bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۷ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
با لغو پروازهای خارجی؛
بررسی علت لغو برخی پروازهای داخلی و خارجی، سرانجام جابه‌جایی فرودگاه بوشهر و چند موضوع دیگر باعث شد به سراغ مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر برویم و پاسخ‌های او را به این سوالات و خواسته‌های مردم جویا شویم.
بامدادجنوب- هدی خرم آبادی: بررسی علت لغو برخی پروازهای داخلی و خارجی، سرانجام جابه‌جایی فرودگاه بوشهر و چند موضوع دیگر باعث شد به سراغ مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر برویم و پاسخ‌های او را به این سوالات و خواسته‌های مردم جویا شویم. عباس محمدی در گفت‌وگو با بامداد جنوب در پاسخ به این سوال که علت لغو پروازهای بین‌المللی چیست، گفت: یک سال و نیم پیش با تلاش، پیگیری مستمر و زحمات طاقت‌فرسا پرواز بوشهر به نجف را راه‌اندازی کردیم اما به‌علت استقبال نکردن مردم، متاسفانه این پرواز پس از چهارماه ارائه خدمات، لغو شد. 

وی افزود: در آن زمان هزینه این مسیر از راه زمینی در حدود 800 هزار تومان و مسیر هوایی تقریبا مبلغی بین یک میلیون و دویست تا یک میلیون و سیصد هزار تومان بود که این پرواز در نوع خود در استان بی‌نظیر و بی‌سابقه بود. او تصریح کرد: چندی پیش در شبکه‌های مجازی یکی از شهروندان می‌گفت پرواز برای نجف از شیراز انجام می‌شود و کاش در بوشهر هم چنین پروازی بود. این در حالی است که پرواز بوشهر به نجف پیش از پروازهای دیگر راه‌اندازی شده بود که متاسفانه به‌علت مسافر کم لغو شد. 
مدیرکل فرودگاه‌های استان این‌طور به صحبت‌هایش ادامه داد: ما تمام تلاش خود را برای لغو نشدن این پرواز به کار گرفتیم و به مسوولان استان پیشنهاد دادیم که از طریق دادن مساعده به اداره‌ها سعی کنند تا این پرواز حفظ شود، اما با باز شدن مرز چذابه مردم هم تمایل داشتند که از مرز چزابه سفر کنند. 

محمدی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که پرواز دبی به چه علت لغو شده، گفت: این پرواز که حدود دو ماه است لغو شده، متولی آن شرکت آسمان بود که نخست سه روز در هفته ارائه خدمات می‌داد و به مروز زمان به دو روز در هفته و سپس یک روز در هفته کاهش یافت و در حال حاضر هم این شرکت اعلام کرده که تا فروردین پروازی به دبی نخواهد داشت. علت اصلی لغو این پرواز هم، مسافر کم و استقبال نکردن مردم از این پرواز است. 
وی یادآور شد: البته در حال رایزنی و پیگیری موضوع با دو شرکت هستیم تا هر چه سریع‌تر این پرواز را راه بیندازیم. 
مدیرکل فرودگاه‌های استان در ادامه درباره پرواز کیش هم گفت: در نیمه نخست سال جاری هفته‌ای دو روز پرواز به کیش را داشتیم که این پرواز هم به‌سبب استقبال نکردن مردم لغو شد اما موضوع را پیگیری کرده‌ایم و امیدواریم تا دو-سه هفته آینده این پرواز را در لیست پروازهای فرودگاه بوشهر قرار دهیم که بدیهی است اگر این پرواز با استقبال مردم روبه‌رو شود، خود شرکت تعداد پروازهایش در طول هفته را افزایش خواهد داد ولی برنامه‌ریزی اولیه برای همه پروازها، دو روز در هفته است. 

محمدی با بیان این‌که وظیفه ما تنها این است که پذیرای شرکت‌های هواپیمایی باشیم، تاکید کرد: بنا به وظیفه اخلاقی خود این‌گونه مسائل را هم برای رفاه شهروندان پیگیری می‌کنیم و امیدواریم مردم هم راضی باشند.
وی با بیان این‌که در حال حاضر پروازهای داخلی فرودگاه بوشهر شامل اهواز، اصفهان، سیری، مشهد، تهران و خارگ است، افزود: اضافه کردن پروازهای شیراز، تبریز و رشت را هم در اولویت قرار داده‌ایم. 
مدیرکل فرودگاه‌های استان در پاسخ به این سوال که چرا قیمت بلیت‌های پروازی نوسان دارد، تصریح کرد: این سیاست دولت است و سیاست بد و غلطی نیست. هزینه بلیت هواپیما بنا به نوع صندلی و جایگاهش در پرواز متفاوت است. به هر حال ما در حال همگام شدن با شرایط بین‌المللی هستیم. 

محمدی در پاسخ به این سوال که با توجه به قرار گرفتن فرودگاه در سطح شهر و اعتراض وقت و بی‌وقت شهروندان نسبت به صداهای ناشی از پروازها، چه برنامه‌ای برای جابه‌جایی فرودگاه دارید، یادآور شد: در این خصوص بحث بر سر این است که آیا با جابه‌جایی فرودگاه، پایگاه هوایی هم جابه‌جا خواهد شد؟ به هر حال جابه‌جایی فرودگاه در برنامه ما بوده و هست، هر چند این طرح هزینه سنگین و هنگفتی به‌دنبال دارد و تا حدودی کارهای مقدماتی آن انجام شده است.

دلیل لغو پروازها هر چه که هست، به‌نفع استان و خود شهروندان نیست، چراکه راحتی حمل و نقل هوایی و صرفه‌جویی در وقت بر هیچ‌کس پوشیده نیست و یکی از راه‌های ارتباطی با خارج از استان و توسعه و پیشرفت شهر منوط به داشتن فرودگاه است، حال هر چه خدمات‌دهی فرودگاه پربارتر باشد، بی شک امتیازی برای استان خواهد بود و علاوه بر آن رفاه نسبی شهروندان را به دنبال دارد. از همین رو انتظار می‌رود با پیگیری‌های مستمر شاهد بازگشت رونق و جان تازه‌ای به پروازهای فرودگاه بوشهر باشیم.  

نام:
ایمیل:
* نظر: