bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۵ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
مسلم مسیگر در گفت‌وگو با بامداد جنوب:
فوتبال ساحلی در بوشهر طی سال‌های گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است و تیم‌های بوشهری همیشه از مدعیان لیگ کشوری محسوب می‌شوند.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: فوتبال ساحلی در بوشهر طی سال‌های گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است و تیم‌های بوشهری همیشه از مدعیان لیگ کشوری محسوب می‌شوند. تا آنجا که بازیکنان بوشهری همیشه جزء بدنه اصلی تیم ملی فوتبال ساحلی محسوب می‌شوند. بازیکنان که با درخشش خود در تیم باشگاهی و تیم ملی افتخرات زیادی کسب کرده‌اند. 
مسلم مسیگر یکی از این بازیکنان است که حدود 10 سال است که در تیم ملی حضور دارد و یکی از بهترین بازیکنان دریانوردان بوشهر و تیم ملی است. وی به همراه تیم ملی در تورنمنت‌های مختلفی شرکت کرده است و عناوین مختلفی را کسب کرده است.

مسلم مسیگر در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که در سال 85 مسابقات فوتبال ساحلی شهرستان بوشهر برگزار شد و من به همراه تیم دریانوردان بوشهر در این مسابقات شرکت کردم و در این مسابقات قهرمان شدیم، افزود: بعد از این این‌که در این مسابقات قهرمان شدیم، مجوز حضور در مسابقات کشوری کسب کردیم که در شهر زیباکنار انزلی برگزار می‌شد. ما در تابستان در این مسابقات شرکت کردیم و در اولین دوره این مسابقات آقای گل شدم و به همراه تیم دریانوردان مقام چهارمی را کسب کردم. پس از پایان مسابقات به تیم ملی فوتبال ساحلی دعوت شدم و حدود 10 سال است که در خدمت تیم ملی هستم.

وی در مورد تیم‌های که در آنها حضور پیدا کرده است با بیان این‌که ابتدا برای تیم دریانوردان در مسابقات فوتبال ساحلی به میدان رفتم و پس از آنها مدتی در تیم عمران‌سازان اصفهان بازی کردم و دوباره به تیم دریانوردان پیوستم. به مدت یک سال در تیم الکویت کویت بازی کردم و پس از آن به تیم الوصل امارات پیوستم و پس از آن به‌صورت تقویتی به تیم بشیکتاش ترکیه پیوستم.
ملی‌پوش بوشهری در مورد دوران حضور خود در کویت و ترکیه با بیان این‌که با تیم الکویت توانستم قهرمان لیگ، جام حذفی و جام در جام کویت را به‌دست‌ آورم، تصریح کرد: تورنمنتی در ترکیه برگزار شد من به همراه پیمان حسینی و دو بازیکن برزیلی به تیم بشیکتاش رفتیم و در آن مسابقات شرکت کردیم و توانستیم مقام دومی را در این مسابقات به‌دست آوریم.

مسیگر در مورد حضور خود در دریانوردان بوشهر با بیان این‌که الان حدود سه سال است که پارس جنوبی این تیم را حمایت می‌کند و شرایط تیم خیلی خوب شده است، یادآور شد: سال گذشته من با مصدومیت شدید روبه‌رو شدم و نتوانستم برای این تیم مفید باشم، تیم دریانوردان در این‌ سال‌ها یا قهرمان لیگ شده یا نائب قهرمان سال گذشته برای اولین مقام سومی را به‌دست آوریدم. برای حضور قدرتمند در لیگ جدید، تمرینات ما از دو هفته دیگر به‌صورت جدی شروع می‌شود و تا پس از شروع تمرینات تا 17 فروردین که لیگ آغاز می‌شود در اردو هستیم.

بازیکن تیم دریانوردان در مورد حضور خود در تیم ملی و افتخاراتی که کسب کرده است، با اشاره به این‌که از همان سالی که تیم ملی فوتبال ساحلی تشکیل شد، من در این تیم حضور داشتم، افزود: من با این تیم توانستم در چهار دوره جام جهانی شرکت کنم و توانستیم دوبار قهرمان و چهار بار سوم آسیا شویم و در المپیک سه بار قهرمان شدیم. در تورنمنت بلاروس توانستم یک بار اقای گل مسابقات شوم و دو بار هم در سال‌های 2008 و 2012 آقای گل مسابقات جام ملت‌های آسیا شدم. من برای تیم ملی 110 بار به میدان رفتم. ایران هم‌اکنون در رنکینگ جهانی در رتبه ششم قرار دارد.

ملی‌پوش بوشهری در مورد برنامه‌های تیم دریانوردان برای فصل جدید با بیان این‌که همان‌طور که گفتم تمرینات تیم از دو هفته دیگر شروع می‌شود، تصریح کرد: تمرینات با حضور یک مربی بدن‌ساز آغاز می‌شود و امیداواریم که امسال از حیثیت فوتبال ساحلی بوشهر همانند سال‌های گذشته دفاع کنیم.
وی در مورد پیشرفت فوتبال ساحلی در استان بوشهر با بیان این‌که در این هفت سال، فوتبال ساحلی بوشهر حرف اول را در کشور زده ولی در سال گذشته به نظر من فوتبال ساحلی استان با افت مواجه شده است و پیشرفتی نکرده است و دلیل آن سرمایه‌گذاری نکردن بر روی تیم پایه است، افزود: دریانوردان تیم نوجوانان، جوانان و امید‌ها ندارد که آینده این تیم را تضمین کنند. به نظر من مسوولان ورزش استان می‌توانند با فراخوانی در سطح استان، باعث جذب علاقه‌مندان به این رشته شوند، چرا‌که ما باید از پایه سرما‌یه‌گذاری کنیم تا بتوانیم در این رشته پیشرفت کنیم. در سال‌های اخیر هم فوتبال ساحلی در کل کشور رواج یافته است و در استان‌های کشور در حال پیشرفت است و این کار را برای ما سخت می‌کند. امسال قرار است که مسوولان دریانوردان، تیم‌های پایه را تشکیل دهند تا برای تیم جایگزین کردن بازیکن مشکلی نداشته باشند. الان در تیم دریانوردان پنج بازیکن غیر بومی فعالیت می‌کنند.

بازیکن تیم دریانوردان در مورد حمایت مسوولان ورزش استان با بیان این‌که از وقتی پارس جنوبی حامی تیم ما شده است، از لحاظ ساختار تیمی، بهترین تیم کشور هستیم ولی از لحاظ امکانات با مشکل مواجه هستیم. تصریح کرد: زمینی که در آن تمرین می‌کنیم استاندارد نیست و الان حدود 8 سال است این نکته به مسوولان گوشزد می‌کنیم ولی آنها تاکنون توجه‌ای نکرده‌اند. ما در حال حاضر حتی توپ مناسب برای تمرین نداریم. تازه امسال قول‌هایی به ما داده‌اند و ما امیدواریم مسوولان به قول‌هایشان عمل کنند.
مسیگر در پایان گفت: هر کسی به فوتبال ساحلی علاقه‌مند است، می‌تواند شانس خود را امتحان کند، چرا‌که ما جوانان بااستعدادی در سطح استان داریم. همچنین از مردم استان نیز تشکر می‌کنم که همیشه در بازی‌های مهم از ما حمایت کرده‌اند و برای آنها آرزوی موفقت می‌کنم.

نام:
ایمیل:
* نظر: