bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۵ - ۰۶ مهر ۱۳۹۴
حضور چهار ورزشکار استان در تیم ملی راگبی؛
راگبی یک ورزش سنگین و سختی به شمار می‌رود اما با تلاش مسوولان انجمن، این رشته مهیج توانسته سیر صعودی طی کند، به‌طوری که ...
بامداد24/شهرام حیدری: مرحله دیگری از اردو‌های تیم ملی راگبی برای دور بعدی مسابقات انتخابی المپیک آغاز شده و حضور بوشهری‌های پر تعداد در تیم ملی چشمگیر است و نشان از توانایی‌های استان در این رشته دارد.

در همین زمینه، رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی با حضور در اردوی تیم ملی راگبی کشورمان، ضمن آرزوی توفیق برای اعضای این تیم، تاکید کرد: راگبی یک ورزش سنگین و سختی به شمار می‌رود اما با تلاش مسوولان انجمن، این رشته مهیج توانسته سیر صعودی طی کند، به‌طوری که تیم ملی به مرحله سوم مقدماتی المپیک راه یافته است.

محمد علی‌پور در این دیدار افزود: من از نزدیک شاهد بازی‌های شما در دور نخست مقدماتی المپیک بودم و تلاش بی‌حد و حصر اعضای تیم ملی برایم قابل توجه بود و امید می‌رود که در بازی‌های آتی به خصوص مرحله سوم مقدماتی المپیک در هنگ‌کنگ نیز بتوانید قابلیت بالای خود را به نمایش بگذارید.

وی حرکت رو به جلوی راگبی را قابل قبول دانست و تصریح کرد: خوشبختانه تیم ملی راگبی طی دو مرحله قبلی در امارات و هند موفق ظاهر شد و اکنون توانسته به مرحله سوم مقدماتی المپیک 2016 ریو دوژانیرو راه یابد.

رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی ضمن تشکر از تلاش‌های حسن میرزا آقابیک رئیس انجمن راگبی، ابراز امیدواری کرد که ملی‌پوشان راگبی کشورمان در مرحله مسابقات مقدماتی المپیک که آبان‌ماه امسال در کشور هنگ‌‌کنگ برگزار می‌شود، سیمایی پرفروغ داشته باشند.
همچنین در این دیدار حسن میرزاآقابیک رئیس انجمن راگبی، گزارشی از روند آماده‌سازی تیم ملی کشورمان ارائه داد و خواستار توجه بیشتر مسوولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به این تیم شد.

وی گفت: ورزش راگبی از ورزش‌های توپی و پرهیجان است که با توجه به تغییراتی هم که در کمیته جهانی المپیک اتفاق افتاده است، حالا جزء رشته‌های المپیک است.
همین امر باعث شده همه کشورهای دنیا برای موفقیت در آن تلاش کنند. راگبی در ایران طرفداران خاص خودش را دارد و حتی ایران جزء قدرت‌های آسیا به‌شمار می‌رود اما هنوز فدراسیون ندارد و به‌صورت انجمن اداره می‌شود.

وی افزود: شرایط رو به رشدی را تجربه کرده‌ایم و در مسابقات قهرمانی غرب آسیا در امارات و همچنین آسیای میانه در هندوستان توانستیم به مقام قهرمانی دست پیدا کنیم و همچنان در تلاش هستیم تا بتوانیم شرایط رو به رشد خودمان را ادامه دهیم.

رئیس انجمن راگبی در پایان افزود: ما انتظار نداریم که دکتر گودرزی متولی ورزش ایران و همچنین آقای کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک راگبی را در قواره بسکتبال و والیبال ببینند اما انتظار داریم روح ورزش را حفظ و روی این رشته آینده‌دار و البته المپیکی هم سرمایه‌گذاری کنند، چراکه نتیجه آن را می‌بینند که نتیجه آن هم سربلندی نام ایران در مسابقات جهانی است.
مرحله نخست اردوی آماده‌سازی تیم ملی راگبی کشورمان در زمین شماره چهار مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد و دیروز به کار خود پایان داد. قرار است مرحله دوم از سیزدهم مهرماه آغاز شود. 

اسامی کادر فنی و ملی‌پوشان در مرحله نخست اردوی تیم ملی راگبی به این شرح است:
کادر فنی: سرمربی: مرتضی رسولی، مربی: مهدی حسنعلی،  مربیان بدنساز: علی میرزا آقابیک، علی شهرابی، مدیر تیم‌های ملی: صادق بنی‌دوست و پزشکیار: داود غضنفری. 
بازیکنان: پیام شجاعی، امید زارعی، ناصر اسلامی‌منش، صادق پاکدامن (بوشهر)، امین حسین‌زاده، غلام‌رضا شاه‌حسینی، رسول خادم، علی یاقوتی (کارا)، پیام عباسی (ستارگان)، عباس رسول‌زاده ،حامد شفیعی، رضا بیات، نوید سلیمانی (کنگره 60)، حامد شریفیان، حسن صیاحی (خراسان)، سینا خانزاده، علی کسایی، مسعود شیخ‌زاده (گیلان)، علیرضا شیبی (خوزستان) و حسین مورج (پارت). 
مرحله سوم رقابت‌های راگبی پیش مقدماتی المپیک طی روزهای 14 تا 17 آبان‌ماه در هنگ‌کنگ برگزار می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: