bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۲۳
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۷ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۴
وجود 15 کشور همسایه اطراف ایران، منطقه آسیا و بازار وسیعی در آفریقا می تواند مورد هدف شرکت هایی باشد که در ایران سرمایه گذاری می کنند.
بامداد24: سید حسن هاشمی روز سه شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه ساخت کارخانه تولید داروی نسل جدید انسولین توسط شرکت دانمارکی نوونوردیسک افزود: وجود 15 کشور همسایه اطراف ایران، منطقه آسیا و بازار وسیعی در آفریقا می تواند مورد هدف شرکت هایی باشد که در ایران سرمایه گذاری می کنند.

وزیر بهداشت با اشاره به تفاهم نامه امروز بین ایران و شرکت دانمارکی برای تولید داروی بیماران دیابتی گفت: دیابت بیماری مهلکی است که آمار ابتلا به آن با توجه به کم تحرکی جوامع در حال افزایش است.

هاشمی گفت: در ایران نیز پنج میلیون نفر مبتلا به دیابت قطعی بوده و پنج میلیون نفر دیگر نیز مستعد ابتلا به دیابت هستند.
وی خاطرنشان کرد: آمار ابتلا به دیابت به دلیل نوع رژیم غذایی و کم تحرکی در کشورهای عربی رو به افزایش است و شرکت نوونوردیسک یکی از شرکت هایی است که درمان دیابت را هدف قرار داده است.

وزیر بهداشت افزود: شرکت نوونوردیسک هفتمین شرکت داروسازی مهم جهان است و خوشحال هستیم که این شرکت ایران را به عنوان محلی برای سرمایه گذاری انتخاب کرده است.
وی ادامه داد: به رغم سه دهه تحریم ایران در حوزه های مختلف پیشرفت های بزرگی داشته و فکر می کنیم در دوران جدید نیز به جای اینکه درهای کشور را به واردات باز کنیم باید نحوه واردات تغییر کند و صرفا به داروهایی اجازه ورود دهیم که سرمایه گذاری با هدف تولید و انتقال دانش در ایران را انجام دهند.

وی در پایان اضافه کرد: امیدواریم هر دو طرف امضای این تفاهم نامه متعهد باشند و پیش از زمان موعد با نظارت های لازم داروها وارد بازار شوند.
هاشمی اظهار امیدواری کرد: شرکت نوونوردیسک کمتر از یک دهه بتواند بازار منطقه را نیز در اختیار بگیرد.
منبع:
ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: