bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۷۷
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۶ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴
روند جوان سازی تیم ملی بعد از جام جهانی برزیل آغاز شده است و کی‌روش قصد دارد برای جام جهانی روسیه تیم ملی را دگرگون کند.
کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی کشورمان بعد از جام جهانی روند جوان سازی تیم ملی را آغاز کرده و اکنون تیم ملی فوتبال را تلفیقی از بازیکنان جوان و با تجربه تشکیل می‌دهد.

سه سال دیگر جام جهانی 2018 روسیه آغاز میشود و کی روش قصد دارد با اضافه کردن جوان‌ها به تیم ملی در راه صعود به جام جهانی این جوانان را با تجربه کند تا بتوانند کم کم جای بازیکنان سن بالای تیم ملی را بگیرند، البته تعداد بازیکنان بالای 30 سال فعلی تیم ملی زیاد نیست و فقط پنج بازیکن بالای 30 سال در لیست نفرات تیم ملی دیده می‌شود که از بین آنها شاید فقط جلال حسینی و آندارنیک تیموریان باشند که در تیم ملی جایگزین ندارند و تا پیدا شدن جایگزین که در حد آنها باشند، کی ‌روش هم چنان باید از آنها در ترکیب اصلی تیم ملی استفاده کند پژمان منتظری، خسرو حیدری و مسعود شجاعی دیگر بازیکنان بالای 30 سال تیم ملی هستند.

در درون دروازه، علیرضا حقیقی و علیرضا بیرانوند در حال حاضر تبدیل مرد شماره یک و دوی دروازه تیم ملی شدند.

حقیقی 27 و بیرانوند 23 ساله هستند و اگر بتوانند همچنان به پیشرفت خود ادامه دهند از لحاظ سنی مشکلی برای حضور در جام جهانی آینده نخواهند، البته  فعلا هیچ کدام از دروازه تیم ملی راحت باشد، البته حقیقی دیگر دروازه‌بان با تجربه‌ای شده و سابقه حضور در جام جهانی را دارد و در بازی با عمان اگر درون دروازه بایستد به مرز 20 بازی ملی هم می‌رسد.

مسن‌ترین خط تیم ملی ایران، خط دفاعی است.

ترکیب اصلی خط دفاع تیم معمولا به این صورت است که حسینی و منتظری در مرکز خط دفاع هستند در سمت راست دریا غفوری 28 ساله مدتی است که جای خسرو حیدری 32 ساله را گرفته و در سمت چپ خط دفاع هم اگر حاج صفی جلوتر بازی کند، وحید امیری در این پست قرار می‌گیرد و گرنه حاج صفی دفاع چپ تیم ملی است.

جلال حسینی 33 سال و منتظری 32 ساله هستند و بعید است که این دو نفر تا جام جهانی 2018 بتوانند برای تیم ملی بازی کنند، البته کی‌روش به جای منتظری می‌تواند از پور علی گنجی 32 ساله هم استفاده کند به نظرمی‌رسد کی روش هم در فکر جوان کردن خط دفاع تیم ملی است و ترسی از استفاده از جوانان ندارد.

در سمت راست غفوری 28 ساله جای حیدری 32 ساله را گرفته که به نظر نمی‌رسد تا جام جهانی روسیه بتواند در ترکیب تیم ملی بازی کند، اما در سمت چپ دفاعی با وجود حاج صفی 25 ساله و امیری 27 ساله که هر دو هم آماده هستند، مشکلی وجود ندارد.

محمدحسین کنعانی مدافع 21 ساله تیم ملوان این فصل بازی های خوبی را برای تیمش به نمایش گذاشته و شاید بتواند در آینده جانشین جلال حسینی در مرکز خط دفاع شود و در جام جهانی روسیه مدافع سنگین تیم ملی باشد.

خط هافبک تیم ملی با وجود تیموریان، ابراهیمی، دژاگه و شجاعی، با تجربه است و در این بین تیموریان و شجاعی بالای 30 سال محسوب می‌شوند، اما شاید نتوان فعلا جایگزنی برای کاپیتان 32 ساله تیم ملی پیدا کرد در کنار این با تجربه‌ها سعید عزت اللهی 18 ساله و مهدی ترابی 21 ساله هم هستند که می‌توانند کم‌ کم جای خود را در ترکیب ثابت تیم ملی پیدا کنند.

خط حمله تیم ملی، جوانترین و کم تجربه ترین خط تیم ملی است هیچ کدام از پنج بازیکن دعوت شده به تیم ملی در خط حمله بالای 23 سال نیستند و این قضیه نوید بخش این است که این بازیکنان سال‌های زیادی می‌توانند در کنار یکدیگر بازی کنند و در خط حمله تیم ملی بدرخشند.

علیرضا جهانبحش 22 ساله، آزمون 20 ساله و طارمی 23 ساله سه مهاجم اصلی تیم ملی هستند که هر سه نفر پیشرفت خیلی خوبی در سال‌های اخیر داشتند و آماده هستند.

امید عالیشاه و کاوه رضایی دیگر مهاجمان دعوت شده به تیم ملی هستند که هر دو 23 ساله هستند، البته در کنار جوان بودن این مهاجمان کم تجربه هستند این پنج مهاجم روی هم تاکنون 12 گل در تیم ملی به ثمر رسانده‌اند و تعداد از بازی‌های ملی زیادی ندارند.

امیدواریم روند جوان سازی که کی‌روش در تیم ملی شروع کرده است بتواند به تیم کمک کند و با تغییر نسل تیم ملی به جام جهانی روسیه راه پیدا کنیم و بازی‌های درخشانی را در جام جهانی انجام دهیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: