bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۳۰
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۲ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
بسیاری از راههای روستایی شهرستان دشتستان نیازمند بازسازی است.
بامداد۲۴: نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از راههای روستایی این شهرستان به دلیل قدمت بالا، تردد زیاد و یا کوهستانی بودن نیازمند بازسازی است.

 حجت الاسلام سید مهدی موسوی نژاد روز جمعه در نشست با معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی افزود: شهرستان دشتستان یک چهارم مساحت استان بوشهر را به خود اختصاص داده است برهمین اساس توجه به محورهای ارتباطی آن به ایمنی آمد و شد کمک می کند.

وی افزود: راه ارتباطی برازجان به دهقاید و نظرآقا چندین روستا و شهر را به هم متصل می کنند و از کارکرد راه روستایی خارج شده است.

موسوی نژاد یادآورشد: پل روستای درودگاه چندین سال است که با مشکلاتی روبرو شده است طوریکه با سیلاب زیر آب می رود و نیازمند طراحی جدید است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسیر روستای نمازگاه به تنگ ارم یکی از مسیرهای حادثه خیز و خطرناک است که در زمستان با یک سیلاب بسته می شود که برای برون رفت از این وضعیت باید مسیر جدید از محور گیسکان اجرایی شود.

وی گفت: برغم حادثه خیز و پرترافیک بودن محور برازجان به گناوه اما عملیات اجرایی بزرگراه این محور ارتباطی تعطیل شده است .

وی بااشاره به اینکه بخشی از راه های روستایی شهرستان دشتستان کوهستانی و دارای پیچ های خطرناکی است اضافه کرد: همچنین مسیر ارتباطی روستای دهقاید تا نظراقا و هلپه ای نیز بدلیل پر تردد بودن نیاز به تعریض دارد.

فرماندار دشتستان نیز با بیان اینکه روستاهای زیادی در این شهرستان از نعمت راه مطلوب برخوردار نیستند گفت: علاوه بر احداث و توسعه راه های روستایی باید ایمنی آن هم مورد توجه قرار گیرد .

ارسلان زارع یکی از مهمترین شاخصه های توسعه یافتگی در هر منطقه را وجود شبکه حمل و نقل و جاده های ایمن و مناسب برای دسترسی و ارتباط با سایر مراکز ذکر کرد.

وی گفت: احداث و تکمیل راه روستایی شاه پسرمرد و درتگ، گردنه گچ، دهرود، شول به جره ها ، چهل زرعی عجم ،فاریاب به طلحه و پل بزرگ روستایی درودگاه ضروری است.

زارع یادآورشد: همچنین روکش آسفالت راه های تنگ زرد به کلمه و فاریاب ، سه راهی بوشکان به کلمه ،جاده گندم ریز به فیروزآباد و شبانکاره به گل دشت نیز به ایمنی آمد و شد کمک خواهد کرد.

وی تعریض راه روستایی دهقاید به نظرآقا، بهسازی محور راه روستایی بیدو، سنا و بن سنا را از دیگر خواسته های مردم در حوزه ها روستاها ذکر کرد.

فرماندار دشتستان گفت: یکی از محورهای حادثه خیر این شهرستان سه راهی شهر وحدتیه در محور اصلی است که متاسفانه هر ساله شاهد تلفات و خطرات زیادی دراین محور هستیم .

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر نیزگفت: تقاطع غیر همسطح وحدتیه باتوجه به ترافیک بالا بر روی آن از محورهای حادثه خیر شناخته شده است .

فرزاد رستمی افزود: باتوجه به اینکه درآینده شاهد بازگشایی محور ارتباطی شهر سعدآباد به روستای بویری خواهیم بود حجم تردد در این مسیر بیشتر خواهد شد.

وی گفت: مسیر وحدتیه به سعدآباد جزء راه های شریانی استان بوشهر محسوب شده است و در برنامه های آتی به این محور اعتبار ویژه اختصاص خواهد یافت.

رستمی یادآورشد: تعریض مسیر ورودی وحدتیه از سمت سه راهی وحدتیه در برنامه کاری اداره کل راه و شهرستازی است .

وی اضافه کرد: احداث پل روستای درودگاه نیاز به 60 میلیارد اعتبار دارد که در صورت تامین 20 میلیارد برای این پروژه قبل از آغاز فصل زمستان آن را اجرایی خواهیم کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: