bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۵ - ۲۵ مهر ۱۳۹۴
هفته پنجم لیگ برتر در دور رفت مرحله نهایی عصر دیروز با برگزاری دو دیدار در شهرهای انزلی و یزد به پایان رسید.
بامداد جنوب-شهرام حیدری: در بندرانزلی و در ورزشگاه زنده‌یاد سیروس قایقران منطقه آزاد انزلی دو تیم قوی سپید انزلی و دریانوردان پارس جنوبی رو در روی هم قرار گرفتند که با توجه به حضور بازیکنان ملی‌پوش در جمع دو تیم، دیداری با‌کیفیت فراتر از آسیا برگزار شد. البته هرگاه در دیداری متقابل، ملی‌پوشان رو در روی هم قرار گرفتند به‌دلیل تعصبات خاص باشگاهی شاهد حواشی‌های جالبی بودیم که این دیدار نیز به همین صورت بود و یکی از دیدارهای جذاب فوتبال ساحلی کشورمان شد. 

انزلی‌چی‌ها هر چند در آخرین دیدار مرحله اول در این ورزشگاه مغلوب بوشهری‌ها شدند ولی با توجه به این‌که امتیازات این دیدار نقش تعیین‌کننده‌ایی در کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر خواهد داشت، نمی‌خواستند تحت هیچ شرایطی امتیازات این دیدار را از دست بدهند. از آن سو بوشهری‌ها برای تکرار پیروزی به این ورزشگاه آمده‌ بودند و به‌خوبی می‌دانستند اگر با امتیاز این ورزشگاه را ترک کنند، با توجه به این‌که دیدار برگشت این بازی در آخرین هفته دور برگشت در بوشهر برگزار خواهد شد، با استفاده از شرایط میزبانی به‌راحتی می‌توانند یکی از مدعیان قهرمانی را از دور خارج کنند.

در ورزشگاه سلمان یزد نیز گلساپوش یزد از خزر رودسر پذیرایی کرد. هر چند تعداد بازیکنان ملی‌پوش در جمع این دو تیم به اندازه ملی‌پوشان جدال در انزلی نبود ولی از آن جهت که هر دو تیم، فوتبال ساحلی را به‌معنای واقعی خوب بازی می‌کنند، تماشاگران این دیدار از تماشای یک دیدار جذاب و تماشایی سیراب شدند. 

گلساپوش یزد این احتمال را می‌داد که شایددیدار حساس در انزلی به وقت‌های اضافی یا ضربات پنالتی کشیده شود، به همین منظور تلاش کرد تا با پیروزی سه امتیازی در مقابل خزر رودسر با کسب عنوان صدرنشینی به تعطیلات نیم‌فصل برود و تا پایان مسابقات جام بین‌قاره‌ایی صدر جدول را در اختیار داشته باشد.
رودسری‌ها که در مرحله نهایی تا پایان هفته چهارم نتوانستند به نتایج دلخواه دست یابند، هنوز این بخت را دارند که بتوانند با شکست گلساپوش‌یزد بار دیگر به جدول مسابقات بازگردند و همچنان مدعی باقی بمانند. آنان با شکست دادن دریانوردان پارس جنوبی نشان دادند که اگر از سوی رقبا دست‌کم گرفته شوند، این موضوع می‌تواند برای آنان گران تمام شود. 
در همین زمینه، در هفته پنجم مسابقات لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور دیدار قوی سپید انزلی و دریانوردان پارس جنوبی در حالی که با نتیجه 3 بر 3 مساوی در حال انجام بود، در پایان تایم دوم و در زمان استراحت به‌دلیل رفتار یکی از تماشاگران منتسب به تیم انزلی و پرتاب شی خارجی، بنا بر تصمیم داور نیمه‌کاره تعطیل شد.

گل‌های بوشهر را در این دیدار امیرحسین اکبری، علی نادری و محمد احمدزاده به ثمر رساندند و برای تیم انزلی فرید بلوکباشی، پیمان حسینی و مصطفی فلاح‌زاده گل‌زنی کردند.
در ورزشگاه سلمان یزد، مردان کویر در خانه در دقیقه پایانی بازی اسیر مردان خزر شدند و سه امتیاز حساس و سرنوشت‌ساز را به میهمان خود تقدیم کردند. رودسری‌ها که مصمم شده بودند تا با امتیاز از کویر به حاشیه دریای خزر برگردند، در این دیدار دو بار از گلساپوش پیش افتادند ولی در نهایت مردان کویر جبران مافات کردند اما گل سوم و گل پیروزی این دیدار در چهل ثانیه مانده به پایان بازی به ثمر رسید تا بازیکنان گلساپوش یزد فرصت کافی برای جبران آن در اختیار نداشته باشند. این شکست شاید یکی از تلخ‌ترین شکست‌های گلساپوش در خانه باشد، چرا‌که کمتر اتفاق افتاده یزدی‌ها در ورزشگاه سلمان امتیازات بازی را تقدیم حریفان کنند.
رودسری‌ها با این نتیجه، شکست فصل گذشته در این ورزشگاه را نیز جبران کردند و از گلساپوش انتقام گرفتند.
گل‌های گلساپوش یزد را در این دیدار مصطفی دهقانی و محمد‌علی مختاری به ثمر رساندند و محسن فکوری (2 گل) و رضا عباسی گلزنان خزر رودسر در این بازی بودند.  

نام:
ایمیل:
* نظر: