bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۱۲
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۴ - ۲۰ مهر ۱۳۹۴
فرمانده انتظامی دشتستان:
60هزار موتورسیکلت در این شهرستان تردد می کنند
بامداد24: فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان: با توجه به وجود انتقاداتی که در طرح توقیف موتورسواران بدون گواهینامه و کلاه ایمنی وجود دارد، از این پس این طرح در شهر برازجان تعطیل می شود و سعی می شود بیشتر از لحاظ اجتماعی و فرهنگی روی این موضوع کار شود.
 فرمانده انتظامی دشتستان: 60هزار موتورسیکلت در این شهرستان تردد می کنند

سرهنگ حمیدرضا انصاری یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: موتورسیکلت وسیله نقلیه ای است که در این شهرستان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و در موارد زیادی استفاده نوجوانان و افراد فاقد گواهینامه و کلاه ایمنی مشکلاتی را بوجود می آورد.

وی اظهار داشت: در این شهرستان آمار تصادفات جرحی و فوتی موتورسیکلت سوارها همواره بالاست که باید همه دستگاه های متولی فرهنگی در زمینه استفاده صحیح از این وسیله با ناجا همکاری کنند.
انصاری اضافه کرد: آموزش و بالا بردن سطح آگاهی انتظامی، پلیسی دانش آموزان در دستور کار است.
وی خاظرنشان کرد: در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت همه باید در این زمینه تلاش داشته باشیم و نقش رسانه ها نیز در این مورد بسیار موثر و خطیر خواهد بود.
وی یادآور شد: در هر جامعه ای اختلاف سلیقه و دیدگاه ها وجود دارد اما با وجود شرایط فعلی جامعه و موضوعات مهمی همچون هسته ای و انتخابات، بیش از هر چیز به وحدت، آرامش و همدلی نیاز داریم.

انصاری با بیان اینکه در حال حاضر دشتستان در وضعیت خوب امنیتی قرار دارد از از کاهش 11 درصدی جرائم عادی و 38 درصدی جرائم خشن نسبت به سال گذشته در این شهرستان خبر داد.
فرمانده انتظامی دشتستان خاطرنشان کرد: این کاهش جرائم نشان از ارتقای فرهنگ عمومی در پرهیز از تعدی به حقوق دیگران و جرم در جامعه دارد.
انصاری تصریح کرد: پلیس و نیروی انتظامی با آمادگی خوب و توانایی بالا طی چند سال اخیر تلاش کرده و هر جرمی که در شهرستان به وقوع پیوسته را کشف کرده است.

وی تعامل با مردم و مشارکت دادن مردم در بحث امنیت را از رویکرد مهم ناجا برشمرد و افزود: جلب اعتماد، استفاده از تجربیات و نقطه نظرات شهروندان و دادن آگاهی و اطلاعات امنیتی و پلیسی و آموزش های لازم در بین اقشار همواره مدنظر ما بوده است.
وی در خصوص افزایش تعداد پاسگاه ها در سطح شهرستان و به ویژه برازجان نیز گفت: استقرار و افزایش تعداد پاسگاه های انتظامی، مستلزم افزایش نیرو و اعتبارات است که در حال حاضر طرح خاصی در زمینه افزایش نیرو و اعتبار وجود ندارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: بزودی طرح جمع آوری عرضه کنندگان قلیان در اماکن عمومی بشدت اجرا می شود و بر اساس این طرح، پس از دادن تذکرات لازم به فروشندگان در خصوص ممنوع بودن قلیان در اماکن عمومی، اگر باز هم شاهد تکرار این امر باشیم، عملا جمع آوری خواهند شد و با افراد خاطی برخورد می شود.
وی با اشاره به وجود 83 شهید انتظامی در دشتستان گفت: یکی از افتخارات نیروی انتظامی این شهرستان، تقدیم 83 شهید می باشد که این امر باید بیشتر مورد توجه قرار داده شود.
وی گفت: نامگذاری میادین یا خیابان های سطح شهرستان به ویژه برازجان و نصب المان این شهدا برای گرامیداشت یاد این شهدا ضروری است.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان با اشاره به وجود انتقاداتی که در طرح توقیف موتورسواران بدون گواهینامه و کلاه ایمنی وجود دارد، خاطرنشان کرد: از این پس این طرح در شهر برازجان تعطیل می شود و سعی می شود بیشتر از لحاظ اجتماعی و فرهنگی روی این موضوع کار شود.

وی ادامه داد: از این پس مأموران انتظامی با لباس های شخصی در اماکن خاص مستقر و تنها موتورسوارانی را که اقدام به تک چرخ زدن، ویراژ دادن وایجاد مزاحمت برای شهروندان می کنند، توقیف و موتور آنان به پارکینگ می رود.
نام:
ایمیل:
* نظر: