bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۶۴۹
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۴ - ۰۴ آبان ۱۳۹۴
سيدمحسن حسينی پناه پرتاب‌گر گناوه‌ای با کسب مدال طلای مسابقات جهانی دو و میدانی معلولین قطر سهميه پارالمپيک 2016 ريو را به دست آورد.
روز گذشته و در چهارمين روز از مسابقات جهانی قطر، کاروان اعزامی کشورمان به این مسابقات به دومین نشان طلای خود رسید.
این نشان را ورزشکار گناوه‌ای در نخستین تجربه حضورش در مسابقات جهانی برای تیم جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورد.
سيد محسن حسينی پناه، در رقابت‌های پرتاب وزنه و در کلاس35F با 9 ورزشکار به رقابت پرداخت و در پایان توانست با ثبت رکورد 14 متر و دو سانتی‌متر هم به نشان طلا برسد و هم سهمیه پاراالمپیک را از آن خود کند.

بر اين اساس دومين نشان طلا و ششمين نشان کاروان ايران به نام حسينی پناه ثبت شد تا شمار سهميه های کسب شده از اين مسابقات برای کشورمان به عدد پنج برسد.
تیم کشورمان در رقابت‌های اين ماده يک نماينده ديگر نيز داشت. سيدعلی اصغر جوانمردی، ملی پوش جوان تيم دو و ميدانی که اولين حضور بين المللی خود را تجربه می کرد، با ثبت رکورد 13 متر و 69 سانتی‌متر به عنوان ششم جهان دست يافت.
در ادامه رقابت های چهارمین روز از رقابت های جهانی قطر، مرضیه صدقی نیز در ماده پرتاب وزنه به مصاف حریفان رفت.

وی در رقابت های کلاس54 F با هفت ورزشکار روبه‌رو شد و در نهایت با ثبت رکورد 6 متر و 36 سانتی متر به عنوان پنجم جهان دست یافت.
استان بوشهر دو نماینده دیگر هم در این رقابت‌ها دارد؛ سید عرفان حسینی و سجاد نیک پرست، که این دو ورزشکار نیز همشهری حسینی پناه هستند. این دو نیز پرتاب‌گر هستند و اتفاقا در یک ماده فعالیت دارند؛ ماده پرتاب نیزه. نیک پرست پیش از این در مصاحبه‌ای گفته بود موفقیت‌هایش را مدیون عرفان حسینی است و او را استاد خود می‌داند.

این دو ورزشکار بارها برای کشورمان و استانمان افتخار آفریده‌اند.
آخرین مورد حضور آنان در رقابت‌های جهانی، فروردین ماه امسال رخ داد. آنها همراه با تیم ملی کشورمان در رقابت‌های دو و میدانی نابینایان و کم بینایان که در اینچئون کره جنوبی برگزار شد، شرکت کردند و دو مدال برای این تیم به ارمغان آوردند. سجادنیک پرست در ماده پرتاب نیزه این رقابت‌ها مدال طلا را به خود اختصاص داد و عرفان حسینی مدال نقره را در همین رشته از آن خود کرد.

نیک پرست در این مسابقات، در ماده پرتاب نیزه کلاس12 F موفق شد با ثبت رکورد 59 متر و 69 سانتی‌متر به مقام قهرمانی برسد. همچنین سید عرفان حسینی با ثبت رکورد 56 متر و 41 سانتی‌متر به مقام دوم و مدال نقره دست یافت. 
نیک پرست قهرمان جهان در سال 2011 و دارنده مدال نقره پاراالمپیک لندن و عرفان حسینی دارنده مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی اینچئون و گوانگجو است.

پس از حسینی پناه، حالا چشم امیدمان به نیک پرست و حسینی است و امیدواریم که خوشرنگ‌ترین مدال رقابت‌های قطر بر گردن آنها نیز مانند همشهریشان بدرخشد.
رقابت های جهانی قطر از 30 مهر ماه آغاز شده و طی ده روز بيش از 1200 ورزشکار از 100 کشور جهان در 40 کلاس پزشکی
مختلف با هم به رقابت خواهند پرداخت.
تيم ملی دو و ميدانی جانبازان و معلولين جمهوری اسلامی ايران نيز با 19 ورزشکار در اين رقابت ها حضور يافته است.

نام:
ایمیل:
* نظر: