bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۰۶
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۴ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
حسینی در ادامه با اشاره به این مساله که در المپیک 2020 توکیو قرار شده که رشته بیس‌بال و سافت‌بال دوباره به بازی‌های المپیک بازگردد، تاکید کرد: سافت‌بال یکی از رشته‌هایی است که جنبه عمومی دارد و هدف آن سلامتی بوده و در بسیاری از کشورها جنبه همگانی دارد.
روزنامه بامدادجنوب نوشت:

بوشهر به‌عنوان قطب سافت‌بال و بیس‌بال کشور شناخته می‌شود و بوشهری‌ها علاوه بر این‌که تنها زمین استاندارد کشور در این رشته را در اختیار دارند، هم در کادر فنی و هم در بین بازیکنان این رشته نماینده دارند. این توان و قدرت بوشهر را در این رشته نشان می‌دهد. به‌تازگی رئیس هیات ورزش‌های همگانی از تلاش بوشهر برای کسب میزبانی مسابقات کشور‌های اسلامی یا بانوان غرب آسیا سخن گفته است.

رئیس هیات انجمن‌های ورزشی بوشهر گفت: در صورتی که شرایط فراهم شود قصد داریم میزبانی رقابت‌های سافت‌بال کشورهای اسلامی یا بانوان غرب آسیا را بر عهده بگیریم.

روح‌الله علوی بیان کرد: بر‌اساس وظیفه ذاتی خودمان توسعه همه‌جانبه تمام رشته‌‌های زیر‌مجموعه انجمن‌های ورزشی به‌ویژه بیس‌بال و سافت‌بال که مهد آن استان بوشهر است را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی تصریح کرد: نخستین برنامه ما در حال حاضر این است که مجوز تاسیس دو باشگاه دیگر بیس‌بال را در جنوب استان صادر کنیم که در مورد سافت‌بال نیز این اتفاق رخ داده است.
رئیس هیات انجمن‌های ورزشی بوشهر ادامه داد: در خود بوشهر نیز تیم‌های ما از یک تیم به دو افزایش یافته است، همچنین استعدادیابی و برگزاری کلاس‌های آموزشی سرلوحه کارهای ما قرار دارد.
علوی افزود: با انجمن بیس‌بال و سافت‌بال ایران تعامل بسیار خوبی داریم و افتخار می‌کنیم که امامزاده‌ای مربی تیم ملی به‌همراه چندین بازیکن تیم ملی، از بازیکنان بوشهر هستند و ما از این ظرفیت جهت توسعه رشته بیس‌بال در استان بوشهر استفاده می‌کنیم.

وی با بیان این‌که تنها زمین استاندارد بیس‌بال ایران در استان بوشهر است، اضافه کرد: در بازدیدی که از این زمین داشتیم به مسوولان کمیته بیس‌بال استان قول دادیم برای ترمیم زمین و حل مشکلات مالکیتی تلاش خود را به کار بگیریم.

رئیس هیات انجمن‌های ورزشی بوشهر با تاکید بر این‌که قصد داریم تیم سافت‌بال بوشهر را به‌عنوان نماینده ایران به یک رقابت بین‌المللی اعزام کنیم، تاکید کرد: دور نهایی سافت‌بال کشور را در سال جاری برگزار می‌کنیم و در صورتی که امکانات فراهم شود میزبانی دور نهایی بیس‌بال را بر عهده خواهیم گرفت.
وی با بیان اینکه در صورتی که شرایط فراهم شود قصد داریم میزبانی رقابت‌های سافت‌بال کشورهای اسلامی یا بانوان غرب آسیا را بر عهده بگیریم، گفت: همچنین قصد داریم در شهریور‌ماه نخستین لیگ سافت‌بال درون استانی را به‌صورت آزمایشی برگزار کنیم.

همچنین نایب‌رئیس بوشهری سافت‌بال بانوان گفت: در صورتی که قصد داشته باشیم برای المپیک 2020 تیم خوبی داشته باشیم از حالا باید سرمایه‌گذاری خود را آغاز کنیم.

سیده‌‌مهسا حسینی اضافه کرد: تا المپیک 2012 لندن به‌دلیل این‌که این رشته ویژه بانوان و بیس‌بال ویژه آقایان بود این دو رشته را از المپیک خارج کردند و این باعث شد فدراسیون جهانی سافت‌بال و بیس‌بال با یکدیگر ادغام شده و امروزه رشته جهانی بیس‌بال و سافت‌بال را ایجاد کنند که به بهانه تک‌رشته‌ای بودن دیگر نشود آن‌ را از بازی‌های المپیک حذف کرد.

حسینی در ادامه با اشاره به این مساله که در المپیک 2020 توکیو قرار شده که رشته بیس‌بال و سافت‌بال دوباره به بازی‌های المپیک بازگردد، تاکید کرد: سافت‌بال یکی از رشته‌هایی است که جنبه عمومی دارد و هدف آن سلامتی بوده و در بسیاری از کشورها جنبه همگانی دارد.

نایب رئیس سافت بال بانوان ادامه داد: ما نیز به‌عنوان انجمن بیس‌بال و سافت‌بال ایران وظیفه خودمان می‌دانستیم مطابق با بخشنامه‌های فدراسیون جهانی عمل کرده و این روز را جشن بگیریم، 10 سال است که این روز در ایران جشن گرفته می‌شود که البته تفاوتی که جشن این دوره با سایر دوره‌ها داشت، این بود که برای نخستین‌بار این جشن به‌صورت همایش با هدف توسعه و معرفی رشته سافت‌بال برگزار شد و تلاش شد از بانوانی که در این رشته در حیطه داوری و مربیگری فعالیت دارند قدردانی کرده و در عین حال معرفی کوچکی از سافت‌بال داشته باشیم.

وی اضافه کرد: جمعیت ما در این رشته کم است و در صورتی که قصد داشته باشیم برای المپیک 2020 تیم خوبی داشته باشیم از هم‌اکنون باید سرمایه‌گذاری خود را آغاز کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: