bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۷۴۶
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۶ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
بعد از شاهین و پارس، این‌بار نوبت به ایرانجوان رسید
لیگ دسته یک کشور به ایستگاه پایانی خود نزدیک می‌شود ولی هرچه به پایان آن نزدیک می‌شویم بازار تهمت‌ها و حاشیه‌ها گرم می‌شود.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: لیگ دسته یک کشور به ایستگاه پایانی خود نزدیک می‌شود ولی هرچه به پایان آن نزدیک می‌شویم بازار تهمت‌ها و حاشیه‌ها گرم می‌شود. هنوز یک هفته از گزارش بامداد جنوب در مورد تهمت‌های مدیر عامل رهپویان رضوانشهر به دو تیم بوشهری (پارس جنوبی و شاهین شهرداری) در لیگ دسته دو نگذشته است که این بار در لیگ دسته یک، مدیر عامل پاس همدان طی مصاحبه‌ای جنجالی، ایرانجوان بوشهر، نماینده بوشهر در لیگ دسته یک را به تبانی محکوم کرد و پذیرفتن آن دور از ذهن است.
این بحث از زمانی آغاز شد که ایرانجوان هفته گذشته در خانه در مقابل فولاد یزد با نتیجه یک بر صفر شکست خورد تا تهمت‌ها و اتهامات به این تیم از سوی پاس همدان شروع شود. نکته قابل توجه این است که ایرانجوان در این بازی5 بازیکن اصلی خود را به‌دلیل مصدومیت و محرومیت در اختیار نداشت. 
بازی ایرانجوان و فولاد بوی تبانی می‌دهد
مدیرعامل باشگاه پاس همدان که تیمش با خطر سقوط دست و پنجه نرم می‌کند، طی مصاحبه‌ای مدعی شد که ما روز سه‌شنبه متاسفانه فوتبال پاکی را در بوشهر شاهد نبودیم.
عبدالحمید رمضانی گفت: جا دارد از علی مرزبان که تیمش (پیکان) به لیگ برتر صعود کرد و عباس سرخاب که با وجود قطعی شدن سقوط آلمینیوم هرمزگان تشکر کنم که روز گذشته فوتبال پاکی را به نمایش گذاشتند اما متاسفانه در بوشهر شاهد چنین موضوعی نبودیم و صحنه‌هایی را دیدیم که مشکوک بود. من همراه نامه‌ای فیلم بازی دیروز ایرانجوان بوشهر مقابل فولاد را برای حجت‌الاسلام علیپور و کمیته صیانت ارسال کردم که خود آنها این فیلم را ببینند. تمام نگرانی من مربوط به بازی فولاد یزد و نفت مسجد سلیمان در هفته پایانی لیگ دسته اول می‌شود که مربیان هر دو تیم با هم دوست قدیمی هستند و در آنجا هم نکند اتفاقات ناخوشایندی رخ دهد.
مدیرعامل باشگاه پاس تاکید کرد:‌ از تمام مسوولان درخواست دارم که نظارت ویژه‌ای روی بازی‌های هفته پایانی داشته باشند. اجازه ندهند که پاس با تبانی و اتفاقات ناخوشایند به لیگ پایین‌تر سقوط کند. با نظارت ویژه روح فوتبال را معنا کنند و اجازه بدهند حق به حق‌دار برسد.

البته این پایان کار نبود و رمضانی در برنامه لیگ یک که جمعه‌ها از شبکه ورزش پخش می‌شود روی خط آمد و نسبت به بازی تیم‌های ایرانجوان بوشهر و فولاد یزد حرف‌هایی را مطرح کرد که هیچ کدام نمی‌تواند اثبات شود. وی در این‌باره گفت: دوستان در ایرانجوان در خلوت خود بنشینند و بار دیگر بازی را تماشا کنند و آنگاه با وجدان خود تصمیم بگیرند. من کاری با مردم بوشهر ندارم اما چگونه این صحنه‌های مشکوک رقم خورد، حرف‌ها و مدارکم را مستند به مراجع قانونی ارائه کرده‌ام تا آنها تصمیم بگیرند.
نکته جالب صحبت‌های مدیر‌عامل پاس در بخشی جالب‌تر شد که رمضانی گفت: فایل صوتی یکی از هواداران بوشهری با مسوول رسانه‌ای باشگاه‌مان را داریم که عنوان کرده کم‌کاری صورت گرفته. حال آن‌که فرد مورد نظر کیست و هدفش از راه انداختن این شایعات چیست هم در نوع خود جالب است. یا منافع او به خطر افتاده یا نیت ضربه زدن به فوتبال استان بوده است؟
بعد از صحبت‌های رمضانی، سعید مفتخر سرمربی بوشهری‌ها روی خط آمد و به‌شدت از حرف‌های مدیر‌عامل پاس همدان گلایه کرد و گفت: آقای مدیر‌عامل ناکارامدی خود را به گردن بچه‌های ما نندازید. بچه‌های ما آن قدر با شرف هستند که به این مسائل فکر نمی‌کنند. ما چندین باخت خانگی داشتیم و برد‌های خارج از خانه هم کسب کردیم، چطور آن زمان حرفی نزدید؟ بازیکنان من جوان هستند و هر کدام برای نشان دادن خود و حضور در لیگ برتر تلاش می‌کنند، شما چگونه به یک باشگاه 70 ساله با کلی هوادار تهمت می‌زنید. ده درصد قرارداد تیم من 100 میلیون تومان می‌شود اما بچه‌های تیم ما همواره با وجدان و شرف خود بازی کرده‌اند. با این اتهامات و مطرح کردن حرف‌های بی‌اساس چه هدفی دارید؟ 
بیانیه باشگاه ایرانجوان
در پي این اظهارات، روابط عمومي باشگاه ایرانجوان بوشهر بيانيه‌اي را صادر كرد:
دایی جان ناپلئون‌ها همواره در تخیل و توهم خود افسانه سرایی می‌کنند. همیشه بازنده‌هایی که رل مارکوپولو را در فوتبال بازی کرده‌اند و هربار برای بودن‌، خود را آویزان تیم و باشگاهی می‌کنند و آنگاه که آن تیم و باشگاه را به اضمحلال و نابودی کامل کشیدند چرخ و فلک‌وار سر از جایی دیگر در می‌آورند تا بساط شعبده بازی‌هایشان را جای دیگری برپا کنند و از کلاه خرگوش و از کیسه‌هایشان مار بیرون بیاورند و چند صباحی سرگرم باشند این بار آنتن توهم آفرینی‌شان را به سمت ایرانجوان نشانه گرفته‌اند.
خنده‌دار است باشگاهی که روزگاری مهد تربیت مربیان و مدیران بزرگ بوده حالا عنانش در کف دستان کسی است که جست‌وجوی نامش در گوگل سوابقش را برملا می‌کند. حافظه‌ها آنقدر دچار آسیب و آلزایمر نشده‌ است که گذشته‌های نه چندان دور را از باد برده باشند. برای خونخواهی یوسف، نابرادران ولی دم نیستند و سهمشان همان به چاه انداختن بود و بس.

هم‌کیش پنداری حضرات داستان تازه‌ای نیست. روزگاری که جدول لیگ برتر را وداع گفتند بهانه‌شان همین اتهامات واهی درباره بازی دیگر نماینده بوشهر و نفت تهران بود و امروز که مکتب بزرگی از فوتبال ایران را به مسلخ لیگ دو نزدیک کرده‌اند انگ‌شان متوجه ایرانجوان است. هیچ‌گاه هم خودشان مقصر نیستند و همواره باید دیگران باب میل‌شان نتیجه بگیرند تا به کارنامه مشعشع مدیریتشان خش نیفتد. خلاف این قاعده اگر اتفاق بیافتد اسب اعلیحضرت را یابو خطاب کرده‌اند و تریج قبایشان بی‌آتو می‌شود که چرا نتیجه بازی شما مطابق میل ما نیست. لیگ را با پلی استیشن اشتباه گرفته‌اند و فهم فوتبالشان از ایشی زاکی کمتر است اما خود را آموزگار فرگوسن می‌دانند و در افشانی می‌کنند.
دوران هوچی‌گری‌ها به سر آمده و باید در مقابل مردان بزرگی که تاریخ پاس تاریخ ساز را رقم زده‌اند پاسخگو باشند که با کدام سبقه فوتبالی خود را زعیم این مکتب بزرگ دانستند و این‌گونه آن را به خواری کشیدند؟ ایرانجوان سال‌هاست با نداری‌هایش دست و پنجه نرم می‌کند اما دارایی بزرگش شرافت و انسانیتی است که محال است بر سر آن قمار کند. اینجا مهد فوتبال است و دست بر زانوی خود می‌نهند و یا علی گویان امثال ماهینی و طارمی و دیگران را به فوتبال کشور تقدیم می‌کنند نه این‌که درخت تنومندی را از ریشه کنده و در مزرعه خود به نیت قلمه زدن خشک و نابود کنند.
اینجا بوشهر است. سرزمین راستی و صداقت. بساط مارگیری‌تان را جای دیگری پهن کنید. رنگ حنایتان ارزانی خودتان. غمتان نباشد. باز هم در فوتبال مملکت تیم‌هایی هستند که بتوانید برای نابودی‌شان تلاش کنید. شما با همین همت ادامه دهید نماینده گینس خودش برای ثبت رکورد خدمتتان خواهد رسید. باقی بقایتان.
در همین رابطه به سراغ یکی از کارشناسان فوتبال بوشهر رفتیم تا جویا شویم چرا این اتفاقات برای تیم‌های بوشهری رخ می‌دهد. فاضل قنبرپور در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که این تهمت‌ها بیشتر یک بازی رسانه‌ای است که یک تیم مثل پاس همدان در حالی که می‌خواهد نظرات را جلب کند یا مدیر عامل آن کم‌کاری خود را بپوشاند، این بازی را به راه انداخته‌‌اند، افزود: این در حالی است که تیم‌های بوشهری از داشتن یک رسانه به دور هستند. مثلا مسوولان پاس اعلام می‌کند که بازی ایرانجوان و فولاد یزد بوی تبانی می‌دهد. این نکته خیلی مهم است که ایرانجوان 5 بازیکن اصلی خود در بازی با فولاد یزد در اختیار نداشت. مسائلی مانند تبانی اصلا در قاموس و شرافت فوتبا بوشهر نیست و من مطمئنم که هیچ تیم بوشهری چنین کاری انجام نمی‌دهد. 

وی تصریح کرد: آقای رمضانی، مدیر عامل پاس همدان از آنجایی که خود یک فرد رسانه‌ای است می‌خواهد برای هفته پایانی لیگ یک، نگاه‌ها را به سمت تیم‌های دیگر جلب کند. این در حالی است که فوتبال بوشهر پاک است و هیچ‌ تیمی به‌خاطر تبانی آبروی خود را نمی‌برد آن هم تیمی مثل ایرانجوان که چند بازیکن جوان دارد و شرایطی سخت.
وی در پایان گفت: من به شخصه بحث تبانی را قبول ندارم و درک آن که یک بازیکن سی و هفت هفته تلاش کرده است و بسیار خسته است، به‌خاطر تبانی تیم و شرافت خود را بفروشد خیلی سخت است و قابل پذیرفتن نیست. من ایمان دارم که فوتبال بوشهر، یک فوتبال پاک است.
این که طی یک هفته به هر سه نماینده استان در لیگ‌های کشور تهمت زده شود، بسیار بد است و این نشان ‌می‌دهد که تیم‌های که بازی رسانه‌ای را می‌فهمند در تلاش هستند که با ایجاد حاشیه در دیگر تیم‌ها، به آنها ضربه سختی وارد کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: