bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۳ - ۱۱ آبان ۱۳۹۴
مدال و مقام آوران گناوه ای دررقابت های جهانی دوومیدانی معلولان درقطر روز دوشنبه درآیینی ازسوی جمعی از مسئولان وعلاقمندان به ورزش استان بوشهر در فرودگاه بین المللی این شهر مورد استقبال قرار گرفتند.
 در رقابت های جهانی دو ومیدانی معلولان که در کشور قطر برگزار شد، دو ورزشکار معلول گناوه ای به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران موفق به کسب مدال طلا و نقره شدند و یک ورزشکار دیگر نیز مقام چهارم این مسابقات را از آن خود کرد.

دارنده مدال طلا در رشته پرتاب وزنه کلاس F35 مسابقه های جهانی دوومیدانی معلولان در قطر درحاشیه این آیین استقبال درگفت و گو با ایرنا گفت: این مسابقه ها در سطح بسیار بالا و با حضور یکهزار و 300 ورزشکاراز 100 کشور دنیا برگزار شد.
سیدمحسن حسینی پناه افزود: در این مسابقه ها در گروهی که قرار داشتم چند ورزشکار قدر جهان از جمله ورزشکاران لیتوانی، آرژانتین و روسیه قرار داشتند ولی با دعای خیر مردم و یاری جستن از امام حسین (ع) موفق به کسب مدال طلا شدم.

وی که برای نخستین بار تجربه حضور در مسابقه های جهانی را کسب کرده است افزود: این موفقیت نتیجه تلاش های شش ماهه بود که توانستم به آن دست پیدا کنیم.
حسینی پناه بیان کرد: کار ما تازه آغاز شده و باید از هم اکنون باید برای حضور در مسابقه های المپیک تابستانی 2016 در شهر ریو دوژانیرو برزیل آماده شوم.
دارنده مدال نقره در رشته پرتاب نیزه کلاس F12/13 این دوره از بازی ها نیز به یرنا گفت: در این دوره از مسابقه ها همراه با دو ورزشکار دیگر هم استانی موفق به کسب دو سهمیه مستقیم و یک سهمیه غیر مستقیم بازی های پارالمپیک برزیل شدیم که امیدواریم در مسابقه های پارالمپیک نیز بتوانیم انتظارها را برآورده کنیم.

سید عرفان حسینی بیان کرد: برای بازی های پارالمپیک اردوهای تمرین بسیار مناسبی را پیش بینی کرده ایم که برای تحقق این نیاز مبرم به حمایت مسئولان داریم.
وی تاکید کرد: در این دوره از رقابت ها با دو زانوی مصدوم روانه مسابقه ها شدم و خوشحالم که با مدد گرفتن از اهل بیت توانستم در مرحله پایانی مدال نقره را کسب کنم.
عرفان یادآور شد: کشورهای مختلفی اقدام به سرمایه گذاری در این رشته کرده اند تا جایی که دارندگان سه مدال مختلف طلا، نقره و برنز با اختلاف ناچیزی با یکدیگر حائز رتبه های نخست تا سوم شدند.
دارنده مقام چهارمی در رقابت های پرتاب نیزه کلاس F12/13مسابقه های جهانی معلولان در قطر گفت: با مصدومیت وارد این بازی ها شدم و همین امر کار را برای کسب مدال سخت کرده بود.
سجاد نیک پرست بیان کرد: حضور ورزشکاران 100 کشور مختلف سطح بازی ها را بسیار بالا برده بود و همین وضعیت باعث شد تا رقابت ورزشکاران بسیار نزدیک به هم دنبال شود.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: موفقیت این سه ورزشکار حاصل کار تیمی، اداره کل ورزش و جوانان، هیات های ورزش نابینایان و کم بینایان و هیات های معلولان و جانبازان و تلاش های خستگی ناپذیر این ورزشکاران است.
موسی کشتکار اضافه کرد: از آغاز سال 94 تاکنون در حد توان از این ورزشکاران حمایت مالیداشتیه ایم و در آینده نیز حمایت های را ادامه خواهیم داد.

وی بیان کرد: امیدواریم با حمایت ها این سه ورزشکار بتوانند در مسابقه های پارالمپیک برزیل مدال های خوش رنگی را برای ایران و بویژه استان بوشهر به ارمغان بیاورند.
سیدمحسن حسینی پناه درمسابقه های دو و میدانی معلولان جهان در قطر و در ماده پرتاب وزنه کلاس اف 35 با 9 ورزشکار رقابت کرد و موفق به ثبت رکورد 14 متر و دو سانتی متر شد و به قهرمانی و نشان طلا دست یافت.

سید عرفان حسینی و سجاد نیک پرست در رقابت های پرتاب نیزه کلاس F12/13 با 10 ورزشکار دیگر روبه رو شدند و در پایان حسینی با ثبت رکورد 59 متر و 97 سانتی متر به عنوان نایب قهرمانی، نشان نقره و سهمیه پارالمپیک دست یافت.
سجاد نیک پرست نیز با رکورد 59 متر و 42 سانتی متر در جایگاه چهارم این رقابت ها ایستاد.
سیدمحسن حسینی پناه و سید عرفان حسینی در این مسابقه ها موفق به کسب سهمیه مستقیم پارالمپیک 2016 برزیل شدند و سجاد نیک پرست نیز سهمیه غیر مسقیم حضور بازی ها را کسب کرده و با این حساب چنانچه تا بازی های برزیل ورزشکاری رکورد وی را نزند نیک پرست موفق به حضور در پارالمپیک 2016 برزیل خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: