bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۳۹۸
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۱ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
با درخشش مهدی طارمی
تیم فوتبال پرسپولیس با ارائه یک نمایش تهاجمی و فوق‌العاده موفق به پیروزی قاطع مقابل استقلال شد تا گام مهمی را به سوی قهرمانی برداشته باشد. گل‌های پرسپولیس در این بازی را مهدی طارمی 2 بار، رامین رضائیان و محسن مسلمان به ثمر رساندند
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: سرخ‌ها، تیم فوتبال پرسپولیس با ارائه یک نمایش تهاجمی و فوق‌العاده موفق به پیروزی قاطع مقابل استقلال شد تا گام مهمی را به سوی قهرمانی برداشته باشد. گل‌های پرسپولیس در این بازی را مهدی طارمی 2 بار، رامین رضائیان و محسن مسلمان به ثمر رساندند و استقلال به وسیله جابر انصاری و امید ابراهیمی (پنالتی) دو گل را جبران کرد. این برد از آنجا اهمیت دارد که پرسپولیسی‌ها جنگ کری را با عدد 4 از استقلال بردند.
شرح گل‌ها
پرسپولیس یک استقلال صفر: (دقیقه 5، مهدی طارمی): فرشاد احمدزاده پاس رو به عقب خوبی برای نوراللهی مهیا کرد که ضربه این بازیکن را رحمتی به‌طور ناقص مهار کرد و در ادامه مهدی طارمی موفق شد گل اول بازی را به ثمر برساند.
پرسپولیس 2 استقلال صفر: (دقیقه 35، مهدی طارمی): ارسال دیدنی فرشاد احمدزاده برای مهدی طارمی با ضربه سر فوق‌العاده او دومین گل پرسپولیس و مهاجم بوشهری این تیم را رقم زد.
پرسپولیس 3 استقلال صفر: (دقیقه 54، رامین رضاییان): مدافع پیش تاخته پرسپولیس روی اشتباه مهدی رحمتی موفق شد گل سوم را به ثبت برساند. روی ارسال دیدنی فرشاد احمدزاده، رحمتی توپ را به اشتباه روی نقطه پنالتی برای رضاییان مهیا کرد و ضربه سر این بازیکن به گل سوم پرسپولیس تبدیل شد.
پرسپولیس 3 استقلال 1: (دقیقه 55، جابر انصاری): یک دقیقه بعد از گل پرسپولیس این جابر انصاری بود که توانست مرد رفت و برگشت لقب گیرد. او روی اشتباه سوشا مکانی در دفع توپ، دروازه خالی را باز کرد.
پرسپولیس 4 استقلال 1: (دقیقه 85، محسن مسلمان): روی اشتباه هرایر مگویان، احمدزاده به مهدی طارمی و در نهایت طی کردن مسافت یک نیمه‌ زمین با پاس او در آستانه دروازه خالی برای مسلمان همراه شد تا او آسان‌ترین کار را برای بازی کردن دروازه رحمتی داشته باشد.
شرح بازی
در همان دقیقه نخست بازی مهدی طارمی در گوشه زمین استقلال صاحب توپ شد اما حنیف عمران‌زاده با حضور به‌موقع فرصت را از مهاجم سرخ‌ها گرفت. یک دقیقه بعد حرکت تیمی خوب پرسپولیسی‌ها، رامین رضاییان را در نزدیکی‌های محوطه جریمه استقلال صاحب توپ کرد اما این بازیکن هم قدر فرصت را ندانست. در دقیقه 11 مهدی طارمی در محوطه جریمه استقلال به توپ رسید و ضربه‌اش را هم زد که رحمتی آن را دور کرد اما در همین لحظه داور به نشانه آفساید در سوتش دمید و بازی را متوقف کرد. 
در دقیقه 17، آرش برهانی در موقعیتی مشکوک به آفساید صاحب توپ شد و در حالی که با مکانی تک‌به‌تک شده بود نتوانست توپ را به گل تبدیل کند. استقلال در این صحنه به یک ضربه کرنر دست یافت و تا دو دقیقه موج حمله‌هایش را روی دروازه پرسپولیس حفظ کرد اما در نهایت چیزی عاید استقلال نشد.
در دقیقه 19، محسن بنگر را برهانی نزدیک محوطه جریمه پرسپولیس سرنگون کرد و استقلال را صاحب یک ضربه ایستگاهی اما پرسپولیسی‌ها توپ را دور کردند. در حالی‌که پرسپولیسی‌ها بعد از گلی که زدند عقب کشیده بودند، استقلال در دقیقه 21 صاحب موقعیت بسیار خوبی شد اما خسرو حیدری توپ را از کنار دروازه به بیرون فرستاد. در دقیقه 28، رامین رضاییان توپ را به‌خوبی به روی دروازه استقلال سانتر کرد اما کمی پیش از آن‌که طارمی توپ را با سر لمس کند، رحمتی آن را مهار کرد.
در دقیقه 30 و باز هم احمدزاده؛ این بار بازیکن جوان پرسپولیس از داخل محوطه جریمه استقلال توپ را با ضربه‌ای فنی به سمت دروازه فرستاد اما با اختلاف کمی به بیرون رفت. یک دقیقه بعد استقلالی‌ها با حمله‌ای سریع به دروازه حریف نزدیک شدند و به کرنر دست یافتند. توپ ارسالی از کرنر در داخل محوطه جریمه پرسپولیس دست به دست شد تا این‌که مدافعان سرخ‌پوش آن را دور کردند. در این صحنه استقلالی‌ها به خطای هند و پنالتی اعتقاد داشتند. در ادامه چیزی نمانده بود که استقلال گل مساوی را بزند اما مدافعان پرسپولیس در دو مرحله توپ را از روی خط دروازه دور کردند.
در دقیقه 37، پرسپولیس صاحب یک ضربه پنالتی شد؛ حنیف عمران‌زاده روی محسن بنگر خطا کرد تا مهدی طارمی فرصت پیدا کند که در داربی هت‌تریک کند اما رحمتی این فرصت طلایی را از او گرفت و توپ را مهار کرد. در ادامه نیمه نخست، بازی حالت متعادلی به خود گرفت تا این نیمه با دو گل به سود پرسپولیس به پایان برسد.
استقلال بازی را در نیمه دوم، کارش را بهتر آغاز کرد و در همان سه دقیقه نخست این نیمه دو بار به دروازه پرسپولیس حمله کرد اما از این حمله‌ها حاصلی نداشت. در دقیقه 51، خرسندنیا از فاصله 30 متری دروازه پرسپولیس را نشانه گرفت اما مکانی به‌خوبی توپ را از گوشه دروازه به کرنر فرستاد.
چند دقیقه بعد امید عالیشاه با ضربه‌ای فنی دروازه استقلال را به‌شدت تهدید کرد و رحمتی در آستانه ورود توپ به دروازه، آن را دور کرد و در برگشت هم علیپور از یک‌قدمی دروازه، توپ را به بدن رحمتی زد تا این فرصت برای سرخ‌ها از دست برود.
در دقیقه 74، پرسپولیس باز هم صاحب یک ضربه ایستگاهی شد. رامین رضاییان این‌بار توپ را مستقیم به‌سمت دروازه ارسال کرد اما رحمتی توپ را از گوشه دروازه به کرنر فرستاد. دو دقیقه بعد احمدزاده ضربه کرنر ارسالی را با ضربه سر قطع کرد اما توپ با اختلاف بسیار کمی به بیرون رفت. پس از آن نوبت استقلال بود که ضربه ایستگاهی بزند. این‌بار هم استقلال سودی از این ضربه نبرد. در این دقایق، بارش باران و وزش باد باعث شده بود که دو تیم به بازی هوایی روی بیاورند و بیشتر موقعیت‌ها روی ضربات شروع مجدد و ایستگاهی رقم بخورد.
در نهایت، پرسپولیس با این پیروزی ۵۸ امتیازی شد و بالاتر از استقلال خوزستان ۵۷ امتیازی و استقلال ۵۵ امتیازی در صدر جدول قرار گرفت.
بهترین بازیکن میدان
مهدی طارمی با به ثمر رساندن دو گل و یک پاس گل نقش بزرگی در پیروزی امروز پرسپولیس داشت اما به جز او فرشاد احمدزاده، رامین رضائیان، محسن مسلمان، محسن بنگر، لوکا ماریچ و سوشا مکانی هم روز خوبی را پشت سر گذاشتند.
اتفاق ویژه
پیروزی امروز قرمزها مقابل استقلال دومین بازی پرگل تاریخ این رقابت است. قبلا پرسپولیسی‌ها با ثبت یک برد 6 گله پرگل‌ترین دربی تاریخ را ثبت کرده بودند.
نام:
ایمیل:
* نظر: