bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۶۷۶
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۳ - ۰۵ آبان ۱۳۹۴
گفت‌وگو با محمد ماهینی قهرمان پرورش اندام؛
به سراغ کسی رفته‌ایم که درهمین رشته پیشرفت کرده و حالا برای خودش حسابی معروف شده است. محمد ماهینی 32 سال دارد و از سال 75 یعنی وقتی 13 ساله بوده وارد بدنسازی شده است.
بامدادجنوب- سلیمه کهنسال: پسر کوچک فامیلمان بازوهایش را نشان می‌دهد که به اندازه یک دانه گیلاس هم برآمدگی ندارد و می‌گوید«‌بازوم رو می‌بینی ببین بزرگ شده مثل پسرایی شدم که می‌رن باشگاه نزدیک خونه‌مون». انگارعلاقه به فیگور گرفتن از همان کودکی در خون پسرهاست. نوجوان که می‌شوند کم کم راهی باشگاه‌ می‌شوند و رفته رفته همان شکلی می‌شوند که از کودکی دوست داشته‌اند، باشند. پرورش اندام رشته‌ای است که خیلی طرفدار دارد. وجود باشگاه‌های فراوان بدنسازی نشان‌دهنده تعداد علاقه‌مندانش است. شاید بتوان گفت دست‌کم همه پسرهای نوجوان و جوان چند روزی را در باشگاه‌های بدنسازی گذرانده‌اند و وقت خود را برای پرورش اندام خرج کرده‌اند.

در گزارش امروز به سراغ کسی رفته‌ایم که درهمین رشته پیشرفت کرده و حالا برای خودش حسابی معروف شده است. محمد ماهینی 32 سال دارد و از سال 75 یعنی وقتی 13 ساله بوده وارد بدنسازی شده است. او به ما می‌گوید پنج سال بعد پا به میدان مسابقات گذاشت و از سال 85 تا 87 ستاره فیگورایران بوده و سه سال پشت سرهم بهترین فیگوریست ایران معرفی شده است. وی درسال 89 درمسابقات تورنمنت دوبی شرکت کرد و به فینال راه یافت. محمد در سال 90 در مسابقات انتخابی تیم ملی برای شرکت درمسابقات آسیایی شرکت کرد و توانست مقام سوم را در بین دعوت شدگان به تیم ملی را به دست آورد. این ورزشکارامسال توانست رتبه سوم مسابقات انتخابی تیم ملی را کسب کند اما آخرین و بهترین مقامی که او به دست آورده، مقام پنجم مسابقات بین‌المللی جام الماس است که اواسط ماه گذشته در جزیره کیش برگزارشد.

او در وزن 80 کیلوگرم اولین دوره مسابقات بین‌المللی جام الماس کشورهای اسلامی توانست به این مقام دست یابد. محمد هرچند از کسب این مقام خوشحال است اما هدف بزرگتری دارد. هدفش دست یافتن به نشان طلای جهانی است؛ نشانی که با توجه به علاقه و پشتکار او بعید به نظر نمی‌رسد. راه رسیدن این ورزشکار به موفقیت هموار نبوده و او مجبورشده از مسیرهای سنگلاخی عبور کند. نبود حامی مالی دغدغه مهم اوست که اگر این مشکل حل شود خیالش راحت می‌شود و بهتر می‌تواند برای رسیدن به موفقیت تلاش کند. وقتی صحبت از حمایت مسوولان می‌شود می‌گوید: تنها کسی که در این مدت به من کمک کرده فرماندار بوشهر بوده که 400 هزار تومان زمان اعزام به مسابقات جام‌الماس کمک کرد. حالا باید این مبلغ را با مبلغی که محمد می‌گوید هر ورزشکار هنگام مسابقات باید هزینه کند، مقایسه کرد. به گفته او هر بار حضور در مسابقات برای ورزشکار رشته پرورش اندام 17 میلیون تومان آب می‌خورد! 

محمد ماهینی البته عزمش برای موفقیت‌های بعدی جزم جزم است. او می‌خواهد در مسابقات جهانی هنگ کنگ و آسیایی تایلند شرکت کند و تا آنجا که می‌تواند برای استانش افتخار بیافریند.
او از استان‌های دیگر هم دعوتنامه داشته و از او خواسته‌اند که به نام آنها در مسابقات شرکت کند اما او خودش را بوشهری می‌داند وافتخاراتش باید با نام بوشهر ثبت شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: