bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۵ - ۱۶ آذر ۱۳۹۴
تثبیت صدرنشینی در خانه حریف؛
شاهین شهرداری بوشهر که فعلا در صدر گروه خود قرار دارد، مهمان اهوازی‌ها بود، بازیی که با برد شیرین تیم بوشهری به پایان رسید.

بامدادجنوب- صادق محمدی: هفته دهم لیگ دسته دوم فوتبال کشور روز گذشته در گروه خود پیگیری شد و تیم‌های مختلف در شهرهای مختلف ایران به مصاف یکدیگر رفتند تا در میانه راه، صدرنشین‌ها و آنها که قرار است سقوط کنند یا بمانند، مشخص شود. در همین راستا، روز گذشته تیم‌های هم‌استانی در این لیگ به مصاف حریفان خود رفتند. شاهین شهرداری بوشهر که فعلا در صدر گروه خود قرار دارد، مهمان اهوازی‌ها بود، بازیی که با برد شیرین تیم بوشهری به پایان رسید.

شاهین بوشهر برای این بازی دو اتوبوس از طرفداران خود را هم به اهواز برده بود تا در شهری که غریبه نیست، با روحیه بهتری به بازی بپردازند. مهم‌ترین مشکل هر دو تیم جنوبی البته در این بازی که همه ابعاد آن را تحت تاثیر قرار داد، بارندگی‌ اخیر در اهواز و کیفیت پایین زمین بود که باعث شد بازیکنان دو تیم و به‌تبع آن مربیان نتوانند تاکتیک‌های مورد نظر خود را به شکل صحیح در زمین اعمال کنند. با این وجود، شاهین بوشهر با قدرت در برابر حریف خود ظاهر و با یک بازی برتر توانست سه امتیاز شیرین این مسابقه را از آن خود کند. 

در این بازی شاهین شهرداری بوشهر با ترکیب حمید لطف‌الله نژاد، سعید نوروزی، جواد قائدی فرد، سعید مرادی، محسن قائپوری، جعفر احمد حسینی، محمد بریهی (از دقیقه 90 ستار رضایی)، مسلم محمودی (از دقیقه 81 حسین تولابی)، پژمان مالکی، علی رفعت بوشهری (از دقیقه 76 خضر باغبان) و مصطفی بیات به میدان رفت.
 نیمه اول: بازی در ابتدا در میانه میدان بود و شرایط نامناسب زمین در اثر بارندگی در بازی روان دو تیم اثرگذار بود و بازی بیشتر به درگیری‌های تن به تن تبدیل شده و از دقیقه 20 به بعد شاهینی‌ها بیشتر خود را در زمین پیدا کردند و با استفاده از شکاف‌های به‌وجود آمده بین مدافعان و سرعت پژمان مالکی و علی رفعت بوشهری به دروازه حریف نزدیک شدند.

برتری تاکتیکی شاهین چاره‌ساز شد، نفوذ و ارسال از کنار پژمان مالکی را مدافع حریف در دقیقه 24 در دروازه خودی جای داد پس از این گل حملات شاهین ادامه یافت تا اینکه ارسال زیبا و بی‌نقص مسلم محمودی را از جناح راست، پژمان مالکی با ضربه سر درون دروازه فولادی‌ها قرار داد. در این نیمه البته فرصت‌های دیگری هم به دست آمد اما شاگردان کامیاب نتوانستند به‌خوبی از این فرصت‌ها استفاده کنند، در این میان پژمان مالکی بیش از دیگران فرصت گلزنی داشت اما هر دو فرصت در نیمه اول از دست رفت تا در نیمه مربی‌ها، شاهد بازی نزدیک‌تری از هر دو تیم باشیم. 
فولادی‌ها که باور نمی‌کردند در خانه خود از حریف بوشهری در یک نیمه دو گل دریافت کنند، بازی را با حملات احساسی شروع کردند و این تیم شاهین شهرداری بود که با دفاعی منطقی سعی در اداره بازی داشت، تیم خوزستانی در میان حملات خود صاحب فرصت‌هایی نیز شد اما هوشیاری دروازه‌بان و مدافعان و جنگندگی هافبک‌های پرتلاش شاهین شهرداری حملات آنها را بی‌اثر کرد در طرف مقابل سفید‌پوشان بوشهری دل به ضد حملات داشتند که روی یکی از همین ضد حملات در دقیقه 63 مصطفی بیات می‌توانست گل سوم شاهین شهرداری را به ثمر رساند که این فرصت از دست رفت. با این وجود، شاهین در ادامه کار با مشکل عمد‌ه‌ای در زمین مواجه شد.

اخراج جعفر احمدحسینی هافبک دفاعی شاهین در دقیقه 76 کار را برای شاگردان کامیاب سخت کرد تا اینکه حملات فولاد در دقیقه 90 نتیجه داد و آنها  توانستند یکی از گل‌ها را پاسخ دهند. وقت اضافی بازی بیش از هشت دقیقه به طول انجامید اما این شاهینی‌ها بودند که با حضور پرشور هوادارانشان از صخره فولادی گذشتند. عبور از فولاد سرسخت خوزستان باعث تقویت جایگاه شاهین بوشهر در جدول شد تا با فاصله‌ای منطقی و صحیح از رقبای خود به فکر بازی‌های بعدی باشد. 
21 امتیاز از 10 بازی برای شاهین اندوخته خوبی است اما آنها باید حواسشان به فصل بعدی بازی‌ها هم باشد. این برد خارج از خانه هر چند جایگاه شاهین را تقویت خواهد کرد اما سخنان مدیرعامل این باشگاه می‌تواند امیدهای بیشتری را در دل هواداران این تیم پرسابقه بوشهری روشن کند.
محمد دمشقی پیش از اعزام به اهواز در جمع بازیکنان و مدیران تیم قول داده بود تا با تقویت شاهین در نیم فصل، با آمادگی و توان بیشتری به سراغ فصل بعدی بروند. این در حالی است که بدون شک تیم بوشهری برای حضور در لیگ یک نیاز مبرم به منابع مالی دارد که البته این به‌تنهایی از عهده شهرداری بندر بوشهر بر نمی‌آید و دیگر ارگان‌ها نیز باید به این تیم و دیگر باشگاه‌های فوتبال در بوشهر مانند ایرانجوان بوشهر، کارگر بنه‌گز، پرسپولیس گناوه و .... کمک‌های شایانی کنند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: