bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۵۸۴
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۸ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
رزمی‌کار برازجانی در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
فعالیت در ورزش‌های رزمی چند سالی است که در استان بوشهر رونق زیادی گرفته است و علاقه شدید نوجوانان و جوانان به این‌گونه ورزش‌ها باعث شده است که بوشهر از این نظر یکی از قطب‌های کشور نامیده شود.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: فعالیت در ورزش‌های رزمی چند سالی است که در استان بوشهر رونق زیادی گرفته است و علاقه شدید نوجوانان و جوانان به این‌گونه ورزش‌ها باعث شده است که بوشهر از این نظر یکی از قطب‌های کشور نامیده شود. هر سال رزمی‌کاران زیادی از استان بوشهر به‌عنوان نماینده کشور در مسابقات بین‌المللی شرکت‌ می‌کنند و مقام‌های باارزش و رنگارنگی کسب می‌کنند. در کنار افزایش تعداد رزمی‌کاران بوشهری، سبک‌‌های مختلفی نیز در حال رشد است، یکی از این سبک‌ها، سبک کیوکوشین کاراته است که هم‌اکنون در حال پیشرفت در بوشهر است.
یکی از کسانی که سال‌هاست در این سبک فعالیت می‌کند و در روزهای گذشته توانست پس از سال‌ها تلاش و تمرین در مسابقات بین‌المللی ژاپن به مقام سوم برسد، دکتر مسعود عابد، رزمی‌کار برازجانی که به گفته خودش نزدیک 20 سال است در این سبک فعالیت می‌کند و پدرش در این راه به او کمک فراوانی کرده است. وی که سال‌ها است که در این رشته فعالیت می‌کند، سال گذشته توانست بالاخره برای اولین‌بار در مسابقات بین‌المللی ژاپن شرکت کند ولی نتوانست در اولین حضور خود به مقامی دست یابد اما در اوایل اردبیشت‌ماه سال جاری باز هم در این مسابقات شرکت کرد و با عملکرد خوبی که از خود نشان داد توانست مقام سومی را به‌دست آورد تا به اولین ورزشکار بوشهری تبدیل شود که توانسته در این مسابقات مدال کسب کند. به همین دلیل بامداد جنوب با این رزمی‌کار برازجانی مصاحبه کرد تا از حال و روز او و سبک کیوکوشین بیشتر با خبر شد.
مسعود عابد در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که من از همان کودکی به ورزش علاقه داشتم، افزود: ولی پدرم بیشترین نقش را در پیشرفت من داشت ، وی در مرحله اول اصرار زیادی داشت که من وارد فعالیت‌های ورزش شوم، اولین مربی من او بود. بعد از آن در مدرسه کنگ‌فو که در محله‌مان بود عضو شدم و به‌صورت متمرکزتر در این رشته فعالیت کردم، در باشگاه شهرداری برازجان عضو شدم که سالنش در شهرداری قدیم بود و ما تمرینات خود در آنجا را انجام می‌دادیم. در نهایت سبک کیوکوشین را از بین سبک‌های دیگر انتحاب کردم چراکه به این سبک علاقه داشتم. می‌دانستم برای پیشرفت باید سخت تلاش کنم و این‌کار را کردم تا به جاهای بالاتری برسم.

وی افزود: من تا قبل از شروع دانشگاه در باشگاه شهرداری فعالیت می‌کردم و وقتی در دانشگاه بوشهر قبول شدم به آنجا رفتم و با کمک دوستان یک کلاس در آنجا دایر کردیم. البته در کنار ایجاد این کلاس هنوز هم با مسوولان باشگاه شهرداری ارتباط داشتم. در ادامه هم به‌صورت آماتور فعالیت خود را ادامه دادم کارم روزانه بود و در مسابقات استانی و کشوری هم شرکت می‌کردم و این فعالیت 20 سال طول کشید، در یک سال اخیر سعی کردم فعالیت خود را به‌صورت حرفه‌ای دنبال کنم سپس در دو مسابقه بین‌المللی شرکت کردم. در 8 مرداد سال گذشته که این سبک را به‌صورت حرفه‌ای دنبال می‌کردم به من خبر دادند که قرار است در آذرماه در کشور ژاپن مسابقات سبک کیوکوشین برگزار شود. من برای رسیدن به اهداف خود در این مسابقات یک مربی‌ حرفه‌ای گرفتم و زیر نظر وی تغذیه، بدنسازی و تمرینات مورد نیاز را ادامه می‌دادم و آمادگی نسبی برای حضور در مسابقات پیدا کردم و در نهایت به ژاپن رفتم و در مسابقات شرکت کردم ولی در بازی اول بازنده شدم و نتوانستم مقامی را به‌دست آورم.
این رزمی‌کار برازجانی تصریح کرد: حضور در این مسابقات تجربه بسیار خوبی بود و آمادگی ذهنی خوبی را پیدا کردم که در ادامه با تمرین بیشتر در چند مسابقه کشوری شرکت کنم و در نهایت برای مسابقاتی که در اردیبهشت‌ماه سال جاری در ژاپن برگزار می‌شد، انتخاب شدم، با عملکرد خوبی که در این مسابقات داشتم به لطف خدا توانستم مقام سومی را کسب کنم. البته قرار است در چند مسابقه دیگر شرکت کنم.
عابد در مورد استقبال مسوولان از وی گفت: برای بار اول که در مسابقات ژاپن نتوانستم مقامی به‌دست آورم، کسی از من استقبال نکرد ولی در مسابقات اخیر که باز هم در ژاپن برگزار شده بود و توانستم مقام سوم را به‌دست آورم، پس از بازگشت استادم که مسوول سبک ( WTAA ) است و رییس هیات‌های رزمی برای استقبال از من به فرودگاه آمدند. چون من به‌صورت مستقیم با باشگاهی کار نمی‌کردنم و به‌صورت خصوصی به این مسابقات می‌رفتم به همین دلیل استقبال کمی از من شد. البته در برازجان برای استقبال از من برنامه‌ریزی شده است و دوستانم برنامه‌های خاصی دارند. 

نفر سوم مسابقات جهانی ژاپن در مورد پیشرفت سبک کیوکوشین در استان با بیان این‌که قبلا این رشته به‌صورت آماتوری دنبال می‌شد و هم اکنون هم به همین صورت است، یادآور شد: ولی از وقتی من به مسابقات ژاپن رفتم دیدها به این رشته تغییر کرده است و وضعیت در مقایسه با گذشته خیلی بهتر شده است. آقای شهیان علی شولی، مسوول این سبک زحمت زیادی کشیده و در تلاش هست که این تفکر حرفه‌ای را بچه‌ها منتقل کند و به لطف خدا در همین چندماه چند نفر به این رشته روی آورده‌اند و در مسابقات شرکت می‌کنند و خود را برای مسابقات بین‌المللی آماده می‌کنند.
وی افزود: البته بنده چند نفر را می‌شناسم که در این زمینه استعداد خوبی دارند و و در تلاش هستم که با آموزش مهارت‌های لازم به آنها، این بچه‌ها برای مسابقات آینده آماده کنم. در استان فقط یک تیم وجود دارد که در سبک کاراته کیوکوشین فعالیت می‌کنند که آن هم ما هستیم و هر کسی می‌خواهد در این رشته فعالیت کند باید از کانال ما عبور کند. من در تلاش هستم که تیم‌های دیگری هم در استان تشکیل دهم و تجریبات خود را به آنها انتقال بدهم. سعی می‌کنیم در آینده مشکلی اسپانسری را حل کنیم تا از نظر مالی هم مشکلی نداشته باشیم. البته مقام سوم در مسابقات ژاپن در پیدا کردن اسپانسر کار را راحت‌تر می‌کنند، چراکه با این مقام اسپانسرها می‌فهمند که این رشته در حال پیشرفت است و سرمایه‌گذاری در آن بسیار بسیار خوب است.
رزمی‌کار برازجانی در مورد حمایت مسوولان نیز گفت: مسوولان به هیچ عنوان از ما حمایت نمی‌کنند. این رشته، یک ورزش سنگین است و نیاز به حمایت دارد تا ما بتوانیم در این رشته حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشیم، حتی در رده‌های سنین پایین‌تر. البته ناگفته نماند که من برای حضور در مسابقات کاملا به‌صورت شخصی مسائل مالی را حل کردم و مسوولان هیچ کمکی به من نکردند. باور کنید هزینه این دو سفر خیلی زیاد بود و اگر حمایت صورت نگیرد حل مشکلات مالی در این رشته برای ما بسیار سخت می‌شود. از مسوولان می‌خواهم نگاه خود را به این رشته تغییر دهند.
وی با بیان این‌که جوانان ما استعداد خوبی در این رشته‌ها دارند، افزود: مهم‌ترین مساله در فراگیری تمام فنون کاراته، صرف فعل خواستن به وسیله جوانان است و در غیر این صورت آنها نمی‌توانند به جایی برسند. اولین قدم برای ورود به عرصه فنون کاراته، این است که جوانان مقاطع ابتدایی را طی کنند و مرحله به مرحله پیش روند. در مرحله بعد آنها باید در دوره بدن‌سازی سخت تمرین کنند و بدن خود را آماده هر شرایطی کنند. آنها باید در انتخاب مربی دقت کنند و تحت نظر یک مربی با تجربه کار کنند. در نهایت بعد از فراگیری تمام مسائل و فنون لازم باید در مسابقات کشوری و در نهایت جهانی شرکت و خود به همه اثبات کنند. ولی همان‌طور که گفتم هر جوان برای رسیدن به اهداف خود ابتدا باید فعل خواستن را صرف کند تا در ادامه راه مشکلی نداشته باشند.

کاراته‌کار برازجانی در مورد آینده خود در رشته کیوکوشین گفت: خوب قرار است در چند تورنمت دیگر شرکت کنم و حتما این کار را می‌کنم ولی با توجه به سنم مدت ‌زیادی نمی‌توانم در این رشته فعالیت کنم چراکه هر آسیبی، می‌تواند برای من مشکل‌ساز شود و مفاصلم را دچار مشکل‌ کند. با این‌که تجربه می‌گوید در چنین حالتی باید به سمت مربیگری بروم ولی من به مربیگری علاقه ندارم و همیشه می‌خواهم که یک شاگرد باشم و چیزهای زیادی را فرا گیرم. البته در زمانی که دیگر مطمئن شوم نمی‌توانم ادامه بدهم به مربیگیری روی می‌آورم تا بتوانم تجربیات خود را به شاگردانم بیاموزم. البته آرزو می‌کنم این اتفاق خیلی الان رخ ندهد.
عابد در پایان با بیان این‌که از شما و همکارنتان تشکر می‌کنم، تصریح کرد: از همه مردم می‌خواهم که ورزش کنند، چراکه ورزش برای سلامتی مفید است و انجام دادن آن در طول زندگی بسیار مهم است. ورزش به هیچ عنوان نمی‌توان از زندگی حذف کرد که در صورت حذف آن فرد با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شود.

برچسب ها: ورزش ، رزمی ، کاراته
نام:
ایمیل:
* نظر: