bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۴۳۹
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۳ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
وقتی حرمت‌ها شکسته می‌شود؛
ساعت 10 صبح بود که دو جوان 30 و 32 ساله به شهرداري مراجعه و پس از گفت‌وگویی خصمانه با شهردار در سالن شهرداري در حضور كاركنان و مراجعه كنندگان به وي حمله و چندين ضربه مشت به سر وي وارد كردند.
بامدادجنوب- هدی خرم آبادی: و الکاظمین الغیظ و العافین عن الناس و الله یحب المحسنین: و آنها که خشم خود را فرو می‌برند و از بدی مردم در می‌گذرند (چنین کسانی نیکوکارند) و خدا دوستدار نیکوکاران است. بررسی بسیاری از پرونده‌های جرم در دادگاه‌ها نشان‌دهنده این مساله است که تسلط نداشتن بر خشم و عصبانیت که به درگیری منتهی می‌شود، آمار بالایی در میزان جرائم دارد، این در حالی است که روز گذشته خبر درگیری یک مراجعه کننده با شهردار بنک، شهردار این منطقه را راهی بیمارستان کنگان کرد. 
در همین خصوص، معاون شهرداري بنك می‌گوید: ساعت 10 صبح بود که دو جوان 30 و 32 ساله به شهرداري مراجعه و پس از گفت‌وگویی خصمانه با شهردار در سالن شهرداري در حضور كاركنان و مراجعه كنندگان به وي حمله و چندين ضربه مشت به سر وي وارد كردند.
علي اكرمي با بیان این‌که به‌همراه شماري از كاركنان شهرداري براي جلوگيري از ضرب و شتم شهردار و پايان دادن به این درگيري مداخله كرديم كه در نهايت ضاربان شهردرای را ترک کرده و رفتند، تصریح کرد: شهردار بنك به‌دليل وارد شدن ضربه به ناحيه سر بيهوش و به بيمارستان امام خميني (ره) كنگان اعزام شد و هم‌اكنون بستري است اما قادر به حرف زدن نيست.
معاون شهرداري بنك در ادامه خاطرنشان کرد: ضاربان، مدعي مالكيت زميني چند هكتاري در شهر بنك هستند كه طبق طرح جامع شهري داراي كاربري‌هاي متفاوت است.
به نظر می‌رسد اگر تعیین زمین‌هایی که بر سر آن اختلاف است، پیش از این حل شده بود، ماجرا به اینجا ختم نمی‌شد، چه‌بسا که این اتفاق می‌توانست عواقب بدی داشته باشد. حال باید دانست که آیا مراجعه کنندگان پیش از این رایزنی‌های لازم را در این خصوص انجام داده بودند؟ اگر قرار باشد هر کسی به‌شخصه قانون را اجرائی کند، آنگاه سنگ روی سنگ، بند نخواهد شد و هرج و مرج و بی‌نظمی فراگیر خواهد شد و اصلا عجیب و دور از ذهن نخواهد بود که فرداروز مردم با قمه و چاقو و ... در کوچه و خیابان به جان هم بیفتند.  
اكرمي با تشكر از مردم فهيم بنك به‌دليل حضور در بيمارستان و دلجويي از شهردار گفت: اين اقدام از نظر مردم شهر بنك به‌شدت محكوم و مردم نيز از مسوولان مي‌خواهند با اين افراد هنجارشكن برخورد جدي و قانوني شود.
به هر حال، اگر فرهنگ رئیس و مرئوسی، نحوه برخورد با ارباب رجوع و چگونگی رفتار مسوولان به‌عنوان خدمتگزاران و وكيلان مردم به‌درستی تعریف شود، کمتر شاهد چنین اتفاقاتی خواهیم بود که «فرهنگ» مردم و منطقه مورد نظر را زیر سوال خواهد برد. پایبندی به بایدها و نبایدها، ما را از افتادن در دام گرفتاری‌ها نجات خواهد داد. 
آرامش عمومي در سايه نظام اجتماعي مرهون عدالت است و بدون آن امكان‌پذير نخواهد بود. در هر زمان و مكان بي‌عدالتي و ظلم منفور خاص و عام بوده و مورد مواخذه قرار مي گرفته است. 
بدیهی است که مهم‌ترين مبنا در پيشرفت اخلاق اداري، تصحيح بينش كاركنان نسبت به خودشان، مردمان، مسوولان و وظايفشان است، زماني كه ديد انسان نسبت به مردم، مافوق و كارش اصلاح شود، كار كردن مانند خدمت و عبادت كردن است و اين خود سبب رشد در اداره و توسعه اخلاق در اداره مي‌شود. علاوه بر این، آگاهی و آشنایی شهروندان در خصوص آداب شهروندی و به‌ویژه وظایف شهروند مسوول در راستای پیشرفت و اعتلای جامعه می‌تواند زمینه‌ساز فراهم شدن بستر و شرایط مناسبی برای توسعه همه‌جانبه باشد. مساله «تفکیک اراضی» یکی از موارد جنجالی و دردسازی است که در جای‌جای استان مطرح است و باید دستگاه‌ها و نهادهای مربوط هر چه سریع‌تر به آن ورود کنند. این اتفاق باید تلنگری باشد هم برای مردم و هم برای مسوولان تا با تدابیر و چاره‌اندیشی‌های لازم، به آن سطح از «مدیریت بحران» برسند که بتوانند در سخت‌ترین شرایط وضعیت را کنترل کره و در دست گیرند. به‌طور قطع فرد خاطی با هر انگیزه و دلیلی که دست به چنین حرکت ناشایستی زده باشد، لزوم برخورد قانونی با وی از بین نمی‌رود، چراکه در صورت رسیدگی نکردن به آن، حد و مرزها بین ارباب رجوع و مسوولان از بین می‌رود و آنگاه که حرمت‌ها شکسته می‌شود، کارها از روال صحیح خود منحرف شده و نابهنجاری و آسیب‌های اجتماعی شیوع پیدا می‌کند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: