bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۶۴۶
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۰۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
علی پورتنگستانی: ورزشگاهی که حدود 10 سال طول کشید به پایان برسد، اگرچه در لیگ 2 مشکلی نداشت ولی به‌نظر می‌رسد برای میزبانی لیگ برتر، باز هم خرج زیادی روی دست مسوولان استان گذاشته است. سوال اصلی اینجاست چرا زمانی که ورزشگاه در دست ساخت بود، آقایان به نواقص آن توجه نکرده بودند؟

علی پورتنگستانی: 

ورزشگاهی که حدود 10 سال طول کشید به پایان برسد، اگرچه در لیگ 2 مشکلی نداشت ولی به‌نظر می‌رسد برای میزبانی لیگ برتر، باز هم خرج زیادی روی دست مسوولان استان گذاشته است. سوال اصلی اینجاست چرا زمانی که ورزشگاه در دست ساخت بود، آقایان به نواقص آن توجه نکرده بودند؟

ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر یکی از چند ورزشگاهی است که سال‌ها پیش به‌وسیله اداره ورزش و جوانان کلنگ آن زده شد ولی روند ساخت آن آنقدر طول کشید که همچنان برای بسیاری سوال است که چرا با این همه هزینه، ورزشگاه بعد از 10 سال افتتاح شد. ورزشگاهی که البته در طول این 10 سال چندبار آماده افتتاح شده بود و حتی یکی دو بار هم با حضور مسوولان افتتاح غیررسمی شد ولی بعد مشخص شد که فقط این مراسم یک نمایش بوده، چراکه ورزشگاه برای تکمیل شدن هنوز مسیر زیادی در پیش داشت. به هر حال این در روند ساخت ورزشگاه حاشیه‌های زیادی به‌وجود آمد که هنوز هم پابرجا هستند. نکته دیگری که باید بگویم این است که ورزشگاه شهید مهدوی حتی پس از افتتاح رسمی هم همچنان مشکلات عجیبی داشت، مثل قارچ زدن چمن ورزشگاه که البته مسوولان نمی‌خواستند صدایش در بیاید ولی پیگیری‌های بامداد جنوب نشان داد که بر اثر بی‌‌توجهی آنها، چمن ورزشگاه واقعا قارچ زده بود و باید به‌صورت کامل تغییر می‌کرد مساله‌ای که باز هم هزینه‌ بزرگی روی دست اداره ورزش و جوانان گذاشت. به هر حال این ورزشگاه دو سال پیش در لیگ دسته 2 کشور مورد استفاده قرار گرفت اگرچه باز هم کمبودهای بسیاری داشت. فصل گذشته که شاهین نماینده بوشهر در لیگ یک بود، به‌دلیل نواقصی که همچنان ورزشگاه شهید مهدوی داشت، این تیم مجبور شد در ورزشگاه شهید بهشتی به میدان برود تا برای یک فصل دیگر، ورزشگاه جدید شهر بوشهر بدون استفاده قرار گیرد. اتفاقی که باعث شد این فکر در ذهن‌ها ایجاد شود که این همه هزینه برای چه بود؟ آیا ورزشگاه شهید مهدوی فقط برای ویترین ساخته شده بود؟

با صعود شاهین به لیگ برتر، همه خوب می‌دانستند که فدراسیون 100 ایراد به ورزشگاه شهید بهشتی وارد می‌کند، چراکه این ورزشگاه استانداردهای لازم را ندارد و به همین دلیل باز هم نگاه‌ها به سمت ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر دوخته شد. در همین رابطه حدود سه هفته پیش، سعید فتاحی که نماینده فدراسیون بود به بوشهر آمد تا از نزدیک از این ورزشگاه دیدن کند و اشکالات و نواقص را مشخص کند. ما در همین رابطه گزارشی نوشتیم و طبق گفته یکی از مسوولان هیات فوتبال این ورزشگاه مشکل آنچنانی نداشت و فتاحی از روند کلی کار راضی بوده است. حال چیزی که در چند روز گذشته در سایت‌ها پخش شده با چیزی که مسوولان هیات فوتبال بوشهر می‌گفتند کاملا مغایرت دارد. در روزهای گذشته در خبرگزاری‌ها می‌خواندیم که چند ورزشگاه لیگ برتر که ورزشگاه بوشهر جزء آنها بودند نواقص زیادی دارند و اگر این نواقص برطرف نشوند تیم‌ها نمی‌توانند در این ورزشگاه‌ها میزبانی کنند. در همین رابطه روز گذشته سری به این ورزشگاه زدیم تا از نزدیک شاهد اتفاق‌هایی که این روزها در ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر می‌افتد، باشیم.

خوشبختانه چمن ورزشگاه کیفیت خوبی داشت و پیش‌بینی می‌شود که مسوولان اداره ورزش و جوانان برای نگهداری این چمن برنامه‌های مختلفی داشته باشند، چراکه با توجه به گرمای هوای بوشهر باید با روش‌های خاصی از این چمن نگهداری شود. نکته‌ای دیگری که باید بگوییم این است که برخی از قسمت‌های ورزشگاه به‌طور کامل تخریب شده بودند تا از نوعی ساخته شوند که در نوع خود عجیب بود. مشخص نیست چرا مسوولان زمانی که می‌خواستند این ورزشگاه را بسازند حواسشان به چنین مواردی نبوده است. برای مثال قسمت ورودی بازیکنان به چمن و رختکن‌های تیم میزبان و میهمان به‌طور کامل تخریب شده بودند. حتی در قسمتی از ورزشگاه شاهد این بودیم که کارگرها در حال برداشتن صندلی‌ها بودند به این دلیل که نقطه کور است. حالا چرا آنها قبلا متوجه این موضوع نشده بودند هم در نوع خود جالب است. آن هم زمانی که برای این چند مکان هزینه‌های زیادی شده بود. در همین رابطه با مسعود احمدزاده، رئیس دفتر فنی اداره کل ورزش و جوانان استان گفت‌وگو کردیم تا ببینیم ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر در حال حاضر چقدر به آن چیزی که مورد قبول فدراسیون فوتبال است نزدیک شده است.

تا قبل از شروع لیگ، ورزشگاه آماده می‌شود

از زمانی که شورای امنیت ملی، اداره ورزش و جوانان و فدراسیون، کار خود را برای بررسی ورزشگاه‌ها شروع کردند، نماینده‌ای از فدراسیون به بوشهر آمد تا ورزشگاه را از نزدیک ببینید و در این بازدید مشکلات ورزشگاه شهید مهدوی به ما اعلام شد. از جمله نواقص ورزشگاه مهدوی می‌توان به گیت‌های ورودی، دوربین‌های مداربسته، شماره‌گذاری صندلی‌ها و مشکلاتی در جایگاه ویژه و خبرنگاران اشاره کرد. ما هم با چند شرکت برای حل این مشکلات قراردادی را امضا کرده‌ایم که هرچه سریع‌تر این مسائل برطرف شوند. لازم به ذکر است که دوربین‌های تشخیص چهره از روز گذشته شروع به کار کرده‌اند. ما در تلاش هستیم قبل از شروع مسابقات لیگ برتر، ورزشگاه شهید مهدوی را آماده میزبانی از تیم‌های لیگ برتر کنیم.

50 درصد مشکلات ورزشگاه شهید مهدی را حل کرده‌ایم

الان حدود 15 روز است که کار خود را به‌صورت جدی شروع کرده‌ایم و فکر می‌کنم تا به الان حدود 50 درصد مشکلات را حل کرده‌ایم و بقیه مسائل را به‌خاطر طولانی بودن زمان حل کردنشان تا یک ماه آینده تکمیل خواهیم کرد. برای مثال ساخت گیت‌های کنترل تردد به تنهایی یک ماه زمان می‌برد که البته ما 15 روز پیش قرارداد آن را بستیم و اگر همه چیز خوب پیش برود تا دو هفته دیگر این گیت‌های محل‌های مناسب ورزشگاه وصل خواهند شد. البته در حال حاضر ورزشگاه یک مشکل دیگر هم دارد. راه‌های دسترسی به ورزشگاه که به غیرورودی اصلی دچار مشکلاتی هستند که در این رابطه شهرداری و شورای محترم شهر اقدامات لازم را انجام دهند. برای مثال در قسمت غربی ورزشگاه که محل ورود تیم‌ها به ورزشگاه است ما هیچگونه دسترسی نداریم. باید بگویم که اگر تمام کارهای که مسوولان فدراسیون از ما خواسته‌اند را انجام دهیم ولی مشکل راه‌های دسترسی به ورزشگاه حل نشود، بی‌شک میزبانی از ما گرفته خواهد شد.

هزینه رفع مشکلات بیشتر از یک و نیم میلیارد تومان است

اگر بخواهیم به‌طور کلی در مورد هزینه ورزشگاه صحبت کنیم باید بگویم که چیزی حدود 48 میلیارد تومان هزینه ساخت ورزشگاه شهید مهدوی شده است که از این مبلغ، 12 میلیارد از اعتبارات استانی، 12 میلیارد از اعتبارات سفرهای ریاست جمهوری و ما بقیه از اعتبارات ملی هزینه شده است. اما برای رفع نواقص ورزشگاه برآورده کرده‌ایم که باید چیزی بیشتر از 15 میلیارد ریال هزینه کنیم.

میزبان خوبی برای تیم‌ها خواهیم بود

انتظار داریم که طبق سال‌های گذشته و سنتی که ما جنوبی‌ها داریم، میزبان خوبی برای دیگر تیم‌ها و هواداران آنها در ورزشگاه شهید مهدوی باشیم و مطمئن باشید که در این رابطه بهترین اقدامات را انجام خواهیم داد.

نام:
ایمیل:
* نظر: