bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۱۶۸
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۴ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
ميهمانان نوروزي مسافرتهاي خود را آغاز کردهاند و اين در حالي است که در برخي نقاط استان همچنان شاهد کاستيها و کمبودها براي استقبال و پذيرايي از ميهمانان نوروزي هستيم.
بامدادجنوب- هدی خرم آبادی: ميهمانان نوروزي مسافرتهاي خود را آغاز کردهاند و اين در حالي است که در برخي نقاط استان همچنان شاهد کاستيها و کمبودها براي استقبال و پذيرايي از ميهمانان نوروزي هستيم. اين کاستيها و کمبودها شامل نبود سرويسهاي بهداشتي، فراهم نبودن زيرساختهاي گردشگري، نبود مکانهاي تفريحي در خور بازديد و تفريح، استاندارد نبودن وضعيت بهداشتي و خدماترساني، گراني بيش از حد اجناس در برخي مناطق و ... ميشود. اين کاستيها  با توجه به ظرفيتها ي موجود از جمله داشتن بازارهاي گسترده و ساحل زيبا، با ورود چند ميليوني گردشگراني که به استان ما وارد ميشوند، به هيچ وجه تناسبي ندارد و خلاف گفته برخي مسوولان، نه تنها در زمينه جذب گردشگر کاري نکردهايم بلکه در دفع اين امر نيز پيشتاز بودهايم. 

ناگفته نماند، منظور ما همه نقاط استان نيست، چراکه همگان خود شاهد بهبود و پيشرفت در جايجاي استان و ميزان آمادگي شهرهاي مختلف استان براي پذيرايي و ميزباني ميهمانان نوروزي هستند و نيازي به ذکر نام نيست. 
روز پنجشنبه بههمراه خانواده براي تفريح به پارک ساحلي دلوار رفته بودم و در کمال تعجب از وضعيت نه چندان مناسب اين پارک که به گفته ساکنان دلواري تنها پارک آنجاست، متاسف شدم. 
به همين منظور با يکي از افرادي که با خانوادهاش به اين پارک آمده بود، گفتوگو کردم. اين شهروند در گفتوگو با بامداد جنوب در خصوص وضعيت نامناسب اين پارک تصريح کرد: از ابتداي جاده خاکريزي کردهاند و آن را به همان شکل نيمه تمام گذاشتهاند که با توجه به ايام نوروز و تعطيلات، اين ناهمواري جاده، مشکلات و در کنار آن، خطرها و آسيبهاي بسيار جدي را براي مسافران به همراه دارد.

وي با بيان اينکه پارک به اين بزرگي تنها يک سرويس بهداشتي دارد، درباره وضعيت همين يک سرويس بهداشتي هم گفت: شير آب دستشويي هم خراب است و فاقد آب و مايع دستشويي که وضع بهداشتي اسفناکي را ايجاد کرده است.
اين شهروند با اشاره به تعداد زياد سگها در بين مسافران و تيکه کردن آشغالها به دست آنها، خاطرنشان کرد: وسايل بازي و نيمکتهاي پارک بسيار قديمي و کهنه است، اينها در حالي است که علاوه بر وجود اين کاستيها از مردم عوارضي هم ميگيرند. وي با بيان اينکه سال گذشته مبلغ عوارضي سه هزار تومان بود، تاکيد کرد: سال گذشته چند کيوسک، ساندويچ ميفروختند که به هيچ وجه داراي استانداردهاي بهداشتي نبودند و مردم بدون اطلاع از وضعيت نابسامان آنجا مجبور بودند از آنها خريد کنند.
وي در پاسخ به اين سوال که چرا با وجود وضعيت نامناسب اين پارک و وضع غير بهداشتي آن، همچنان شلوغ است و مردم براي تفريح به اينجا ميآيند، تصريح کرد: با توجه به وضعيت غالب آب و هوايي در استان، در حال حاضر بهترين آب و هوا در بوشهر حاکم است و علاوه بر اين، استان بوشهر چندان مکان تفريحي ندارد. يکي از مناسبترين مکانهاي تفريحي که اغلب مسافران بهسبب وجود آن به استان ميآيند و يکي از ظرفيتهاي اساسي استان است، ساحل آن است که وضعيت آن در دلوار بدين شکل است.  

يکي ديگر از شهروندان حاضر در پارک در خصوص وضعيت غير بهداشتي پارک به بامداد جنوب گفت: فرزندان من علاقه خاصي به ساحل دلوار دارند و ما هميشه آخر هفتهها براي تفريح به اينجا ميآييم اما اين در حالي است که علاوه بر ناهمواري جاده، وضعيت نابسامان و غير بهداشتي پارک و سرويس بهداشتي تمايل من را براي آمدن به ساحل دلوار کمرنگ مي کند و از آنطرف فرزندانم اصرار دارند که آنها را به اين پارک بياورم. وي افزود: نبود يک پارکينگ براي ماشينها هميشه بين مسافران درگيري ايجاد ميکند که چهبسا روزي اين اختلاف و درگيري منجر به حادثهاي ناگوار و ناخوشايند شود که جبران آن نيز غير ممکن باشد. 
اين شهروند با بيان اينکه  چرا  امکانات تفريحي در استان بايد بدين شکل باشد که فرزندان ما به جاي تفريحي سالم، به تفريحات و سرگرميهاي ناسالم روي بياورند، يادآور شد: در شان استان نفتخيز ما نيست که از کمبود امکانات بهداشتي و تفريحي اوليه و ساده رنج ببرد. اين همه بودجه و هزينهاي که مسوولان از آن ياد ميکنند، کجا صرف ميشود؟
وي با اشاره دست به فرزندانش (يک دختر و يک پسر)گفت: اينها سرمايههاي زندگي من هستند که دوست دارم تا کودک هستند کودکي کنند. کمبود امکانات آموزشي، تفريحي و ... در استان سبب ميشود که خانوادههايي که نگران آينده فرزندانشان هستند، به مهاجرت فکر کنند. 
حال بايد پرسيد چرا اين وضعيت نابسامان، بسامان  نميشود و چرا بودجهاي به آن اختصاص نمييابد و اگر اختصاص مييابد، چرا وضعيت آن همچنان بدين شکل است و تا کنون بهبودي نيافته است. گفتني است با وجود همه اين کاستيهايي که ذکر کرديم، قرار است طرح دهکده گردشگري در اين منطقه اجرا شود! 
هر چند فراهم کردن امکانات رفاهي براي جمعيتي که در ايام نوروز و تعطيلات به دلوار و ديگر نقاط استان ميروند، دشوار و هزينهبر است اما اين موضوع عذري بدتر از گناه خواهد بود که دست روي دست بگذاريم و کاري نکنيم تا ميهمانان نوروزي پس از پايان سفر خود و بازگشت به خانهشان، خاطره خوب و خوشايندي براي آمدن به استان ما براي تعطيلات بعديشان نداشته باشند و آنگاه در مصاحبههاي مطبوعاتي برنامهها و اقدامات خود را در راستاي آمادهباش بودن براي پذيرايي از ميهمانان نوروزي در بوق و دهل کنيم. 
دلوار در حالي جايي براي تفريح ميهمانان نوروزي ندارد که با پولهاي باد آورده نزديکانِ به قدرت، مکانهاي خوبي براي خريد دارد. شنيده شده که همين تشکيلات وابسته به افراد خاص در حال زمين خواري گسترده و خريد زمينهاي مردم به بهاي اندک هستند، چرا که از هم اکنون طرحهاي بزرگي براي آينده دارند!!
با توجه به حضور جمعيت گردشگر فراوان از نقاط مختلف کشور ميطلبد که مسوولان کشوري و استاني اهتمام و توجه جدي در ايجاد و فراهم کردن زيرساختها و فضاهاي گردشگري در استان داشته باشند تا گردشگران بتوانند اقامت در خور شانشان داشته و از امکانات تفريحي و رفاهي آن به نحو شايسته بهرهمند شوند.

برچسب ها: جامعه ، مسافرت ، دلوار
نام:
ایمیل:
* نظر: