bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۴۰
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۸ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهراز تدوین نیازسنجی آموزش روستایی ۱۸۷ روستای استان بوشهر خبر داد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر درنشست با مسوولان مراکز آموزش روستایی استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی روستائیان، عشایر و مناطق محروم گفت: این طرح برای متقاضیان شغل یا ارتقای شغلی به ویژه کارآفرینی در بخش‌های کشاورزی، صنعت، صنایع دستی و گردشگری صورت می‌گیرد.

عبدالرسول کازرونی با بیان اینکه طرح توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی روستائیان با رویکرد اشتغال پایدار اجرا می شود تصریح کرد:  این طرح به عنوان یکی از اولویت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای  است که دراین راستا نیازسنجی آموزش روستایی 187  روستای استان بوشهر تدوین شده است.

وی بیان داشت: نیازسنجی روستایی استان در بخش‌های خدمات، گردشگری، کشاورزی، صنعت، صنایع دستی و فرهنگ و هنر صورت پذیرفته و نیازهای آموزشی روستائیان هر شهرستان تعیین شده است.

کازرونی به تشریح روند انجام نیازسنجی آموزش روستایی پرداخت و ضمن تبیین نقش ویژه دهیاران و بخشداران در شناسایی دقیق نیازها گفت: اولویت‌بندی نیازسنجی هر شهرستان بر اساس فرم‌های تکمیل شده و استخراج نیازهای آموزشی و اعمال نظرات کارگروه اشتغال شهرستان تدوین و نهایی شده که با تایید فرماندار و مدیر فنی و حرفه‌ای هر منطقه تا 2 سال قابلیت اجرا را دارد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه روستاها و ایجاد بسترهای لازم برای ماندگاری روستائیان با ایجاد اشتغال می‌‌تواند نقش به سزایی در جلوگیری از مهاجرت روستائیان به سمت شهرهای کوچک و کلانشهرها باشد.

وی به نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال و به تبع آن ارتقای سطح اقتصادی مردم اشاره کرد و افزود: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با توجه به نیاز و ظرفیت‌های موجود در روستاها به افراد نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رفع مشکلات بیکاری در جامعه در پی دارد.

منبع: روزنامه بامداد جنوب

نام:
ایمیل:
* نظر: