bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۴ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان گفت: امروز شاهدیم که امنیت شغلی کارگران از دست رفته است.
واقعیت این است که کارگران کسانی هستند که با هزاران مشکل اقتصادی و شغلی دست و پنجه نرم می‌کنند ولی چرا در محاسبات اداری و دولتی دیده نمی‌شود؟ کارگر تنها کسی است که در خیلی از محاسبات اداری و دولتی دیده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: نگاه به کارگران باید معطوف به این مهم شود که کارگر مهمترین عامل تولید است. باید به او به عنوان اولین پارامتر نگاه کرد نه اینکه تمام پارامترها را در اولویت کاری خود قرار دهیم و اصولا به کارگر توجهی نداشته باشیم. متاسفانه همین نگاه‌ها و نگرش‌ها باعث شده تا شاهد اخراج‌های غیرقانونی کارگران باشیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر سمنان گفت: مهمترین خواسته امروز جامعه کارگری، امنیت شغلی و بهبود وضیعت اقتصادی است. این مهم با ایجاد رونق در واحدهای تولیدی و کارگاه‌های کوچک و بزرگ به سرانجام می‌رسد، اگر این مهم به وقوع بپیوندد امید به زندگی، بهبود وضعیت معیشتی و امنیت شغلی کارگران نیز محقق خواهد شد.

محقق ادامه داد: تاکنون قوانین مختلفی در جهت رفاه حال کارگران به تصویب رسیده اما در نهایت به نفع کارمندان دولت چرخش حمایتی خود را نشان داده است، بطوری که حداقل‌ها و مزایایی از قبیل بن کالا، مزایای پایان خدمت و افزایش حقوق متناسب با نرخ تورم را نیز تاحدودی از دست داده‌اند.‌

وی اظهار داشت: کسانی هستند که با مدیریت غلط و همان نگاه نادرست به نیروی انسانی، تا زمانی که اوضاع خوب پیش می‌رود به مدیریت خود احسنت می‌گویند ولی زمانی که در اثر سوء مدیریت‌ها، لرزه‌ای بر یک واحد تولیدی افتاد، کارگر است که باید تاوان آن را با اخراج و یا پرداخت نشدن حقوق، پس بدهد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان تأکید کرد: در حال حاضر مهمترین خواسته کارگران از دولتمردان به ویژه شورای عالی حقوق و دستمزد، درخواست افزایش حقوق کارگران و مستمری بگیران به سطح خط فقر اعلام شده توسط بانک مرکزی است.

محقق، تقویت تشکل‌های کارگری برای طرح موارد حقوقی و ارائه نقطه نظرات کارگران را از دیگر خواسته‌های جدی کارگران ارزیابی کرد و گفت: احترام گذاشتن به حقوق کارگران، بازنشستگان، مستمری بگیران و از کار افتادگان که بخش اعظمی از جامعه کارگری را تشکیل می‌دهند از خواسته‌های دیگر جامعه کارگری است.
برچسب ها: جامعه ، کارگران ، شغل
نام:
ایمیل:
* نظر: