bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۳ - ۲۶ مهر ۱۳۹۴
رقابت مردان اژدها‌سوار در هشتمين دوره مسابقات جام قهرماني كشور در دریاچه مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد و ...
بامدادجنوب- شهرام حیدری: رقابت مردان اژدها‌سوار در هشتمين دوره مسابقات جام قهرماني كشور در دریاچه مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد و مردان اژدها‌سوار در هشتمين دوره مسابقات قهرماني كشور جام هفته تربیت بدنی در رده‌هاي سني آزاد، زير ۲۳ سال و بالاي ۴۰ سال به رقابت با يكديگر پرداختند. این دوره از مسابقات دراگون‌بوت قهرماني كشور با شور و شوق وصف‌ناپذیری در دریاچه آزادی تهران جریان داشت و در نهایت با کامیابی اژدها‌سواران پایتخت‌نشین همراه شد.

این مسابقات مهیج در دو ماده (500) و 2000 متر در رده‌های سنی زیر 23 سال، آزاد و پیشکسوتان برگزار شد که در مجموع 400 ورزشکار در آن حضور داشتند.
در این رقابت‌ها، 14 تیم از هفت استان کشور شرکت داشتند که تهران و مازندران در هر سه رده سنی حضور یافته بودند.

رقابت‌های فینال با حضور محمد علی‌پور رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی، محمد کنی رئیس انجمن دراگون‌بوت، اژدر شهابی نائب‌رئیس این فدراسیون، اکرم علی‌آبادی نائب‌رئیس بانوان انجمن دراگون‌بوت و جمعی از علاقه‌مندان به این رشته مهیج و پرطرفدار برگزار شد.
در اين رقابت‌ها اژدها‌سواران تهراني در مسافت ۵۰۰ متر رده سني زير ۲۳ سال مقام اول، مازندران دوم، آذربايجان شرقي مقام سوم و جزيره كيش مقام چهارم را كسب كردند.
همچنين تهراني‌ها در مسافت ۵۰۰ متر رده پيشكسوتان مقام اول، مازندرانی‌ها دوم و اعضای تیم جزيره كيش مقام سوم را آن خود كردند.

در مسافت ۵۰۰ متر در رده آزاد نيز استان مازندران مقام اول، استان گيلان (مرزباني ناجا) مقام دوم، كردستان مقام سوم و بوشهر مقام چهارم را كسب كردند.
تیم بوشهر در مسافت 2000 متر رده سنی آزاد نیز پس از تیم‌های گیلان، کردستان و مازندران به مقام چهارم کشور رسید.

نتایج کامل این مسابقات به این شرح است:
رقابت‌های تیمی: در رقابت‌های رده سني بالاي ۴۰ سال «تیمی»، تیم استان تهران با ۸ امتياز اول شد و تیم‌های استان مازندران با ۴ امتياز و جزيره كيش با ۲ امتياز به ترتیب عناوین دوم و سوم را كسب كردند.
در رده سني زير ۲۳ سال، تیم استان تهران با ۱۰ امتياز به مقام نخست رسید و تیم‌های آذربايجان شرقي با ۵ امتياز دوم شد و استان مازندران با ۵ امتياز توانست مقام سوم را از آن خود كند.
همچنين در رده سني آزاد، تیم استان گيلان (مرزباني ناجا) با ۱۲ امتياز به مقام اول رسید، مازندران با ۱۱ امتياز مقام دوم را کسب کرد و كردستان با ۹ امتياز مقام سوم را به‌دست آورد.
در مجموع امتيازات تيمي، استان تهران اول، مازنداران دوم و گيلان سوم شد.
 اما در ماده 2000 متر، در اين رقابت‌ها اژدها‌سواران تهراني در رده سني زير ۲۳ سال مقام اول را به خود اختصاص دادند. همچنین آذربايجان شرقي دوم شد و تیم‌های استان مازندران و جزيره كيش مقام‌های سوم و چهارم را كسب كردند.

همچنين ورزشکاران تهراني در این ماده در رده پيشكسوتان حائز مقام اول شدند و جزيره كيش به مقام دوم بسنده کرد و مازندران مقام سوم را به‌دست آورد.
در رده سنی آزاد نيز استان گيلان مقام اول را به خود اختصاص داد و استان كردستان مقام دوم را کسب کرد. همچنین تیم‌های مازندران و بوشهر به ترتیب مقام‌های سوم و چهارم را كسب كردند.
در 500 متر نیز، در اين ماده تهراني‌ها در رده سني زير ۲۳ سال مقام اول را به نام خود ثبت کردند و مازندران نائب‌قهرمان شد. همچنین تیم‌های استان آذربايجان شرقي و جزيره كيش مقام‌های سوم و چهارم را كسب كردند.

در رده سنی پيشكسوتان تیم تهران حائز مقام اول شد و مازندران و جزيره كيش دوم و سوم شدند.
همچنین در رده آزاد نيز استان مازندران مقام اول را از آن خود کرد. استان گيلان (مرزباني ناجا) مقام دوم را به‌دست آورد و تیم‌های كردستان و بوشهر عناوین سوم و چهارم را كسب كردند.
در پايان اين مراسم جوایز تیم‌های برتر را محمد علي‌پور رئيس فدراسيون انجمن‌هاي ورزشي، محمد کنی رئیس انجمن دراگون‌بوت، اژدر شهابی نائب‌رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی، دکتر خدادادی رئیس هیات قایقرانی استان تهران اهدا کردند و جام اخلاق به تيم بوشهر داده شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: