bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۷ - ۰۱ دی ۱۳۹۴
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: تفاهم‌نامه سه جانبه حمایت از مشاغل سبز در بوشهر میان ادارات کل حفاظت محیط زیست، آموزش فنی و حرفه‌ای و تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شد.


 حمیدرضا پناه صبح امروز در انعقاد تفاهم‌نامه با محیط‌زیست و آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر بابیان اینکه مهم‌ترین راه سلامتی اجرای طرح‌ها با توجه به اصول  زیست محیطی است اظهار داشت: توجه به حفظ محیط زیست نه تنها مشکلات گوناگون بهداشتی برطرف می‌کند زمینه ارتقاء سلامتی در جامعه فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه سه جانبه حمایت از مشاغل سبز در بوشهر منعقد شد گفت: این تفاهم‌نامه میان ادارات کل حفاظت محیط زیست، آموزش فنی و حرفه‌ای و تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر منعقد شد.

پناه افزود: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه شناسایی و توسعه مشاغل و کارآفرینی سبز است.

وی سبز سازی مشاغل را از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه دانست و گفت: با این تفاهم‌نامه مشوق‌های مناسب، محدودیت‌های زیست محیطی اعمال و ومشاغل و حرفه سبز جدید، سبز سازی مشاغل طراحی و اجرا می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر افزود: پیاده‌سازی الزامات محیط زیستی در حرفه‌های جدید، فرهنگ‌سازی مشاغل سبز، اولویت‌بخشی به نهادهای دانش بنیان استان بوشهر و طرح‌های کلان در حوزه فن آوری محیط زیست اجرایی می‌شود.

پناه به اجرای شغل سبز اشاره و تصریح کرد: در اجرای شغل سبز دراستان بوشهر کالا و خدمات با کاهش مصرف انرژی، مواد اولیه، آب و به حداقل رساندن آلودگی‌ها و پسماند تولید می‌شود.

وی به حداقل رساندن آلودگی‌ها و پسماند در حفظ و احیای کیفیت محیط زیست و هدایت اقتصاد و بنگاه‌های اقتصادی به سوی توسعه پایدار از دیگر اهداف شغل سبز دانست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به اینکه تعهدات مشترک سه دستگاه در راستای فرهنگ سازی و ایجاد گفتمان مشاغل سبز است خاطر نشان کرد: این مهم از طریق ابزارهای رسانه‌ای، تدوین استانداردهای آموزش شغل و شایستگی برای مشاغل جدید مرتبط با محیط زیست، چاپ و انتشار ویژه نامه‌های علمی و پژوهشی محقق می‌شود.

پناه با بیان اینکه طرح‌های پژوهشی مرتبط با مشاغل سبز نوین برای استفاده از ظرفیت‌های ملی و بین المللی اجرا می‌شود افزود: با توجه به این تعهدات امیدواریم بتوان با اجرای آن جوانان را به سمت و سوی مشاغل سبز سوق داده شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: