bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۸۸۸
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۸ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
سرمربی تیم موج گناوه در گفت‌وگو با بامداد جنوب:
تیم موج گناوه، یکی از تیم‌های حاضر در لیگ برتر است و با وجود این‌که با قهرمانی در لیگ دسته یک وارد این مسابقات شده بود، نتوانست عملکرد خوبی در این مسابقات داشته باشد و...
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: فوتبال ساحلی در استان بوشهر قدمت بالایی دارد و جوانان این استان علاقه زیادی به این رشته دارند. تیم‌های استان در چند سال گذشته، در رقابت‌های کشوری همیشه جزء مدعیان بوده‌اند و عنوان‌های مختلفی کسب کرده‌اند.
تیم موج گناوه، یکی از تیم‌های حاضر در لیگ برتر است و با وجود این‌که با قهرمانی در لیگ دسته یک وارد این مسابقات شده بود، نتوانست عملکرد خوبی در این مسابقات داشته باشد و در لیگ امسال در رتبه دهم جدول قرار گرفت. این تیم امسال با مشکلات زیادی روبه‌رو شد که اصلی‌ترین آن مشکلات مالی بود که باعث شد تیم موج نتواند در این بازی‌ها حضور داشته باشد. البته حمایت نکردن مسوولان ورزش استان از این تیم جای تعجب دارد. با وجود همه مشکلات تیم موج گناوه با جذب بازیکن بومی سعی دارد در سال جدید با اهداف بالا در مسابقات لیگ برتر حاضر شود.

سرمربی تیم موج گناوه در گفت‌‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که بیشتر بازیکنان ما بومی بودند و ما از نظر بازیکن مشکلی نداشتیم، افزود: متاسفانه مشکلی اصلی تیم ما در فصلی که گذشت مشکلاتی مالی بود و همین مشکل باعث بی‌انگیزگی میان بازیکنان تیم شده بود. وقتی ما یک بازی را می‌بردیم یا می‌باختیم‌ هیچ کسی از این تیم حمایت نمی‌کرد و همین باعث مشکلاتی زیادی هم برای باشگاه و هم برای بازیکنان شده بود. سال 93 با کمترین هزینه و بودجه قهرمان لیگ یک شدیم، حتی یک نفر از مسوولان ورزش از این تیم حمایت نکرد. برای موفقیت یک تیم در لیگ فقط تعصب بازیکنان به تیم شهر خود کافی نیست بلکه باید از آن حمایت‌های کافی نیز شود.

حیدر نیکونژاد در ادامه گفت: بازیکنان بدون دریافت حقوقی در این فصل بازی کردند و حتی پاداشی هم نگرفتند. در شهر گناوه، بازیکنان نونهال و نوجوان تیم‌‌های فوتبال ساحلی گناوه در ماه به باشگاهشان پول می‌دهند و این برای باشگاه خیلی بد است. من مطمئنم که هر یک از بازیکنان ما بخواهند به تیم‌های دیگر استان‌ها بروند، با توجه به این‌که این بازیکنان در سطح بالایی بازی می‌کردند و استعداد‌ خوبی در این رشته دارند، ماهیانه حداقل چهار میلیون دریافت می‌کنند. بازیکنان ما در این فصل فقط به امید این‌که شاهد پایان بازی یک نفر از مسوولان به آنها پاداشی دهد در بازی‌ها شرکت کردند که متاسفانه هیچ مسوولی به آنها توجه‌ نکرد و همین باعث کاهش انگیزه در بازیکنان شده است. 
وی در ادامه با بیان این‌که اگر تیم ما در ابتدای فصل از نظر مالی تحت پوشش قرار گیرد، ما می‌توانیم برنامه‌ریزی مناسبی کنیم، تصریح کرد: ما برای بازی‌های خارج خانه مشکلات زیادی داریم. ما برای سفر به استان‌های دیگر برای بازی با تیم‌ آن استان‌ها حداقل هشت میلیون تومان خرج رفت ‌و برگشتمان می‌شود. ما با حداقل امکانات به مصاف این تیم‌ها می‌رویم. سال گذشته ما به‌دلیل مشکلات مالی نتوانستیم برای انجام بازی به تبریز برویم و همین باعث شد که پنج میلیون تومان جریمه شویم. ما مجبور بودیم با اتوبوس به شهرهای دیگر برویم که باعث خستگی بازیکنان می‌شد و این باعث می‌شد که بازیکنان نتوانند با آمادگی کامل در مسابقه حضور یابند. اگر مسوولان به تیم‌ ما توجه کنند و از مشکلات مالیمان حل کنند، ما می‌توانیم در بسیاری از بازی‌ها موفق باشیم و به‌ویژه اگر مجبور نباشیم برای سفر به شهرهای دیگر از اتوبوس استفاده کنیم، چراکه حق این بازیکنان است که با هواپیما به شهرهای دیگر بروند. همان‌طور که گفتم با وجود مشکلات مالی در لیگ یک قهرمان شدیم ولی تیم تبریز با حدود 250 میلیون تومان هزینه نائب قهرمان شد و این نشان می‌دهد که تیم ما از نظر فنی مشکلی ندارد.

سرمربی تیم موج گناوه با بیان این‌که در فصلی که گذشت شهرداری و شورای گناوه کمک‌هایی از نظر رزو هتل به ما کردند ولی دیگر نهادها به تیم ما کمک نکردند، گفت: سال گذشته اداره کل ورزش و جوانان 3 میلیون تومان به ما کمک کرد، حتی یک تیم محلی این پاداش را قبول نمی‌کرد، چرا‌که این پاداش هیچ کمکی به تیم نمی‌کردند. چرا برای تیم‌های فوتبال هزینه میلیاردی می‌کنند ولی برای فوتبال ساحلی که یک ورزش بومی است، هیچ کمکی نمی‌کنند؟ من فکر می‌کنم اگر مسوولان به تیم ما توجه بیشتری کنند، نوجوانان و جوانان گناوه در پیشرفت تیم تعامل بیشتری خواهد کرد و این باعث می‌شود که آینده فوتبال ساحلی گناوه درخشان باشد. تنها قشنگی شهر گناوه همین تیم است. بنده خود یک کارمند هستم و با هم‌یاری یک کارمند بانک در حد توانمان به تیم کمک می‌کنیم و شوق وعلاقه به این تیم و شهر گناوه سبب شده این تیم را نگه ‌داریم. بازی کردن در لیگ برتر شخصیت و جایگاه خاصی می‌خواهد و بازیکنان تیم ما اصلا حس نمی‌کنند که در لیگ برتر هستند. تیم ما از نظر نیرو هیچ مشکلی نداریم ولی اگر از، حمایت کنند در نیرو‌های بومی انگیزه و هیجان شکل می‌گیرد.

نیکونژاد با بیان این‌که چندین بازیکن بااستعداد در شهر گناوه است که می‌توانند سطح بازی ما را بالا ببرند، یادآور شد: فرق تیم ما با تیم گلساپوش یزد که قهرمان لیگ شد فقط در تجربه بازیکنان بود. در این تیم‌ سه بازیکن تیم ملی بازی می‌کردند و تجربه این بازیکنان باعث موفقیت این تیم در لیگ شدند. ولی تیم ما این تجربه را ندارد. اگر بازیکنان با استعدادی که شهر گناوه دارد با تیم ما همکاری لازم را کنند، مطمئن باشید همین بازیکنان به تیم ملی راه می‌یابند. در سال جاری سه بازیکن از تیم ما به تیم ملی «ب» ایران دعوت شدند و این نشان می‌دهد که بازیکنان منطقه ما چقدر استعداد دارند و تنها مشکل ما تجربه کم بازیکنان است.

وی در مورد برنامه تیم مکوج گناوه برای فصل جدید با بیان این‌که تمرینات ما شروع شده است و با وجود این‌که 3 بازیکن اصلی خود را در اختیار نداشتیم در مسابقات دهه فجر شرکت کردیم و از عملکرد بازیکنان خود در این مسابقات راضی هستیم. البته ما در این مسابقات به‌دلیل مشکلات درواز‌ه‌بان خود را در اختیار نداشتیم و مجبور شدیم از یکی از بازیکنان برای این پست که مهم‌ترین پست در فوتبال ساحلی است، استفاده کنیم. تیم ما در دو ساله گذشته در مسابقات نتیجه کافی گرفته است، چراکه بازیکنان ما با برنامه‌ خاص در تمرینات حاضر می‌شدند. شاید بعضی باشگاه‌ها عادت کرده باشند که تا مشکلات مالی آنها حل نشود، تمرینات خود را شروع نکنند ولی ما در باشگاه این‌طور نیست، تیم ما با وجود مشکلات فراوان با جدیت تمرینات خود را شروع کرده است. هر اتفاقی که رخ دهد باز هم تیم ما تمرینات خود را ادامه می‌‌دهد.

سرمربی تیم موج گناوه در مورد حمایت مردم از این تیم با بیان این‌که مردم شهر ما فریب بعضی از حرف‌های افراد را می‌خوردند، تصریح کرد: رئیس هیات فوتبال استان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد 50 میلیون تومان به تیم موج گناوه کمک مالی کند و متاسفانه مردم فکر می‌کنند که این مقدار پول برای تیم ما کافی است. ولی خوشبختانه عشق و علاقه این مردم به تیم ما باعث شده، در بازی‌های خانگی سکوها به‌طور کامل پر ‌شود مردم به‌شدت از ما حمایت می‌کنند. وقتی ما در شهرهای دیگر بازی می‌کنیم 8 تا 9 نفر از این بازی دیدن می‌کنند، این خود نشان می‌دهد که مردم شهر ما چقدر به این رشته علاقه دارند. من واقعا تعجبم می‌کنم چرا افرادی از استانداری و هیات فوتبال، در برابر مردم گناوه از این تیم حمایت می‌کنند، ولی در واقعیت توجه‌ای به تیم ندراد.
نیکونژاد در پایان با بیان این‌که مسوولان ورزش بوشهر از جوانان بااستعداد این استان حمایت کنند و قدر آنها را بدانند، افزود: همین جوانان همانند یک بسیجی برای شهر خودشان خدمت می‌کنند. مسوولان برای این جوانان برنامه‌ریزی مناسبی کنند تا استعداد آنها کور نشود، چراکه این باعث می‌شود دیگر جوانان استان‌ نیز راه آنها را ادامه دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر: