bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۷ - ۰۱ دی ۱۳۹۴

به قول علی دایی هر کسی لابی قوی تری داشته باشد همان شخص رئیس فدراسیون می شود. اعتقادم این است که ریاست فدراسیون بر اساس تخصص و دانش انتخاب نمی شود و هر کسی که رابطه و لابی بهتری داشته باشد و آدم های بیشتری در مجمع داشته باشد رئیس فدراسیون می شود.
برانکو بهترین مربی نیم فصل نبود/دادکان شانسی ندارد/بهتر است از کی‌روش حمایت کنیم
مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است که هر کسی لابی قوی تری داشته باشد رئیس فدراسیون فوتبال ایران خواهد شد.

گفت و گو با خداداد عزیزی را  می‌خوانید:

*تیم عبدالله ویسی قهرمان نیم فصل شد. چرا ویسی در نیم فصل اول چنین نتایج درخشانی کسب کرد؟

به نظر من تیمش خوب بازی می کند. تیمی که در 15 بازی تنها یک باخت داشته باشد طبیعی است که در صدر جدول باشد اما به نظرم در نیم فصل دوم کارش سخت است. همیشه نیم فصل دوم برای تیم های جوان سخت‌تر می شود و کار ویسی در ادامه لیگ سخت تر است.

*در شروع لیگ فکر می‌کردید تیم جوان ویسی قهرمان نیم فصل شود؟

هیچ کسی چنین فکری نمی کرد اما در فوتبال ایران هر اتفاقی ممکن است و دور از ذهن نیست. کار استقلال خوزستان در فوتبال روز دنیا غیر عادی است چون در اسپانیا رئال و بارسا همیشه صدر هستند و یک تیم جوان نمی تواند صدرنشین لالیگا شود. در آلمان و انگلیس هم همین است و یکی دو تیم همیشه صدر را دارند اما در فوتبال ما این اتفاق می افتد چون همه چیز فوتبال ما به همه چیزش می آید. البته تیم ویسی شایسته قهرمانی نیم فصل بوده چون فوتبال خوبی بازی می کند. حالا اگر استقلال و پرسپولیس و سپاهان ضعیف شده اند بحث دیگری است و چیزی از ارزشهای تیم ویسی کم نمی کند. در فوتبال بی دروپیکر ایران هر اتفاقی ممکن است و هیچ چیزی بعید نیست.

*برانکو بهترین مربی نیم فصل شد. این انتخاب از نظر شما درست بود؟

نظرسنجی برنامه عادل فردوسی پور همیشه همین است و یک طرف استقلالی ها و یک طرف هم پرسپولیسی‌ها هستند. طبیعی است که در برنامه 90 کری خوانی استقلالی ها و پرسپولیسی ها باشد. وقتی ویسی قهرمان نیم فصل بوده یعنی بهترین است. وقتی یحیی بدون تماشاگر سوم شده یعنی خیلی خوب کار کرده است. نظر شخصی ام این است که اول ویسی بعد مظلومی و بعد از آنها هم یحیی، برانکو و دایی بهترین هستند. اگر بخواهیم شرایط را بسنجیم کار دایی سخت تر بوده چون در آخرین لحظات تیمش را بسته و بازیکن هم نتوانسته بگیرد. به نظرم از نظر فنی ویسی و دایی از بقیه بهتر هستند اما همیشه در برنامه 90 بحث اینکه چه کسی خوب بوده و چه کسی بد بوده، مطرح نیست بلکه همیشه کری خوانی است. به نظرم برانکو جایگاهش اول نیست چون پرسپولیس با آن همه طرفدار و امکانات و بازیکن باید خیلی بهتر نتیجه می گرفت. حالا اگر پرسپولیس اول فصل قعر جدول بوده و بعد بالا آمده اتفاق مهمی نیست چون از پرسپولیس توقعی غیر از این نمی رود. پرسپولیس یار هم نداشته باشد باز پرسپولیس است و از نظر من ویسی بهترین مربی نیم فصل است.

*برانکو مدام در مصاحبه هایش مدعی می شود که پرسپولیس را امسال قهرمان می کند. به نظر شما برانکو می‌تواند با پرسپولیس قهرمان شود؟

چرا که نشود؛ پرسپولیس شانس قهرمانی دارد اما کارش سخت است چون مدعیان دیگری هستند که خوب کار می کنند. به نظرم استقلال تهران تیم خوب و باتجربه ای است و تراکتورسازی هم می تواند جزو مدعیان باشد. سپاهان هم می تواند در کورس قرار بگیرد اما ذوب آهن شانس بیشتری برای قهرمانی دارد. ذوب آهن تیم پرمهره تری نسبت به بقیه تیم ها است و مدیریت و امکانات خوبی دارد و امسال شرایط بسیار خوبی دارند.

*این روزها خبرهایی در ارتباط با دیپورت بازیکنان ایرانی از لیگ قطر به گوش می رسد. به نظر شما علیه فوتبالیست های ایرانی در قطر کودتا نشده است؟

از خوشان بپرسید که چرا دیپورت می شوند اما به نظر من کودتایی در کار نیست. اینکه بخواهیم همه چیز را به کودتا وصل کنیم درست نیست. به نظرم این تشخیص باشگاههای قطری است و کودتایی در کار نیست.

خداداد عزیزی

*تیم های قطری به طارمی پیشنهاد داده اند. در مورد حضور او در لیگ قطر چه نظری دارید؟

همانطور که گفتم اقدام باشگاههای قطری نمی تواند کودتا باشد چون طارمی را می خواهند. باشگاههای حوزه خلیج فارس فقط دنبال ستاره و نتیجه گیری هستند و برای آنها فرقی نمی کند ستاره ایرانی باشد یا پاکستانی یا برزیلی و به هر کسی را که بخواهند پول می دهند و می گیرند. شاید طارمی اصلا به سیستم آنها نخورد و روزی دیپورت شود اما الان او را می خواهند چون دنبال ستاره ها هستند.

*طارمی اعلام کرده دنبال شکستن رکورد علی دایی است. به نظر شما طارمی می تواند این رویا را به واقعیت تبدیل کند؟

فکر نکنم کسی بتواند رکورد دایی را بزند. اگر 3 تا مهاجم هم با هم جمع شوند نمی توانند رکورد دایی را بزنند. ما آن زمان به حریفان 18 گل و 16 گل می زدیم که دایی هر بازی 3-4 تا می زد. حتی در بازی با کره جنوبی هم دایی 4 گل زد. ما آن زمان به گوام 17 گل می زدیم که فقط کریم باقری 8 گل می زد اما الان اختلاف ما با گوام 4 گل است و کمتر کسی می تواند به تنهایی مثل دایی 4 گل در یک بازی به کره جنوبی بزند. طارمی بازیکن خوبی است و در این پرسپولیس خیلی خوب کار کرده چون اول فصل پرسپولیس در بحران بود و طارمی در این تیم بحران زده عالی کار کرد اما بحث ملی با باشگاهی فرق می کند. بازیکنانی بوده اند مثل رضا عنایتی و فرهاد مجیدی که در باشگاه خیلی خوب بوده اند و آقای گل لیگ شده اند اما در تیم ملی فرصت چندانی به آنها نرسیده است چون آنجا دنیای دیگری است.

*این روزها بحث انتخابات فدراسیون فوتبال هم داغ شده است و از کفاشیان؛ اسلامیان؛ دادکان و فتح الله زاده به عنوان کاندیداهای اصلی نام می برند. به نظر شما کدامیک از این افراد برای هدایت فدراسیون فوتبال شایسته تر هستند؟

اصلا بحث قوی تر و شایسته تر بودن مهم نیست و به قول علی دایی هر کسی لابی قوی‌تری داشته باشد همان شخص رئیس فدراسیون می‌شود. اعتقادم این است که ریاست فدراسیون بر اساس تخصص و دانش انتخاب نمی‌شود و هر کسی که رابطه و لابی بهتری داشته باشد و آدم های بیشتری در مجمع داشته باشد رئیس فدراسیون می شود حالا این شخص می تواند کفاشیان باشد که رئیس هیات ها با او خوب هستند یا اسلامیان باشد که در فدراسیون فوتبال است. دادکان و فتح الله زاده شانسی ندارند و دعوا بین کفاشیان و اسلامیان است.

خداداد عزیزی

*چرا شخصی با کارنامه دادکان نمی تواند شانسی برای ریاست فدراسیون فوتبال داشته باشد؟

چون روسای هیات ها با کفاشیان هستند. آنها نمی آیند به دادکان یا فتح الله زاده رای بدهند. آنها زیر مجموعه فدراسیون و کفاشیان و اسلامیان هستند و چرا باید به دادکان رای بدهند؟ دادکان بزرگ ما است و آدم فوتبالی است اما اگر جای دادکان بودم اصلا شرکت نمی کردم چون شانسی ندارد.

*بهتر نیست شیوه انتخابات عوض شود؟

حرف من دقیقا همین است. یک زمانی هست که انتخابات آزاد است و 16  مربی لیگ برتری و 20 مربی لیگ یک و مربیان تیم ملی در آن حق رای دارند و آن موقع دادکان شانس دارد اما وقتی می گویند 30 رئیس هیات استان‌ها رای بدهند دادکان چه شانسی دارد؟ همین روسای هیات ها اگر متوجه شوند که قرار نیست به کفاشیان رای دهند امروز عوض می شوند. نمی دانم این روش را از کجا آورده اند. رئیس فدراسیون را باید فوتبالی ها قبول داشته باشند. الان پنج تا از روسای هیات ها فوتبالی نیستند و به همین دلیل آنها به خاطر فوتبال ایران رای نمی دهند بلکه به خاطر رفاقت رای می دهند تا خودشان سر کار بمانند و جایگاه شان را از دست ندهند به همین دلیل فکر می کنم شانس کفاشیان و اسلامیان بیشتر است.

*این روزها شاهد مصاحبه ها و انقادات مایلی کهن به عنوان مدیر تیم ملی امید علیه کی روش سرمربی تیم ملی هستیم. به نظر شما این رویه منطقی است؟

به خدا نمی دانم چه بگویم؟ هر کسی خودش جوابگوی اعمالش است و مایلی کهن هم خودش باید در این رابطه نظر بدهد. یک روزی به حاج رضایی گفته بودند که مگر تو در حد فان خال هستی که از او انتقاد می کنی و او گفته بود که در حد فان خال نیستم اما می توانم انتقاد کنم و حرفم را بزنم. مایلی کهن هم دارد انتقاد می‌کند و نظرش را می گوید. حالا حرفش درست است یا غلط را نمی دانم اما حرفش را می زند. مایلی کهن از من بزرگ تر است و سرمربی تیم ملی بوده اما انتقاد کردن از کی روش دیگر نفعی ندارد و کمکی به فوتبال ما نمی کند و باید بی خیال انتقاد از کی روش شویم.

چرا چنین نظری دارید؟

چون الان دیگر فایده ای ندارد و بهترین راه در حال حاضر حمایت است. وقتی می خواستند قرارداد کی روش را تمدید کنند خودم منتقد بودم و می گفتم کی روش به درد ما نمی خورد اما الان که انتخاب شده دیگر فایده ای ندارد. کی روش را عوض نمی کنند و قرارداد هم دارد. کی روش در این 4 ساله توقع ما فوتبالی ها را برآورده نکرده است و قراردادش را نباید تمدید می کردند اما قراردادش تمدید شد. الان انتقاد کمکی نمی کند و حتما به تیم ملی ما ضربه می زند. این انتقادات فقط تنش ایجاد می‌کند  و هیچ استفاده ای برای فوتبال ما ندارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: