bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۷
حسین باستین با گلایه از سرپرست سابق شاهین شهرداری؛
اواخر هفته گذشته بود که خبری داغ روی سایت‌های استان پیچید. حسین باستین از سمت مدیرعاملی باشگاه شاهین به دلیل دو شغله بودن استعفا داد. اتفاقی که در نوع خود عجیب بود، چراکه وضعیت شاهین شهرداری در نیم‌فصل دوم مسابقات ناامیدکننده بوده، اگرچه به‌نظر می‌رسد این ماجرا پشت پرده‌هایی داشته باشد.
من برای کمک آمده بودم نه جنگ!بامداد جنوب - علی تنگستانی:
اواخر هفته گذشته بود که خبری داغ روی سایت‌های استان پیچید. حسین باستین از سمت مدیرعاملی باشگاه شاهین به دلیل دو شغله بودن استعفا داد. اتفاقی که در نوع خود عجیب بود، چراکه وضعیت شاهین شهرداری در نیم‌فصل دوم مسابقات ناامیدکننده بوده، اگرچه به‌نظر می‌رسد این ماجرا پشت پرده‌هایی داشته باشد.

شاهین شهرداری بوشهر هر چقدر که نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ یک را خوب شروع کرده بود در نیم‌فصل دوم تا اینجای کار از آمادگی همیشگی به‌دور بوده است، در کنار اینها، در چند روز گذشته، حاشیه‌های مختلفی گریبانگیر این باشگاه شده است که مهم‌ترین آن، استعفای حسین باستین از سمت مدیرعاملی این باشگاه بود. اتفاقی که در بدترین زمان ممکن رخ داد، چراکه شاهین در سه بازی گذشته خود متحمل سه شکست شده است. استعفای باستین این احتمال را بیشتر می‌گیرند که شاهین در بازی‌های آینده با حاشیه‌های بیشتری به میدان برود. به‌‌نظر می‌رسد موضوع استعفای باستین از نوع عجایب باشد. طبق اطلاعات دریافتی، گویا در استعفا مدیرعامل باشگاه شاهین، کسانی دست داشته‌اند، اگرچه این موضوع ثابت نشده است. ما برای کسب اطلاعات بیشتر به سراغ باستین رفتیم تا ببینیم نظر او در رابطه حاشیه‌های اخیر باشگاه شاهین چیست. او معتقد بود که ایزدپناه، سرپرست سابق باشگاه شاهین شهرداری نقش به‌سزایی در استعفای او داشته است. در ادامه مشروح صحبت‌های وی را می‌خوانید.

ایزدپناه گفته بود که من را بیرون می‌کند
زمانی که آقای ایزدپناه را برکنار کردیم، او از ما شاکی شد و در همان زمان به من گفت که « تا یک ماه دیگر بیشتر در باشگاه شاهین نخواهی ماند». در ادامه راه، ایشان به کمک برخی از افراد از ما شکایت کردند. در نهایت سازمان بازرسی کل از ما یک سری مستندات خواست که ما جزئیات موردنیاز را به آنها تقدیم کردیم. این مساله تا اواخر شهریورماه طول کشید و در آن زمان، جلسه هیات مدیره باشگاه برگزار شد تا جانشینی برای من تعیین کنند که در نهایت ما ثابت کردیم که مدیرعاملی باشگاه شاهین شغل محسوب نمی‌شود، چراکه باشگاه چارت سازمانی مشخصی نداشت. به هر حال از آنجا که این پست وجود خارجی نداشت، سازمان بازرسی دلیل نداشت که من را از این پست بردارد و در نهایت آنها به این نتیجه رسیدند که مدیرعاملی یک شغل به حساب نمی‌آید. ولی دیوان محساب با استناد به اساسنامه سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بوشهر، یک جلسه به‌عنوان جلسه ستاد مشورتی برگزار کرد تا رای نهایی را صادر کند. در نهایت حکم نهایی این بود «از آنجا که باشگاه شاهین شهرداری زیرمجموعه‌ شهرداری بوشهر محسوب می‌شود، پس مدیرعاملی این باشگاه یک شغل به حساب می‌آید و این موسسه هم مشمول همان قانون ممنوعیت دو شغله بودن است. آنها نامه‌ای به شهرداری بوشهر زدند مبنی بر این‌که «آقای باستین باید یکی از دو شغل خود را انتخاب کند و از شغل دیگر استعفا دهد»

اعضای شورای در موضوع استعفای من نقش بسزایی داشتند
در واقع باید بگویم که در این راه، دو نفر از اعضای شورای شهر و چند نفر از شهرداری از آقای ایزدپناه حمایت کردند و به او کمک کردند تا به هدف خود برسد. به هر حال آن زمان با توجه به این‌که من با سازمان بازرسی در ارتباط بودم، متوجه شده بودم که چه کسانی به مستنداتی که مربوط به بنده است را به آن سازمان می‌آورند. باور کنید هر اتفاقی که در باشگاه شاهین و در جلسه‌ها رخ می‌داد، مستندات آن فردای روز جلسه، در سازمان بازرسی بود. واقعا نمی‌دانم در این رابطه چه بگویم. مثل «دیگی که واسه ما نمی‌جوشه، سر سگ توش بجوشه» مصداق رفتار این افراد است. شاید دلیل آن جنگ و جدل‌هایی است که در شورا همیشه بوده است و شاید واقعیت این باشد که من اشتباهی وارد این موضوع شده باشم. به هر حال تصور نمی‌کردم که روزی چنین اتفاق‌هایی در باشگاه شاهین آن هم برای من رخ دهد. روزی که قرار بود مدیرعامل شاهین شهرداری شوم از آقای دمشقی نظرش را پرسیدم که او موافق بود ولی یک هفته بعد رفتار او 180 درجه تغییر کرد و تاکید کرد که می‌خواهد در سمت مدیرعاملی باشگاه باقی بماند. ما هم دیگر وارد این قضیه شده بودیم و مسوولان اجازه ندادند که راه خود را کج کنیم و برگردیم. آنها به من گفتند بیا و به شاهین شهرداری کمک کن. هدف من هم کمک کردن به شاهین شهرداری بود نه جنگیدن با افراد، من که برای جنگیدن به این باشگاه نیامده بودم. به هر حال بار دیگر تاکید می‌کنم که من هیچ مشکلی با این دوستان نداشته‌ام ولی این اتفاقات تلخ رخ داد.

همه‌چیز باشگاه را از ما گرفتند
زمانی که آقای ایزدپناه از باشگاه شاهین رفت، مینی‌بوس، ماشین‌سواری (که در اختیار باشگاه بود) و زمین تمرین را از ما گرفتند و موضوع وقتی جالب می‌شود که هیچ‌کس در شهرداری بوشهر نبود که از ما حمایت کند. به هر حال اینها اموال شهرداری بود نه اموال آقای ایزدپناه. شرایط عجیبی برای شاهین شهرداری رقم زدند. ما هم از صفر شروع به حرکت کردیم و در نهایت نتوانستیم نتایج کار خود را ببینیم. 
فکری در شاهین می‌ماند
من دقیقا نمی‌دانم که چه اتفاقی قرار است برای آقای فکری رخ دهد ولی از نظر من، او در سمت خود استعفا نخواهد داد و به کارش با شاهین شهرداری ادامه خواهد داد. به هر حال او و تیمش در سه بازی گذشته نتایج خوبی کسب نکرده است و به‌نظر می‌رسد که می‌خواهد در بازی‌های آینده احاده حیثیت کند. باید ببینیم که در آینده چه اتفاقاتی برای او و شاهین رخ خواهد داد. 

هدف من کمک کردن به شاهین بود نه جنگیدن با افراد
در پایان باید بگویم که من و آقای فکری شرایط بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم، شرایطی که تحملش سخت بود. مثلا قرار بود که تا پانزدهم تیرماه، مسوولان شهرداری 5/1 میلیارد تومان به ما بدهند ولی این مبلغ را در مجموع تا اول آذر دریافت کردیم، یعنی حدود سه ماه دیگر از زمانی که به آن پول نیاز داشتیم. دقیقا یک روز از بازی با ملوان انزلی بود که توانستیم درصدی از قرارداد کادر فنی و بازیکنان را پرداخت کنیم. البته وضعیت مالی شهرداری هم خیلی خوب نبود ولی وضعیت به آن شکل هم نبود که نتوانند به ما کمکی کنند. به هر حال آرزوی سلامتی و موفقیت برای آقای واعظی که به‌عنوان مدیرعامل جدید شاهین شهرداری انتخاب شده است دارم. به هر حال خوشحالی و پیروزی مجموعه شاهین هم برای ما و هم برای مردم است. ما خواستیم تا آنجا که در توانمان بود در این خدمت کنیم ولی به هر حال این اتفاق رخ نداد. 

شجاعی: موفقیت تیم ملی، مُسکنی برای مردم است
بامداد جنوب: کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید موفقیت تیمش مسکنی برای مردم است تا بسیاری از مشکلات را فراموش کنند.
مسعود شجاعی، کاپیتان تیم ملی ایران در نشست خبری قبل بازی تیمش برابر عمان در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، گفت: ما هر بازی‌ای که انجام می‌دهیم و در هر تورنمنتی که شرکت می‌کنیم و لباس تیم ملی را می‌پوشیم، انرژی مثبت و حمایت مردم را داریم. در هر بازی و هر دقیقه که برای تیم ملی بازی می‌کنیم، گوشه‌ای از ذهن و قلب ما مردم هستند. می‌دانیم که برای مردم، فوتبال بیش از یک بازی است و خیلی وقت‌ها برایشان مسکن است. خیلی از مشکلات با یک برد تیم ملی فراموش می‌شود. ما این را خیلی خوب درک می‌کنیم، به‌خصوص وقتی بازی‌های مهم را می‌بریم، به ایرانی بودن خودم افتخار می‌کنم. می‌دانیم که ما با یک تلاش بیشتر، چقدر می‌توانیم روی مردم تاثیر بگذاریم.
وی درباره تیم عمان و این‌که آیا می‌توان این تیم را برد، خاطرنشان کرد: مشخصا برای تیم عمان احترام زیادی قائلیم چون تاریخ نشان داده در ۱۰ سال اخیر بازی‌های سختی برابر عمان داشته‌ایم. ما تیم عمان را خوب آنالیز کردیم و خوب بازی‌های‌شان را دیده‌ایم، به‌خصوص بازی‌هایی که در مرحله گروهی انجام داده‌اند. با آمادگی کامل مقابل عمان ظاهر می‌شویم ولی می‌دانیم فردا کار سختی داریم. باید خیلی باهوش باشیم و سخت تلاش کنیم. ما آمدیم تا هفت فینال را برگزار کنیم و این بازی چهارمین فینال ماست و فینال مهمی است و با تمام تمرکز می‌رویم تا بازی فردا را انجام دهیم. فردا هم هر تیمی که باهوش‌تر باشد و بیش‌تر تلاش کند برنده می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: