bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۴ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
با حضور رسانه‌ها و اهالی فرهنگ و ورزش؛
از نکات قابل تامل در حاشیه این مراسم، یکی آن بود که کلنگ این 10 زمین‌چمن‌ با حضور و شرکت شهروندان صورت گرفت و علاوه بر آن، در یکی از این کلنگ‌زنی‌ها که زمین آن بسیار بزرگ بود
بامدادجنوب- هدی خرم آبادی: شادی و نشاط یک نیاز فردی و اجتماعی و یک ضرورت برای تامین سلامت روان به شمار می‌آید. به باور بسیاری از کارشناسان رابطه‌ای کاملا مستقیم میان نشاط اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی – روانی وجود دارد و به‌خصوص در استان بوشهر، نیاز به نشاط و شادی برای شهروندان و به‌ویژه جوانان احساس می‌شود. همچنین نقش موثری که ورزش می‌تواند بر کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد، غیر قابل انکار است، این در حالی است که روز گذشته با حضور شهردار بندر بوشهر و مجموعه شهرداری، کلنگ 10 زمین‌چمن مصنوعی به زمین زده شد. 
از نکات قابل تامل در حاشیه این مراسم، یکی آن بود که کلنگ این 10 زمین‌چمن‌ با حضور و شرکت شهروندان صورت گرفت و علاوه بر آن، در یکی از این کلنگ‌زنی‌ها که زمین آن بسیار بزرگ بود، میگلی‌نژاد خاطرنشان کرد که در کنار زمین چمن، آلاچیق‌هایی نصب می‌کند اما شهروندان خواستار زمین‌چمن سراسری شدند و شهردار و مجموعه شهرداری هم تمام موارد پیشنهادی مردم و شورایاران را یادداشت می‌کردند و شهردار با تواضع و متانت که بیانگر انتقادپذیری و انعطاف‌پذیری او و مجموعه‌اش بود، اذعان کرد: همان‌طور که مردم دوست دارند و می‌خواهند زمین‌ها را به آنها تحویل می‌دهیم. 
شهردار بوشهر در این مراسم با بیان این‌که اجرای 85 پروژه بزرگ عمرانی علاوه بر کارهای روتین و روزانه شهرداری بوشهر با همکاری مدیران و حمایت اعضای شورای شهر محقق شده است، افزود: در سال 95 نیز خیز و رشد خوبی در اجرای طرح‌های عمرانی در شهر بوشهر خواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم با همکاری و همدلی، پروژه‌های سال جاری را اجرائی کرده و تحولی جدی در شهر ایجاد کنیم.
غلامعلی میگلی‌نژاد با اشاره به آغاز عملیات اجرائی 10 طرح ساخت چمن مصنوعی در شهر بوشهر، تصریح کرد: این اقدام نخستین کار عملیاتی شهرداری در سال 95 بود که برای احداث این زمین‌ها 5/1 میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.
میگلی‌نژاد در ادامه درباره اقدام به افتتاح این 10 زمین‌چمن مصنوعی خاطرنشان کرد: سعی بر این است تا حداکثر در سه ماه آینده تمام 10 زمین‌چمن به بهره‌برداری برسد تا جوانان و نوجوانان بتوانند از این خدمات بهره لازم و کافی را ببرند.
وی ضمن تاکید بر این‌که سیاست کلی ما این است که ساخت این زمین‌ها در تمام محلات شهر بوشهر احداث شود تا هم به سلامتی مردم کمک کند، هم جوانانی مستعد ورزشکار در این میادین شناسایی شوند، افزود: در سال گذشته با همت شورا و همکاری و همیاری بی‌دریغ مردم، انگیزه کار همکاران در شهرداری بالا رفت و 85 پروژه بزرگ عمرانی را با 125 میلیارد تومان اعتبار در بوشهر اجرائی کردیم. 
اعتبار این 10 زمین‌چمن مصنوعی، ۱۳ میلیارد ریال برآورد شده است که انتظار می‌رود با توسعه چنین فضاهایی، شاهد رشد، پیشرفت، کشف استعدادهای ناب و جوانان قَدَر در بخش ورزش باشیم. 
همچنین رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر در مراسم کلنگ‌زنی ساخت ۱۰ زمین‌چمن خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌های تفریحی و ورزشی در شهر بوشهر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در این زمینه طرح‌های مختلفی اجرا می‌شود که امیدواریم با پیگیری شهردار و مجموعه شهرداری، رضایت شهروندان را جلب کنیم و علاقه‌مند جوانانمان به عرصه ورزش باشیم.

عبدالخالق برزگرزاده در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته از طرف مدیریت شهری بوشهر برای بهبود شاخص‌های سلامت شهروندان، تصریح کرد: یکی از برنامه‌ها در این زمینه احداث و توسعه فضاهای ورزشی در نقاط مختلف شهر است.
وی به افتتاح سه زمین چمن مصنوعی در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: عملیات ساخت ۹ زمین چمن مصنوعی و یک زمین چمن طبیعی با اعتبار یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان آغاز شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر با اشاره به افزایش قابل توجه بودجه شهرداری بوشهر در سال جاری، افزود: انتظار داریم با همکاری مسوولان استان و شهرستان شاهد تسریع در اجرای پروژه‌ها و طرح‌ها باشیم.
برزگرزاده از تلاش ویژه برای توسعه ورزش محلات در بوشهر خبر داد و عنوان کرد: تلاش می‌شود که با ایجاد زیرساخت‌ها، فضای سالم و بانشاط برای جوانان فراهم شود.
در کنار اقدامات و فعالیت‌های شهردار و مجموعه شهرداری بوشهر در راستای ایجاد و توسعه فضاهای ورزشی، حمیده ماحوزی، مدیرکل ارشاد بوشهر نیز در نشست خبری روز گذشته خود با اصحاب رسانه بر ایجاد فضاهای شاد در استان تاکید کرد. بدیهی است که فراهم کردن امکانات و بسترهای تفریحات سالم، فضاهای شاد، سرگرمی و فعالیت‌های قانونی می‌تواند جوانان را از افتادن در دام اعتیاد برهاند. برای شاد بودن لازم است مولفه امید به زندگی را افزایش داد و یکی از عوامل افزایش دهنده امید به زندگی، بیکار نبودن جوانان و داشتن تفریحات سالم و مفید است که در سایه آن آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابند. 


نام:
ایمیل:
* نظر: