bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۴
به‌دنبال تحصن کارگران شرکت صدرا؛
خبر تحصن و اعتراض کارگران شرکت صدرا را همه شنیده‌ایم و از آن مطلعیم. این در حالی است که پس از بارها تحصن و فریاد، چند روز پیش کارگران این شرکت مقابل استانداری تجمع کردند و...
بامدادجنوب- هدی خرم آبادی: «چقدر زود دیر می‌شود». گاهی بدون آن‌که بخواهیم و متوجه باشیم، از محیط اطراف و مسائل پیرامونمان غافل می‌شویم و آن وقت به خود می‌آییم که تا چشم باز می‌کنیم، می‌بینیم چقدر زود دیر شده و فرصت‌ها فوت شده است. عادت کرده‌ایم پس از وقوع حادثه چاره‌اندیشی کنیم و به فکر تدبیر و راه حل بیفتیم.
خبر تحصن و اعتراض کارگران شرکت صدرا را همه شنیده‌ایم و از آن مطلعیم. این در حالی است که پس از بارها تحصن و فریاد، چند روز پیش کارگران این شرکت مقابل استانداری تجمع کردند و برای آخرین‌بار اعتراض خود را نسبت به دریافت نکردن حقوقشان منتقل کردند و در این بین خواستار اندکی توجه و رسیدگی به این موضوع از سوی مسوولان استان شدند. در 28 بهمن‌ماه بود که مدیرکل سیاسی استانداری بوشهر در این خصوص توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: مرحله نخست حقوق معوقه کارگران شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) روز چهارشنبه به حساب آنان واریز شد.

سید اسماعیل موسوی در گفت‌وگو با ایرنا با بیان این‌که این مبلغ به میزان 108 میلیارد ریال مربوط به دو ماه حقوق معوقه کارکنان و کارگران شرکت صدراست که در قالب 16 فقره چک صادر شده به حساب آنان واریز شده است، تصریح کرد که با هماهنگی انجام شده به‌زودی حقوق معوقه 5/2 ماه دیگر به عنوان مرحله دوم پرداخت مطالبات، واریز می‌شود.
مدیرکل سیاسی استانداری بوشهر در ادامه گفته است که لیست بقیه مطالبات کارگران برای سرعت‌بخشی در پرداخت حقوق معوقه شاغلان شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در حال آماده شدن است و با توجه به متفاوت بودن میزان معوقه کارکنان و کارگران شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) متناسب با میزان طلبکاری آنها پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به همکاری، سعه صدر و همراهی کارگران و کارکنان شرکت صدرا قرارگاه خاتم‌الانبیاء و مدیران این شرکت خاطرنشان می‌کند که شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در بوشهر با فعالیت در زمینه‌های کشتی و سکوسازی بیش از دو هزار فرصت شغلی در این استان ایجاد کرده است.

البته با توجه به سخنان مدیرکل سیاسی استانداری تنها ایجاد فرصت شغلی مهم نیست، وقتی که کارگران حقوق خود را دریافت نکنند، با این گونه اشتغال‌زایی مشکلی بر مشکلاتشان افزوده می‌شود و مسائل و تبعات ناشی از این دریافت نکرد دستمزد بی‌شک بر کیفیت زندگی آنها موثر خواهد بود. این در حالی است که روز گذشته مردی مهربان با ریشی سفید حوالی ظهر پلاکاردی در دست داشت که همان طور که در عکس هم قابل مشاهده است، روی آن نوشته شده بود: «حضرت محمد (ص): هر کس صدای دادخواهی مظلومی را بشنود و به او کمک نکند، مسلمان نیست. کار و مرگ از این جوان کارگر، دولت محترم حق و حقوقش را بعد از گذشت 10 سال پرداخت کنید». تلاش‌های ما برای برقراری تماس با این پدر راه به جایی نبرد تا جزئیات این تحصن تک‌نفره را از وی بپرسیم اما به نظر می‌رسد پیگیری‌های مسوولان برای مرتفع کردن مشکلات کارگران صدرا پس از بارها تحصن و اعتراض نوشدارو پس از مرگ سهراب شد و این بار علاوه بر آسیب‌های مادی و اجتماعی و اقتصادی، تلفات جانی در بر داشت و قربانی گرفت. اکنون پدر قربانی با در دست داشتن پلاکاردی روبه‌روی استانداری با نگاه مظلومانه خود فریادش از صدای بارها تحصن و اعتراض کارگران رساتر بود. این خاموشی بلندتر از هر فریادی بود. واکنش این پدر مظلوم می‌تواند به نمایندگی هزاران پدر و مادر دیگر باشد که فرزندانشان در شرکت صدرا با انواع خطرات و آسیب‌ها مواجهند و جان بر کف برای امرار معاش خود با زندگی می‌جنگند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: