bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۱۵۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۵ - ۱۵ آذر ۱۳۹۴
روندی که در استان تمامی ندارد؛
استاندار بوشهر روز گذشته در آیین افتتاح طرح امید اجتماعی با بیان این‌که آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در استان را به‌صورت جدی در دستور کار داریم، بر لزوم تامین نیروی انسانی متخصص در استان تاکید کرد و افزود

بامدادجنوب: طرح امید اجتماعی شامل مهارت اجتماعی، نشاط و شادکامی اجتماعی، شهروند سبز، سلامت اجتماعی، مشارکت اجتماعی، تسهیل‌گری اجتماعی و توانمندسازی سمن‌ها است. هر چند معاون سیاسی-امنیتی استانداری اذعان داشته که این طرح در استان در راستای فراهم کردن زمینه مشارکت مردم به‌ویژه جوانان در روند امور جامعه در دستور کار اتاق فکر استانداری بوشهر قرار گرفته اما شواهد حاکی از آن است که این طرح و وعده‌هایی که روز گذشته استاندار بر آنها تاکید داشت، به هیچ وجه فکری منطقی پشت آن نبوده است، چراکه بر همه مبرهن است، صدور یک طرح و الزام اجرای آن، باید براساس مبانی و چارچوب‌های منطقی دنبال شود.    
 
این در حالی است که استاندار بوشهر روز گذشته در آیین افتتاح طرح امید اجتماعی با بیان این‌که آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در استان را به‌صورت جدی در دستور کار داریم، بر لزوم تامین نیروی انسانی متخصص در استان تاکید کرد و افزود: زیرساخت‌های استان برای ایجاد ساختار مناسب و تربیت نیروهای متخصص توسعه می‌یابد. حال این سوال مطرح می‌شود که چگونه؟ با کدام امکانات؟ با کدام بودجه؟ زمانی که پشت تریبون قرار می‌گیرند از کلانی بودجه ها سخن می‌گویید و هر گاه که از گوشه و کناری منتقدی منصف سر برآورد و به جای لنگ انداختن، انتقادی کرد یا پیشنهادی داد، از نبود بودجه صحبت به میان می‌آید. حال تکلیف را مشخص کنید. 

همچنین مصطفی سالاری در همین جلسه اذعان کرده است که جذب سرمایه‌گذار یکی از فعالیت‌های ما در حوزه اقتصاد است که با فعالیت سرمایه‌گذاران در استان زمینه رونق اقتصادی و در نهایت افزایش اشتغال‌زایی در استان نیز فراهم می‌شود. البته ما که تا به حال چیزی ندیدیم و هر چه وعده دادند فرجی حاصل نشده اما تلاش می‌کنیم خوش‌بین باشیم و باز هم منتظر بمانیم. در کل ما انسان‌های بزرگواری هستیم که سعه صدر و آستانه تحمل‌مان بالاست. 
وی با بیان این‌که اجرای پروژه‌های عمرانی ابزاری برای انجام کارهای بهتر اجتماعی است، خاطرنشان کرد: ارتقای حمل و نقل هوایی، دریایی و جاده‌ای در استان بوشهر یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در استان بوده است. 

اگر این‌چنین است، باید گفت چرا پس از گذشت مدت‌ها هنوز جاده دیلم-گناوه قربانی می‌گیرد و هر روز شاهد مرگ عزیزانمان هستیم؛ عزیزانی که خدای ناکرده شاید روزی قرعه جاده مرگ به نام آنها باشد. حال بر چه اساس و ملاکی استاندار وعده‌های رنگارنگ می‌دهند، آن هم به مردمی که گوششان از این حرف‌ها پر است، البته در حوزه حمل و نقل دریایی هم که اوضاع را همه می‌دانند و نیازی به گفتن نیست.
سالاری اذعان می‌کند که هشت محور اتوبان در استان بوشهر در حال اجرا است که با اجرای این طرح‌ها نیاز به توسعه حمل و نقل جاده‌ای تا مدت‌ها در استان وجود نخواهد داشت. البته او اذعان کرده‌ است که «با اجرای این طرح‌ها»، یعنی «اگر» این طرح‌ها اجرا شوند که می‌دانیم، نمی‌شوند. در میان این همه اما و اگر وعده‌ها چقدر «باید» است، چقدر «قطعی» است، چقدر «نویدبخش» روزهای خوب و خوش است. 

استاندار بوشهر با بیان این‌که ساخت خروجی جدید بوشهر تحولی در زمینه گردشگری ایجاد می‌کند، گفت: این خروجی موجب کاهش بار ترافیکی در شهر بوشهر خواهد بود. به نظر می‌رسد به جای این‌که پیامدهای مثبت و خروجی طرح‌های مورد نظر را در نظر بگیریم، نخست شرایط، وضعیت، توانایی و جیب خود را بسنجیم و آنگاه که از محقق شدن طرح مطمئن شدیم و از این‌که «کار می‌شود»، بلندپروازی کنیم و البته مردمی را چشم انتظار بگذاریم، چشم انتظار در نهایت برای رسیدن به «سراب».
راه‌آهن، مطالبه مهم مردم استان بوشهر
وی که وعده‌هایش تاکنون بی عمل مانده است، در ادامه با بیان این‌که راه‌آهن یکی از مطالبه‌های اصلی مردم و نیازهای ضروری استان است، تصریح کرد: راه‌آهن یکی از طرح‌های مصوب دولت است اما در مرحله قرارداد با سرمایه‌گذار چینی روند کار متوقف شد و اکنون به‌دنبال پیمانکاران با کیفیت و مناسب هستیم. آری! راه‌آهن هم یکی از مطالبه های مردم ماست که مهم بودنش هم بر کسی پوشیده نیست اما ... . 

نام:
ایمیل:
* نظر: