bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۵ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
به دنبال مدیریت ناصحیص شهر اهرم؛
این در حالی است که کارمندان در برخی سازمان‌ها بهتر از کارگران صدرا و دیگر کارگران نیست و در حال حاضر کارکنان شهرداری اهرم وضعیتی تقریبا مشابه کارگران صدرا دارند.
هفته جاری در خصوص معوقات کارگران صدرا و بدقولی حقیقیِ معاون در پرداخت این مطالبات براساس وعده‌ای که داده بود و پرداخت بخشی از این معوقات پس از گزارشی که در همین صفحه کار کردیم، گزارش‌‌هایی تهیه و تنظیم کردیم و سعی کردیم صدای کارگران مظلومی باشیم که شب عید سختی را در پیش دارند و با معوقات و مطالباتشان شرمنده زن و فرزند خود هستند. این در حالی است که کارمندان در برخی سازمان‌ها بهتر از کارگران صدرا و دیگر کارگران نیست و در حال حاضر کارکنان شهرداری اهرم وضعیتی تقریبا مشابه کارگران صدرا دارند. در استان ما «خانه از پای‌بست ویران است» و مدیریت‌های ناصحیحی که به‌سبب خویشاوندی و مسائل دیگر این‌چنینی استان را به ورطه سقوط کشانده و به نظر می‌رسد کسی هم قادر به حل این معمای پرپیچ و خم بی‌مدیریتی در استان نیست، چراکه «چاقو دسته خودش را نمی‌برد» و اگر قرار باشد کسی به‌سبب مدیریت ناصحیح و اقداماتی که انجام داده و در اغلب موارد به‌سبب اقداماتی که انجام نداده بازخواست شود، همه علیه هم مدرک‌های مختلفی از قبیل رشوه، زمین‌خواری، افتتاح پروژه ناتمام و موارد این‌چنینی بسیاری دارند که ترجیح می‌دهند در سکوت به مدیریت‌های خود ادامه بدهند.  
روز گذشته در خصوص پارک ساحلی دلوار و وضعیت اسفناک این پارک که تنها پارک دلوار است، نوشتیم و این‌که دلوار در حالی جایی برای تفریح ندارد که با پول‌های بادآورده نزدیکانِ به قدرت، مکان‌های خوبی برای خرید دارد و شنیده شده که همین تشکیلات وابسته به افراد خاص در حال زمین‌خواری گسترده و خرید زمین‌های مردم به بهای اندک هستند، چراکه از هم‌اکنون طرح‌های بزرگی برای آینده دارند! اهرم هم دچار همین سرنوشت تلخ دلوار است. شهری که با قدمتی تاریخی از نظر داشتن شهرداری، حال و روز بسیار اسفناکی دارد. 
براساس گفته‌های یک منبع موثق که نخواست نامش فاش شود، شهرداری اهرم، اسفناک‌ترین شهرداری استان است. این منبع موثق در گفت‌وگو با بامداد جنوب با اذعان به این امر که شهرداری اهرم همزمان با کلانشهر اهواز تاسیس شده، تصریح کرد: با وجود این قدمت، هنوز ساختمان شهرداری همان ساختمان قدیمی است که تنها نمای آن تغییر کرده است. 
وی با بیان این‌که در این دوره، شورای شهر بسیار ضعیف عمل کرده تا بدانجا که باید گفت اصلا شورای شهری وجود ندارد، افزود: کارکنان شهرداری اهرم از سال 86 تا کنون هیچ اضافه کاری و پاداشی نگرفته‌اند.
با توجه به اظهارات این شخص باید گفت، خشت اول چون نهد معمار کج/ تا ثریا می‌رود دیوار کج. از سال 86 هیچ اضافه‌کاری به کارکنان شهرداری تعلق نگرفته و شهرداران و شوراهای جدیدی که سر کار آمده‌اند، عملا کاری نکرده‌اند و این مشکل روز به روز تشدید شده و اکنون شهرداری اهرم را فلج کرده است.   
این منبع موثق در ادامه با بیان این‌که در دوره‌های قبل تخلفاتی صورت گرفته بود و در دوره جدید مردم بنا را بر این نهادند که به کسانی رای بدهند که پاک‌دست باشند، خاطرنشان کرد: در دوره جدید اشخاصی بر سر کار آمدند که از نظر اجتماعی سالم بودند اما به هیچ وجه تخصصی در سمتی که عهده‌دار آن شدند، نداشتند. 
وی با اشاره به این‌که کردگار، شهردار اهرم تا کنون هیچ عملکرد عمرانی خاصی نداشته و تنها در مناسبت‌های مختلف، اقدام به نصب بنر می‌کنند، گفت: حتی دریغ از آسفالت کوچه‌ها که امروزه کوچک‌ترین و آسان‌ترین اقدام شهرداری‌هاست، در شهر اهرم صورت نگرفته و همین عوامل مخل رفاه و آسایش شهروندان اهرمی شده است. 
این شهروند اهرمی با بیان این‌که آقای شهردار پیش از سمت شهرداری اهرم، شهردار چغادک و منطقه 2 بوده که نسبت به اهرم هم کوچک‌تر است و هم جمعیت کمتری دارد، تاکید کرد: وی مدیریت شهرداری اهرم را هم مانند شهرداری چغادک در نظر گرفته بود که همین امر هم منجر به بروز مشکلات فراوانی در شهرداری اهرم شده است. 
این منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، در خصوص عملکرد شهردار فعلی افزود: تنها کاری که شهرداری کرده، افتتاح پارک آبگرم اهرم بوده که تنها 15 روز عید استفاده می‌شود. در دهه فجر که همه شهرداری‌ها انواع و اقسام پروژه‌ها را افتتاح می‌کنند، تنها پروژه پارک نخلستان را افتتاح کرد که آن هم به هیچ وجه قابل افتتاح نبود اما مانند همه پروژه‌های نیمه‌کاره و نیمه‌تمام که استاندار افتتاح کرد، افتتاح شد. حال آن‌که مهم‌ترین قسمت پارک نخلستان که حیات و دوامش بر مدار آن می‌چرخد، مشکل دارد و شب‌ها با ماشین آتش‌نشانی درخت‌ها را آبیاری می‌کنند.
وی در ادامه به حق آلایندگی شهرداری اهرم اشاره کرد و یادآور شد: شهرداری اهرم از زمانی که حق آلایندگی به آن اختصاص یافته، 80 تا 110 میلیون تومان در ماه درآمد داشته و این در حالی است که با این مبلغ پول می‌توانست معوقات کارکنان خود را صفر کند اما ... . 
این شهروند اهرمی در ادامه یادآور شد: شهرداری اکنون برای این‌که کارکنان را به سکوت دعوت کند، به کارمندهای اداری خود یک حقوق و به کارگرها دو حقوق داده تا مدعی شود که به وضعیت کارگران خود اهمیت داده و به فکر شب عید آنها بوده است. 
این منبع موثق با اشاره به مبلغ 40 میلیون تومانی مدیرکل امور شهری به شهرداری افزود: راستی این مبلغ را به شهرداری داده و گفته فعلا نفری 500 تومان! به پرسنل خود پرداخت کنید!!! 
وی در پایان اذعان کرد: آقای استاندار! فقط شهرک صدرا و کارگران آن بی‌پول نیستند و کارکنان شهرداری اهرم پنج ماه معوقات دارند. 
همان‌‌گونه که مشخص است، موارد متعددی منجر به عملکرد ناصحیح در شهرداری اهرم شده که در حال حاضر این شهرداری را به قهقهرا برده و اینجا این سوال مطرح می‌شود که چرا شورای شهر جرات سوال و جواب از شهردار را ندارد؟ چرا شهردار و شورای شهر اهرم پاسخگوی کم‌کاری خود نیستند؟ چرا صدای اعتراض مردم راه به جایی نمی‌برد؟ چرا استاندار، باستی و دیگر معاونان استانداری نظارتی بر عملکرد و وضعیت شهرداری اهرم ندارند؟ بودجه و هزینه دولتی که به شهرداری اهرم اختصاص می‌یابد، کجا و برای چه کسانی هزینه می‌شود؟ 

شهردار اهرم که گفته می‌شود به‌تازگی مشغول گرفتن مدرک جدید تحصیلی است، شاید آنچنان هم مقصر نباشد، چراکه علم و دانش لازم را برای عهده دار شدن سمت شهرداری ندارد اما تقصیر او آنجاست که چرا با وجود آگاهی نسبت به علم و تخصص خود، متولی امور شهرداری شده است و اکنون کسی پاسخگوی مردم اصیل و مظلوم اهرم و به ویژه کارکنان شهرداری اهرم نیست. آری! فلک به مردم نادان دهد زمام مراد... . امروزه در استان ما افرادی در راس قرار دارند و عهده‌دار امور شهروندان هستند که علم کافی، تخصص لازم و مسوولیت و دلسوزی که شایسته و بایسته یک مسوول است را ندارد و این در حالی است که جوانان بومی و تحصیل‌کرده ما به‌علت بیکاری، دچار افسردگی شده‌اند و انگیزه‌ای و برنامه‌ای برای آینده خود ندارند. حال این سوال مطرح می‌شود که دلیل این امر و ضرورت و لازمه آن چیست!؟
بسیار نکته‌های دیگر درباره وضعیت نابسامان شهرداری اهرم و زیر خط فقر بودن سطح آسایش و رفاه مردم اهرم وجود دارد، از جمله از کار افتادن بیمه تکمیلی این شهرداری، تبلیغاتی که صرف امور متفرقه می‌شود، نبود منابع مالی پایدار و ... که در این مجال نمی‌گنجد و ما در گزارش‌های بعدی خود در این باره بیشتر خواهیم نوشت و در خصوص کمک دو میلیارد تومانی به شهرداری خورموج سخن خواهیم گفت که گفته می‌شود ردپای فلان نماینده در آن نمایان است. 
در پایان این گزارش حق هر گونه جوابیه و پاسخی را برای شهرداری و شورای شهر اهرم محفوظ می‌داریم و امیدواریم که آنها نسبت به موارد طرح شده از سوی این شهروند اهرمی پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای داشته باشند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: