bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۵۲
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۱ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
پایین بودن ضریب مکانیزاسیون از مشکلات مهم بخش کشاورزی این استان است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پایین بودن ضریب مکانیزاسیون از مشکلات مهم بخش کشاورزی این استان است.


 محمد تقی منوچهری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون ضریب مکانیزاسیون در استان بوشهر هفت دهم است و این استان جزو استانهای پایین کشور دراین بخش به شمار می آید.

وی، علت پایین بودن ضریب مکانیزاسیون در استان بوشهر را وجود سطح بالای اراضی دیم عنوان کرد و افزود: باید ضریب مکانیزاسیون در استان بوشهر از هفت دهم به 95 صدم میانگین کشوری برسد.

منوچهری یادآورشد: درسال گذشته 92 میلیارد ریال تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون برای استان بوشهر اختصاص یافت که 85 درصد آن جذب شد و با جذب این تسهیلات 145دستگاه تراکتور و 300 دنباله بند به ناوگان مکانیوزاسیون کشاورزی استان بوشهر اضافه شد.

وی اضافه کرد: همچنین درسال جاری دولت 10هزار میلیارد ریال اعتبار برای مکانیزاسیون در کشور مصوب کرده است که در مرحله اول 94 میلیارد ریال به استان بوشهر اختصاص یافته است.

منوچهری گفت: با وجود این که نخیلات مهمترین بخش کشاورزی استان بوشهر است ولی درزمینه مکانیزاسیون دراین بخش با مشکل رو به رو هستیم.

وی اضافه کرد: با توجه به ارتفا بلند نخیلات دراستان بوشهر سه بالابر برای استفاده در زمینه تلقیح، اصلاح نخیلات و برداشت خرما طراحی شده است که امیدواریم تامین شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر درباره بیمه محصولات کشاورزی گفت: با توجه به این که صندوق بیمه محصولات کشاورزی، خسارت محصولاتی که بیمه هستند را پرداخت می کند، کشاورزان و دامداران نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

منوچهری با بیان این که در برنامه شش توسعه همه محصولات کشاورزی زیر پوشش بیمه قرار می گیرند اضافه کرد: در سال زارعی 93-94، 16هزار و 113هکتار از اراضی باغی و 100 هزار و 774 هکتار نیز از اراضی زراعی استان بوشهر بیمه شدند اما هنوز میزان پرداخت خسارت آنها مشخص نیست.

وی یادآور شد: پارسال 15هزار و 641هکتار اراضی باغی و 25هزار و 140هکتار اراضی زراعی استان بوشهر بیمه شده بود که 140میلیارد ریال غرامت به باغداران و 44میلیارد ریال نیز به کشاورزان زیان دیده از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت شد.
منبع:
ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: