bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۷۳
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۵ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴
افتتاح پروژه‌های عمرانی از اصلی‌ترین برنامه‌های مدیران برای نشان دادن فعالیت‌ها و کارایی‌شان است. اکثر این پروژه‌ها هم در تاریخ و به مناسبت خاصی به بهره برداری می‌رسند.
بامداد24/شهرام حیدری:  در ورزش هم ماجرا همین است و یکی از کارهای دولت اجرای طرح‌های و زیر‌ساخت‌های ورزشی است. یکی از بزرگ‌ترین میراثی که از دولت قبل به دولت جدید رسید، خیل پروژه‌های نا تمام بود تا جایی که وزیر ورزش در ابتدای کارش کلنگ‌زنی جدید را ممنوع کرد و اصلی‌ترین وظیفه مدیران را به ثمر رساندن میراث گذشته عنوان کرد.

سنگینی بار اتمام این کار به حدی بود که اداره‌کل ورزش و جوانان بوشهر را در این وضعیت اقتصادی کشور که نیازی به توضیح ندارد، مجبور کرده، دست به دامان خیران شود تا این بار به مقصد برسد.
در همین زمینه، معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر از آمادگی این اداره کل جهت واگذاری اماکن نیمه‌تمام ورزشی خبر داد.
کمال صالح‌احمدی در همین زمینه گفت: در راستای بهره‌گیری از ظرفیت خیران در جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام سطح استان بوشهر و با استناد به آیین‌نامه اجرائی اداره‌کل ورزش و جوانان استان بوشهر آمادگی دارد تا نسبت به واگذاری اماکن نیمه تمام ورزشی خود به خیران و ورزش‌دوست اقدام کند.

وی ضمن دعوت از خیران برای تحقق این امر تصریح کرد: پروژه‌هایی که دست‌کم 30 درصد از منابع تکمیلی آنها را خیران تامین کنند و به بهره‌برداری برسند، به نام خیران نامگذاری می‌شود و تغییر نام آنها بدون موافقت آنها یا وارث امکان‌پذیر نیست.
صالح احمدی با اشاره به تلاش اداره‌کل ورزش و جوانان جهت تسهیل روند این واگذاری‌ها افزود: در صورتی که خیران متقاضی برخورداری از منابع تسهیلات دستگاه اجرائی برای اجرای طرح‌ها باشند، دستگاه اجرائی تمام یا بخشی از اعتبارات طرح و سود کارمزد تسهیلات اعطایی را تامین و پرداخت می‌کند.

وی در ادامه به تشریح اماکن ورزشی نیمه‌تمام پرداخت و گفت: تعداد اماکن ورزشی نیمه‌تمام اداره کل 23 پروژه است. استخر سرپوشیده خارگ، سالن ورزشی چند منظوره جایینک، محمد عامری، عالی‌حسینی، رستمی، گرگور و استخر سرپوشیده اهرم در تنگستان، استخر سرپوشیده جم و سالن چند منظوره آبگرمک در شهرستان جم، استخر سرپوشیده در شهر‌ستان‌های دیلم و دیر، سالن چند منظوره نخل تقی و عسلویه، سالن چند منظوره دورودگاه، فاریاب، علی‌آباد، حسین‌آباد و استخر سرپوشیده برازجان در شهرستان دشتستان، سالن‌های ورزشی چند منظوره زیارت ساحلی، باغان، کلل و چاووشی در شهرستان دشتی و زمین چمن شماره 2 گناوه، اماکنی هستند که آماده واگذاری به خیران است تا تکمیل شود.

البته در دل این خبر نکته دیگری هم نهفته است و آن هم تعداد بسیار زیاد پروژه‌های نیمه‌تمام است که در صحبت‌های قبلی مدیران زیاد حرفی از آنها به میان نمی‌آید و فقط تعداد پروژه‌هایی که آماده بهره برداری هستند، ذکر می‌شود. این‌که 23 پروژه آماده واگذاری به بخش خصوصی است، نشان از تعداد زیاد این اماکن نیمه‌تمام دارد. بی‌شک افتتاح و به سرانجام رسیدن همین تعداد هم برای استانی مانند بوشهر جهشی بزرگ محسوب می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: