bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۰۴۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۳ - ۰۴ آذر ۱۳۹۴
رشته بوکس در سال‌های اخیر شاهد تحولات خوبی در استان بوشهر بوده و ورزشکاران مطرحی هم در سطح کشور معرفی کرده است اما همچنان در مظلومیت به سر می‌برد و گوش شنوایی هم برای شنیدن مشکلات این ورزشکاران با انگیزه وجود ندارد.

بامدادجنوب:رشته ورزشی بوکس در بوشهر با وجود موفقیت‌هایی که داشته در مظلومیت به سر می‌برد و قصه پر غصه‌ای دارد.
رشته بوکس در سال‌های اخیر شاهد تحولات خوبی در استان بوشهر بوده و ورزشکاران مطرحی هم در سطح کشور معرفی کرده است اما همچنان در مظلومیت به سر می‌برد و گوش شنوایی هم برای شنیدن مشکلات این ورزشکاران با انگیزه وجود ندارد.

فرصتی پیش آمد تادر جمع تعدادی از فعالان رشته بوکس بوشهر قراربگیریم و پای درد دل آنان بنشینیم و در این‌ بین نیز، ندا عبدالله‌زاده ملی‌پوش تیم ملی فوتبال بانوان ایران و عضو شورای شهر بوشهر نیز حضور یافت تا با مشکلات این رشته ورزشی بیشتر آشنا شود.
رسول مرتضوی دبیر هیات بوکس استان بوشهر که از بی توجهی مسوولان ورزشی استان به این رشته ورزشی گلایه دارد گفت: هشت سال است که تحولی در رشته بوکس در بوشهر به وجود آمده اما مسوولان ورزشی این تحولات را نادیده گرفته و کمکی هم به این رشته ورزشی فقیر نکرده‌اند و هر چه موفقیت به دست آمده با زحمت مربیان بوده است.

وی به مدال برنز حسین موسی‌خانی بوکسور نوجوان بوشهری در مسابقات قهرمانی آسیا اشاره کرد و ادامه داد: وقتی او با مدال برنز آسیا به بوشهر برگشت مراسم استقبال درخور جایگاهش نبود و دریغ از یک بنر در سطح شهر، حتی پول بلیت اعزام به مسابقات را هم به او ندادند.
مرتضوی بیان داشت: در این دوره از رقابت‌ها که در ازبکستان برگزار شد از ایران پنج بوکسور نوجوان اعزام شدند که یک نفر از آنها بوشهری بود و موفق به کسب مدال برنز نیز شد.
دبیر هیات بوکس بوشهر گفت: علاوه بر موسی‌خانی که تاپ تکنیک و طلای ایران را گرفته، امیر دشتیان مقام سوم و مدال برنز مسابقات بزرگسالان ایران را کسب کرده و هم‌اکنون در اردوی تیم ملی است اما کسی این موفقیت‌ها را نمی‌بیند و این رشته همچنان در مظلومیت است.

مرتضوی با اشاره به مشکلات تحصیلی موسی‌خانی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: او شش ماه در اردو بود و پیگیری‌های زیادی نیز با آموزش‌وپرورش داشتیم اما با این ورزشکار همکاری صورت نگرفت و این ورزشکارآینده دارکشور و استانمان از درسش عقب افتاد.
وی با اشاره به پرداخت هدیه 5 میلیون تومانی از سوی استاندار به حسین موسی‌خانی افزود: در جلسه امیررضا خادم با هیات‌های ورزشی استان، مدیرکل ورزش و جوانان استان اعلام کرد به هیات‌هایی که موفقیت‌های کشور و آسیایی داشته باشند 15 میلیون تومان پرداخت‌ شده است اما این رقم هنوز به هیات بوکس پرداخت‌ نشده است.

مشکل اصلی، مسوولان هیات بوکس هستند
مهرداد احمدزاده مربی و پیشکسوت ورزش بوکس استان بوشهر نیز عنوان کرد: مشکل اصلی ما در درون خود هیات بوکس است وقتی در این نشست رئیس هیات حضور ندارد و اهمیتی به این مسائل نمی‌دهد نمی‌توان به‌راحتی به مشکلات پرداخت.
وی ادامه داد: با وجود تمام مشکلات اما ورزشکاران و مربیان این رشته ورزشی با عشق و علاقه در تمرینات شرکت می‌کنند.

احمدزاده به مشکلات مالی بوکس به‌ویژه برای اعزام به مسابقات قهرمانی کشور اشاره کرد و ادامه داد: در حالی‌که در رقابت‌های کشوری گروه‌ها با لباس متحدالشکل حضور می‌یابند تیم بوشهر در یک دوره بدون لباس متحدالشکل حضور یافته بود و ما خجالت می‌کشیدیم در صف رژه تیم‌های شرکت‌کننده حاضر شویم و این مسئله برای استانی مثل بوشهر زیبنده نیست.
مربی بوکس بوشهری خاطرنشان کرد: انتظار داریم مسوولان ورزشی استان و هیات بوکس توجه بیشتری به این رشته ورزشی داشته باشند و در آینده حداقل برای هزینه رفت‌وبرگشت و لباس متحدالشکل مشکلی نداشته باشیم.

وی گفت: در استان بوشهر حدود 400 ورزشکار در رشته بوکس فعالیت می‌کنند و علاوه بر حسین موسی‌خانی با مربیگری احسان محمودی از بوشهر که مدال برنز آسیا را کسب کرده امیر دشتیان نیز هم‌اکنون در اردوی تیم ملی حضور دارد.
احمدزاده ادامه دادک قرار است مسابقات قهرمانی جوانان کشور در آینده نزدیک برگزار شود و از بوشهر نیز چهار بوکسور می‌خواهند در این رقابت‌ها شرکت کنند با توجه به انگیزه و آمادگی این ورزشکاران شایسته است اداره کل ورزش و جوانان به نحوی شایسته زمینه حضور این ورزشکاران در رقابت‌‎های قهرمانی کشور را فراهم کند.

مرتضوی دبیر هیات هم گفت: هیات بوکس و متولیان این هیات نیز باید مسائل و مشکلات خود را به نحوی به گوش مسوولان برسانند نه اینکه توقع داشته باشند همه مشکلات خودبه‌خود حل شود.
مشکلات مالی زیبنده ورزشکاران بوشهری نیست
ندا عبدالله‌زاده که خود سابقه 13 سال پوشیدن پیراهن تیم ملی فوتبال بانوان ایران را دارد با ابراز خرسندی از برگزاری چنین نشستی، با ناراحتی از وجود مشکلات متعدد در رشته بوکس که موفقیت‌های خوبی هم در استان کسب کرده گفت: این زیبنده ورزشکاران مدال‌آور استان نیست که برای تهیه هزینه رفت‌وبرگشت به مسابقات با مشکل مواجه باشند به‌ویژه ورزشکاری که با مدال آسیایی به بوشهر می‌آید باید بهترین استقبال از وی صورت گیرد.

عبدالله‌زاده موفقیت موسی‌خانی در آسیا را تبریک گفت و افزود: بدون شک با حمایت بیشتر ورزش و جوانان و همت والای ورزشکاران می‌توانیم موفقیت‌های بیشتری هم‌کسب کنیم.
وی ادامه داد: با این‌ وجود استقبال کمرنگ از مدال‌آور آسیا، نداشتن لباس متحدالشکل در رقابت‌های قهرمانی کشور و بی توجهی مسوولان بوکس و اداره ورزش و جوانان به مشکلات ورزشکاران این رشته نکته‌ای است که نیازمند همت بیشتر مسوولان است.

عبدالله زاده بیان کرد:زیبنده استان بوشهر نیست که ورزشکار مدال‌آورش برای بازگشت از مسابقات آسیایی با مشکلات مالی مواجه باشد و در بدو ورود به بوشهر نیز استقبال چندانی از آن نشود.
عضو بوشهری تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان کشورمان یادآور شد: هرچند رشته بوکس طرفدارانی به‌اندازه فوتبال در استان بوشهر ندارد اما استعدادهایی دارد که با کمی  حمایت می‌توانند افتخارات ملی، آسیایی و جهانی کسب کنند و این خواسته با کمی توجه تحقق می‌پذیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: