bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۹۱۳
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۰۷ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
ضرغام خرمی: نقش شوراهای اسلامی در اداره جامعه بر شهروندان پوشیده نیست و ورود اهل فضل و دانش و متخصص و کارآمد در شوراهای اسلامی شهر و روستا برای خدمت به مردم اهمیت فراوان دارد.

ضرغام خرمی

نقش شوراهای اسلامی در اداره جامعه بر شهروندان پوشیده نیست و ورود اهل فضل و دانش و متخصص و کارآمد در شوراهای اسلامی شهر و روستا برای خدمت به مردم اهمیت فراوان دارد. رشد شهر و روستا به‌عنوان دو محور اصلی و محل زندگی مردم در مرحله اول بستگی به شوراها دارد به‌طوری‌که یک شورای فعال و کارآمد می‌تواند زمینه‌ساز بستر توسعه باشد.

هفته گذشته انتخابات سالیانه شورای شهر گناوه برگزار شد و این بار هادی خالقی بر کرسی ریاست شورای شهر تکیه زد. پیش‌ازاین هادی عرب‌زاده این مسوولیت را بر عهده داشت با توجه به اهمیت جایگاه شورای شهر، سخنانی کوتاه را با رئیس شورای شهر در میان می‌گذارم.

جناب آقای خالقی حتما در شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب شهر گناوه، ذیل خبر انتخاب خود به ریاست شورای شهر، کامنت‌های شهروندان را شامل تبریک یا تاسف به انتخاب شما و یا انتظارات از شورا را مشاهده کرده‌اید. برادر عزیز، شورای شهر محل کسب تجربه و آزمون خطا نیست و افرادی که در این مسند تکیه می‌زنند باید سرآمد باتجربه باشند. دفتر شورای شهر، باید محل حل مسائل پیچیده شهر، دفتر اندیشه و تدبیر برای تصمیم‌گیری‌های عالمانه و شجاعانه باشد. مطلع هستید که به‌اندازه کافی به اعتماد عمومی در این سال‌ها با وعده و شعار ضربه وارده شده است. وقتی‌که نتوانید زبان گویا مردم شهر باشید غرق شدن در جلسات، کارهای نمایشی برای مردم سودی ندارد.

مردم شهر می‌خواهند بدانند شورای شهر در یک سال که گذشته کدام کار اساسی را شروع کرده و کی به سرانجام می‌رسد؟ چقدر از ظرفیت‌های محلی، استانی برای حل مشکلات شهر بهره برده‌اید چه میزان از مشکلات صیادان، کارگران، ورزشکاران و.. را حل کرده‌اید؟

تا چشم به هم بزنید فرصت تمام‌شده، عزم خود را جزم کرده، مشکلات را براساس اولویت‌بندی دنبال کنید امید که بتوانید چند اثر و کار ماندگار شورای شهر به یادگار بماند

امروزه شهرداری‌ها در حوزه درآمدزایی، ساخت‌وساز ترافیک، حقوق شهروندی، مسائل مهم در حوزه فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی و دیگر مسائل مهم مردم به‌صورت مستقیم بازندگی مردم جامعه ارتباط دارند و اگر اعضای شورای شهر کارآمدی داشته باشند، بی‌شک بسیار از مشکلات امروز که در شهرها دیده می‌شود رفع خواهد شد و توسعه شهری و محلی شتاب بیشتری خواهد گرفت.


نام:
ایمیل:
* نظر: