bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۵ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
نجف باباعلی: یکم شهریور روز بزرگداشت طبیب و فیلسوف بزرگ ایرانی، ابوعلی سینا روز پزشک نامیده شده است. تا در این روز از پزشکان بااخلاق، متعهد و فداکار تجلیل به عمل آید

در روز پزشک به یاد طبیب اخلاقیکم شهریور روز بزرگداشت طبیب و فیلسوف بزرگ ایرانی، ابوعلی سینا روز پزشک نامیده شده است. تا در این روز از پزشکان بااخلاق، متعهد و فداکار تجلیل به عمل آید و دشواری‌ها و سختی‌هایی که در طول تحصیل و طبابت بر این قشر می‌رود برای جامعه بیش‌ازپیش تشریح شود. قبل از بیان مراتب قدردانی و تشکر از جامعه پزشکی باید عنوان نمود که همان‌طور که هر عضو از اعضای بدن در جای خود از قدر و منزلتی خاص برخوردار است و نمی‌توان هیچ‌کدام از اعضای بدن را نادیده گرفت، دست، پا، قلب یا مغز هرکدام در جای خود باعث زیبایی و تداوم حیات انسان هستند و نقصان هرکدام باعث ایجاد مشکل در مسیر زندگی می‌شود.

اصناف نیز هرکدام در جای خود نیکو و مقدس هستند و وجود همین مشاغل متفاوت زندگانی را برای آدمی راحت و جذاب نموده است و نمی‌توان هیچ شغلی را کم‌اهمیت انگاشت؛ اما نمی‌دانم چرا در لحظات سخت و در اوج ناامیدی، آنجا که عزیزی با هیولای مرگ دست‌وپنجه نرم می‌کند و دیگر راهی باقی نمانده و تنها امید انسان به نیروی لایزال الهی است ناگاه تنها راه زمینی خود را در دستان و اندیشه پزشکی متعهد می‌بیند که تمام تلاش و همت خود را با اتکا به علم و دانشی -که جوانی و بهترین روزهای عمرش را پای آن ریخته -گذاشته تا امید و زندگی را به آشیانه گرمی بازگردانند و شیرینی و حلاوت کار خود را دو چندان کند.

چنین است که کار طبابت متفاوت‌تر از دیگر مشاغل به نظر می‌آید. پس جا دارد به‌پاس زحمات بی‌شائبه و شبانه‌روزی این عزیزان از خداوند منان برای ایشان صحت و سلامتی همراه با موفقت روزافزون آرزو نماییم. متاسفانه در این چند سال اخیر شاهد از دست دادن پزشکانی متعهد و بااخلاقی بودیم که فقدان هر یک از این طبیبان برای مردم این دیار بسیار گران و باورنکردنی بوده است. یکی از این عزیزان مرحوم دکتر یداله حاجی‌زادگان بود، طبیبی که علاوه بر درمان دردهای جسمانی، روح و روان بیمارانش نیز برایش در اولویت بود. پزشک اخلاق‌مداری که تا لحظات آخر عمرش دست از یادگیری و تحصیل علم برنداشت و همیشه پاسخگوی بیمارانش بود. با گفتن و نوشتن نمی‌توان خصوصیات اخلاقی ایشان را توصیف را نمود مگر اینکه به او مراجعه کرده و یا از نزدیک با ایشان در ارتباط بوده باشی، افسوس که دست بی‌رحم تقدیر اجازه عرضه بیشتر خدمات و تفکراتش را نداد. در این روز یاد همه عزیزان عرصه پزشکی را گرامی می‌داریم به‌خصوص آنان که به علت بیماری کرونا از دست داده‌ایم.




نام:
ایمیل:
* نظر: