bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۰۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۴ - ۰۴ آذر ۱۳۹۴
قرار گرفتن گمرک بوشهر در سطح شهر و عبور و مرور خودروهای سنگین در خیابان صلح‌آباد باعث شده است تا شاهد ترافیک زیادی در این خیابان باشیم. وی در ادامه گفت...
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: شهری که به پارکینگ ماشین‌های سنگین تبدیل شده است سال‌‌هاست که رسانه‌ها و روزنامه‌ها به انعکاس تبعات تبدیل شدن محلات شهر به پارکینگ و توقفگاه کامیون‌ها و تریلرها پرداخته‌اند و همچنان خیابان‌ها و کوچه‌های شهر محل خواب این خودروها است و گلایه‌های مردمی همچنان باقی است و آلودگی‌های صوتی، زیست‌محیطی، اشغال معابر نشست کردن آسفالت کوچه و خیابان‌ها و...

 از تبعات حضور این میهمانان ناخوانده است. هر چند نبود مجتمع‌های خدماتی رفاهی ویژه رانندگان ماشین‌های سنگین یکی از مشکلات عمده برای این صنف است اما بیشتر خودروهایی که ترجیح می‌دهند کوچه‌ها و خیابان‌های فرعی بندر بوشهر را پارکینگ اختصاصی خود کنند عموما بومی شهر بوشهر بوده که در پی کاستی‌های فراوان نظارتی بدون هیچ دغدغه‌ای اقدام به سلب آسایش ساکنین محلات می‌کنند. این شرایط در محلات جنوبی شهر بوشهر بیشتر خود را نشان می‌دهد، به‌گونه‌ای که نه تنها پارک خودروهای سنگین در این محلات تابع زمان و مکان خاصی نیست بلکه از حریم این کوچه و خیابان‌ها برای ساماندهی وضعیت تعمیرات خودرو نیز استفاده می‌کنند . ایجاد آلودگی صوتی، تخریب زیرساخت‌ها از جمله کوچه‌های نیم‌بند آسفالت شده، نازیبا کردن محیط‌زیست با روغن‌ریزی‌های فراوان در کنار رفت و آمدهای گاه و بیگاه خصوصا در ساعات پایانی روز امان مردم را بریده است و هیچ‌کس جوابگو نیست. گمرگ، عامل اصلی وجود خودرو‌های سنگین در شهر طی چند سال گذشته با افزایش ماشین‌های سنگین در شهر بوشهر ترافیک در بعضی از خیابان‌های شهر به‌شدت افزایش یافته است و باعث بروز مشکل‌های مالی و جانی شده است که گمرک عامل اصلی این ترافیک است.

 یکی از شهروندان بوشهری با بیان این‌که ورود ماشین‌های سنگین به خیابان‌های بوشهر یکی از عوامل ایجاد ترافیک در سطح شهر بوشهر است و این موضوع باعث مشکلات زیادی برای مردم می‌شود، افزود: قرار گرفتن گمرک بوشهر در سطح شهر و عبور و مرور خودروهای سنگین در خیابان صلح‌آباد باعث شده است تا شاهد ترافیک زیادی در این خیابان باشیم. وی در ادامه گفت: برای این‌که حجم عبور و مرور در این خیابان کاهش یابد بایستی تخلیه بار به‌سمت جزیره صدرا برود و هر چه سریع‌تر شاهد توسعه بندر بوشهر به‌سمت جزیره نگین باشیم تا کاهش ترافیک در این محور صورت بگیرد. عضو شورای شهر بوشهر حدود یک‌ماه پیش در جلسه‌ای با بیان این‌که گمرک هیچ حسنی برای مردم بوشهر نداشته است، گفت: گمرک به‌جای این‌که موجب رشد و توسعه در استان بوشهر شود، بیشتر باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم شده است.

ندا عبدالله‌زاده با بیان این‌که گمرک هیچ تعاملی با شورای شهر نداشته، افزود: باید با توجه به مشکلاتی که به وجود می‌آوررد کمک‌هایی نیز در بحث زیباسازی و توسعه شهری داشته باشد. اتصال جزیره نگین به بندر بوشهر برای کاهش تردد به مرکز شهر مدیرکل گمرک استان در همین راستا با بیان این‌که تنها راه‌حل تردد نکردن ماشین‌های سنگین، انجام ترانزیت از جزیره نگین است، گفت‌: انجام ترانزیت در این جزیر ه موجب ورود نشدن ماشین‌های سنگین به شهر بوشهر خواهد شد. احمد پورحیدر با اشاره به این‌که هزینه‌کردها در گمرک طبق قانون انجام می‌شود و نمی‌تواند برای زیباسازی مستقیما وارد شود، افزود: گمرک بعد از نفت و مالیات بالاترین درآمد را برای دولت دارد و بخشی از این درآمدها برای عمرانی و آبادانی شهرها هزینه می‌شود.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: شهرداران و دستگاه‌های متولی باید تلاش کنند با جذب اعتبارات بیشتر بتوانند، تغییر در مبلمان شهری دهند. هر چند در محل پلیس راه قدیم بوشهر اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان دارای پارکینگ برای خودروهای سنگین است اما شورای ترافیک استان می‌تواند ضمن موظف کردن پلیس راهور برای اعمال قانون بر متخلفان‌، شهرداری را مکلف کند که ضمن نصب علائم راهنمایی و رانندگی در ورودی شهر بوشهر با مضمون ممنوعیت پارک خودروهای سنگین در محلات و خیابان‌های فرعی شهر با ایجاد بسترهای مناسب برای بخش خصوصی زمینه ایجاد پارکینگ برای این خودروها در حاشیه ورودی شهر بوشهر را فراهم سازد . به نظر می‌رسد برای جلوگیری از تردد خودروهای سنگین به محدوده داخلی شهری، ماده 18 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی در جلوگیری از ورود وسایل نقلیه به داخل شهر باید جدی گرفته شود تا بیش از این شاهد ایجاد مخاطراتی برای شهروندان و نقض حقوق شهروندی در کنار آسیب‌رساندن به خدمات و زیرساخت‌های شهری نباشیم. لزوم جدیت، توجه بیشتر و تلاش مستمر برای تامین بودجه برای ایجاد پارکینگ این وسایل سنگین در بیرون از محدوده شهر و جلوگیری از حضور این وسایل در شهر از ضروریاتی است که باید از سوی مسوولان ذی‌ربط در اولویت اقدامات و فعالیت‌ها قرار گیرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
0
0
باسلام
خواهشمندم، گزارشی درخصوص بحران درامدی و مالی منطقه ویژه اقتصادی بوشهر تهیه کنید.
منطقه ویژه در مدیریت آورا
نام:
ایمیل:
* نظر: