bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۵ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
بامداد جنوب:سمینار «مسوولیت اجتماعی» با رویکرد توانمندسازی جامعه محلی با حضور مدیران عامل شرکت‌ها، اساتید و کارآفرینان مطرح کشور در هتل پتروشیمی کاویان عسلویه برگزار شد.

بامداد جنوب:سمینار «مسوولیت اجتماعی» با رویکرد توانمندسازی جامعه محلی با حضور مدیران عامل شرکت‌ها، اساتید و کارآفرینان مطرح کشور در هتل پتروشیمی کاویان عسلویه برگزار شد.

مدیرعامل پتروشیمی کاویان در این مراسم گفت: این سمینار با هدف هم‌افزایی و مشارکت شرکت‌های منطقه به‌منظور توانمندسازی و کارآفرینی در منطقه جنوب استان برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

رمضان اولادی در ادامه با تشریح رویکرد و نگاه پتروشیمی کاویان در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی تصریح کرد: طبیعتا توجه به بحث مسوولیت‌های اجتماعی در کنار توسعه اقتصادی برای هر سازمان امری ضروری است.

وی با اشاره به مفهوم نوین «صنعت و جامعه نسل پنجم» توضیح داد: این مفهوم بر اساس تعادل میان توسعه اقتصادی، حل مشکلات اجتماعی و زیست‌محیطی و بر پایه سه رکن انسانی، پایداری و تاب‌آوری شکل گرفته است. بنابراین با توجه به تغییر نسل‌ها و انتظارات جامعه نوظهور بایستی آموزش مهارت‌های جدید به منظور توانمندسازی جامعه محلی در اولویت شرکت‌های پتروشیمی قرار بگیرد.

مدیرعامل پتروشیمی کاویان، اصلی‌ترین چالش‌های پیش روی توسعه پایدار را «فقر»، «بیکاری» و «شکاف طبقاتی حاصل از تکنولوژی‌های جدید» معرفی کرد و افزود: راهکار اساسی این مسائل چالشی، توانمندسازی محیط پیرامونی است.

حجت نظری، رئیس شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس نیز در بخش بعدی این سمینار، به تشریح روند فعالیت‌ها و و راهکارهای این شورا در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی پرداخت و رفع بیکاری را اولویت محوری فعالیت‌های این شورا معرفی کرد.

سپس علیرضا نبی که دانش‌آموخته رشته اقتصاد با گرایش منابع انسانی در مقطع دکتری است، به‌عنوان یکی از سخنران این سمینار گفت: مسوولیت اجتماعی شرکت‌های پتروشیمی در شرایط کنونی نه یک انتخاب؛ بلکه یک الزام است.

این کارآفرین و فعال اجتماعی حامی زندانیان در ادامه با بیان مثال‌هایی از دستاوردهای عملی توانمندسازی قشرهای آسیب‌پذیر جامعه، ناهماهنگی بین بخش‌های مختلف را علت اصلی توفیق نیافتن در این حوزه دانست و افزود: این مسئله باعث هدررفت منابع تخصیص یافته می‌شود.

رضا ابیاک، استاد دانشگاه و متخصص حوزه برندینگ نیز در بخش بعدی این سمینار با تبیین برندینگ از دیدگاه مسوولیت اجتماعی شرکت‌های پتروشیمی گفت: دوران تصمیم‌گیری و مدیریت رفتار سازمان‌ها بر مبنای سود و زیان صرف به‌سر آمده‌است و اکنون باید با مدل جامع «انرژی، محیط، سلامتی و امنیت» به خواسته‌های همه ذی‌نفعان توجه شود.

وی در پایان یادآور شد: دیده نشدن سایر توانمندی‌های استان بوشهر به‌غیر از گاز و پتروشیمی یکی از معضلاتی است که باید به آن پرداخته شود.

سخاوت اسدی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی هم در این برنامه بر ضرورت در کنار هم قرار گرفتن منابع و ظرفیت‌های مالی و فکری برای کسب نتیجه مطلوب‌تر تاکید کرد و خواستار هماهنگی و همدلی در این زمینه شد.

علی ربانی، رئیس دبیرخانه مسوولیت اجتماعی شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم در این سمینار، به تشریح اهم مسوولیت‌های اجتماعی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس جنوبی پرداخت و میزان مشارکت این شرکت‌ها را در زمینه ارتقا و توانمندسازی جامعه پیرامونی با ارائه آمارها و داده‌های مستند به نمایش گذاشت.

عبدالحسن بهرامی، مشاور استاندار و معاون پارک علم و فناوری دانشگاه خلیج فارس بوشهر هم در بخش پایانی سمینار مسوولیت اجتماعی به نقش رویکرد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی بر نامگذاری سال جدید به‌عنوان «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: