bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۲ - ۲۰ مهر ۱۳۹۴
هفته دهم لیگ با مشکلات فراوان مالی؛
لیگ رقابت‌های دسته یک فوتبال امسال در حالی در یک گروه 20 تیمی برگزار می‌شود که شاید از ابتدا هم مشخص بود تیم‌های حاضر در آن به مشکل بر خواهند خورد.

لیگ یک امسال به‌جای آن‌که به مانند فصول گذشته در دو گروه برگزار شود، در یک گروه ادغام شد. 
اکنون و در حالی که تنها 9 هفته از لیگ یک سپری می‌شود، فشار مالی باعث شده تا تیم‌ها تحت تاثیر قرار بگیرند. نخستین آنها هم داماش گیلان بود که پس از آن‌که دو هفته نتوانست به میدان برود، بالاخره در هفته نهم به میدان رفت. پس از آن فجر سپاسی نیز با تهدید اعتصاب از سوی بازیکنانش رو‌به‌رو شده و آخرین خبرها حاکی از این است که تیم فوتبال فولاد یزد نیز با همین مشکل دست و پنجه نرم می‌کند و گفته می‌شود که اگر مشکل مالی این تیم حل نشود، یزدی‌ها نیز در هفته دهم لیگ برتر غایب خواهند بود. در شروع رقابت‌ها نیز بعضی از تیم‌هایی که بدهی قابل توجهی داشتند، از سازمان لیگ مهلتی پنج هفته‌ای گرفتند تا بخشی از بدهی‌های خود را پرداخت کنند. ایرانجوان بوشهر نیز یکی از این تیم‌ها بود.

در همین حال، رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور امروز با شهرآورد کرمانی‌ها و روز سخت تیم‌های ایرانجوان، فجرسپاسی، پیکان، خونه به خونه و صنعت نفت در خارج از خانه وارد هفته دهم می‌شود.

هفته دهم از رقابت‌های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور، عصر امروز با برگزاری ۱۰ مسابقه پیگیری می‌شود که ایرانجوان بوشهر نماینده استان در این رقابت‌ها میهمان نفت مسجد سلیمان است. در حال حاضر، نفت مسجد سلیمان با یک بازی کمتر نسبت به ایرنجوان با هشت امتیاز در رده پانزدهم قرار دارد و ایرانجوان با 9 امتیاز در رده سیزدهم جای گرفته است.

در دیگر بازی‌ها شهرآورد استان کرمان، یکی از دیدارهای حساس و جذاب این هفته است. مس کرمان که به‌خاطر پیروزی ارزشمند هفته گذشته‌اش برابر ماشین‌سازی به رده چهارم صعود کرد، در خانه همنام رفسنجانی به میدان می‌رود، آن هم در شرایطی که تنها شانس رسیدن به رده سوم را دارد. رفسنجانی‌ها هم که هفته پیش نخستین برد فصل را به پاس همدان تقدیم کردند، برای فاصله گرفتن از قعرنشینان، نباید امتیازی را در خانه از دست بدهند.

فجرسپاسی صدرنشین این هفته به قائمشهر می‌رود تا در زمین نساجی از صدرنشینی خود حفاظت کند. البته این بازی تحت‌الشعاع تصمیم مدیران باشگاه فجر قرار دارد که تهدید کرده‌اند در صورت دریافت نکردن منابع مالی از حضور در ادامه مسابقات انصراف می‌دهند. البته نساجی برای رسیدن به نیمه بالای جدول می‌تواند با برتری مقابل فجر، سایر مدعیان به‌خصوص پیکان را خوشحال کند.

البته پیکانی‌ها که نزدیک‌ترین رقیب فجر هستند، در این هفته کار سختی در زمین آلومینیوم هرمزگان دارند ولی پیروزی در بازی گذشته انگیزه آنها را برای گرفتن 3 امتیاز و احتمالا صدرنشینی در این هفته بیشتر می‌کند. دیدار خیبر خرم‌آباد با خونه به خونه هم یکی از بازی‌های حساس این هفته است، زیرا خیبر برای فاصله نگرفتن از بالای جدول به پیروزی در این بازی نیاز دارد اما میهمان شمالی این مسابقه هم برای حفظ رده سوم و افزایش شانس خود برای رسیدن به رده دوم، نیاز به 3 امتیاز بازی را دارد.

در این هفته، صنعت نفت آبادان میهمان قعرنشین یزدی است و بین بالانشینان جدول کار ساده‌تری را پیش‌رو دارد. ضمن این‌که نبرد دو تیم ماشین‌سازی تبریز و شهرداری اردبیل هم یک رویارویی زیبا در شمال غرب کشور را رقم می‌زند.

برنامه کامل بازی‌ها به این شرح است: مس رفسنجان - مس کرمان، فولاد یزد - صنعت نفت آبادان، گل‌گهر سیرجان - پاس همدان، نساجی مازندران - فجرسپاسی شیراز، آلومینیوم اراک - گیتی‌پسند اصفهان، خیبر خرم‌آباد - خونه به خونه، پارسه تهران - داماش گیلان، آلومینیوم هرمزگان - پیکان تهران، ماشین‌سازی تبریز - شهرداری اردبیل و  نفت مسجد سلیمان - ایرانجوان بوشهر.

نام:
ایمیل:
* نظر: