bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۳ - ۰۲ تير ۱۳۹۴
به‌همراه بازیکنان پارس جنوبی؛
اردوی آماده‌سازی تیم ملی ووشوی بزرگسالان ایران به‌منظور حضور در مسابقات قهرمانی جهان از دیروز آغاز شده است. ووشوکاران ایران در بخش تالوی مردان و زنان نخستین مرحله اردوی آماده‌سازی خود را که دو هفته طول می‌کشد، آغاز کردند.
بامداد24: اردوی آماده‌سازی تیم ملی ووشوی بزرگسالان ایران به‌منظور حضور در مسابقات قهرمانی جهان از دیروز آغاز شده است. ووشوکاران ایران در بخش تالوی مردان و زنان نخستین مرحله اردوی آماده‌سازی خود را که دو هفته طول می‌کشد، آغاز کردند.

رضا خلف‌زاده، امیرمحمد رضایی، طاهر قاسمی، مصطفی حسن‌زاده، فرشید اسدیان، سامان احمدی، علی وطن‌خواه، مهدی مختارپور، فرشاد عربی، محسن احمدی، نوید مکوندی و ابراهیم فتحی ارگانی، اردونشینان تیم ملی تالوی مردان هستند. در این میان طاهر قاسمی و علی وطن‌خواه از بازیکنان تیم پارس جنوبی بوشهر هستند که چندی پیش به‌همراه این تیم قهرمانی مسابقات ارمنستان را کسب کردند.

«هو جین چائو» به‌عنوان سرمربی به‌همراه توحید اسدیان، هادی غمخوار و احسان پیغمبری هدایت این نفرات را برعهده دارند.

در بخش زنان نیز، حمیده برخور، فاطمه حیدری، محبوبه کریمی، مهسا دهقان، هانیه رجبی و زهرا کیانی حضور خواهند داشت که زیر نظر الهام صادقی و راضیه حاجی‌زاده تمرین خواهند کرد.
تیم ملی ووشوی ایران خود را به‌‌منظور حضور در رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان جهان که آبان‌ماه به میزبانی جاکارتای اندونزی برگزار می‌شود، آماده خواهد کرد.

رئيس فدراسيون ووشوي ايران در همین خصوص گفت: براي تكرار نائب قهرماني سه دوره گذشته خود در مسابقات قهرماني جهان، تلاش مي‌كنيم.

مهدی علی‌نژاد در مورد انتخاب اعضاي کادر فنی تیم ملي ووشوي بزرگسلان در دو بخش ساندا و تالو بیان داشت: اعضای کادر فنی عموما تجربه خوبی را در گذشته داشته‌اند و در عین حال نیروهای جوانی چون، احسان پیغمبری، هادی غمخوار و علی شیرآقایی نیز به مجموعه ما اضافه شده‌اند.

رئیس فدراسیون ووشو در خصوص مسابقات قهرمانی جهان در اندونزی گفت: سخت‌ترین و مشکل‌ترین رویداد پیش روی ما در هر دو سال، مسابقات جهانی است که با حضور بیش از 80 کشور جهان برگزار خواهد شد. در سه دوره گذشته مسابقات جهانی توانستیم عنوان نائب‌قهرمانی جهان را كسب كنيم و در این دوره نیز به‌دنبال دفاع از عنوان نائب‌قهرمانی خود هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که در تالو شاهد افزایش فرم‌ها خواهیم بود، مدال‌های آن نیز بین دیگر کشورها و به‌خصوص کشورهای شرق آسیا توزیع خواهد شد و این مساله امکان نائب‌قهرمانی ما را سخت‌تر می‌کند.

علی‌نژاد در مورد شروع اردوهای تیم ملی عنوان کرد: اردوهای تیم ملی تالو از دیوز آغاز شده و اردوهای تیم ملی ساندا از اول مردادماه آغاز خواهد شد. برای اردوهای برون‌مرزی نیز در حال حاضر برنامه‌ای نداریم و احساس می‌کنیم شرایط در داخل کشور برای تیم ملی مهیا‌تر است.

وی ادامه داد: دو مربی چینی ما نیز حضور موثری در اردوهای تیم ملی خواهند داشت و در کنار مراحل آماده‌سازی تیم ملی، برگزاری جام پارس با حضور 20 کشور یکی از بهترین تدارکات خواهد بود.

عضو هيات‌رئيسه فدراسيون جهاني ووشو با تاكيد بر اين‌كه مسابقات جام پارس در دو فرم تالو و ساندا برگزار خواهد شد، گفت: تیم ملی چین برای اولین‌بار در اواسط مهرماه به تهران خواهد آمد و دو بازی تدارکاتی با ايران برگزار خواهد کرد. تا به حال تیم‌هایی از چین به تهران آمده‌اند اما حضور تیم ملی چین برای اولین‌بار خواهد بود.

رئیس فدراسیون ووشو در مورد انتخاب نشدن سرمربی برای تیم ملی تالو بانوان و انتخاب دو مربی برای این تیم گفت: در تالو بانوان توانمندی ما به شکلی نبود که یک سرمربی برای تیم ملی انتخاب و یک نفر را به‌عنوان مربی معرفي كنيم.

وي افزود: با توجه به این‌که نتوانستیم سرمربی چینی براي اين بخش استخدام كنيم و توانمندی هر دو مربی ايران ما در یک سطح بود، از حضور هر دو این نفرات در کنار هم به‌عنوان مربی استفاده کردیم.

همچنین سرمربي تيم ملي ووشوي ايران که سرمربیگری تیم پارس جنوبی را نیز بر عهده دارد با اشاره به اين‌كه تمرينات ساندا‌كاران از مردادماه آغاز مي‌شود، گفت: به‌احتمال فراوان پيش از حضور در رقابت‌هاي جهاني با تيم ملي چين مبارزه‌اي دوجانبه برگزار مي‌كنيم.

حسین اوجاقي تصريح كرد: اعضای کادر فنی تیم ملی ووشوی بزرگسالان برای حضوری قدرتمند در رقابت‌های قهرمانی جهان اعلام شدند كه در بخش سانداي مردان، منصور نوروزی و علی شیرآقایی به‌عنوان مربی، تیم ملی را کمک خواهند کرد.

وی افزود: قرار است تورنمنت بین‌المللی جام پارس با حضور تقریبا 20 کشور در شهریورماه به میزبانی تهران برگزار شود و این فرصت خوبی است تا تیم ملی پیش از اعزام به مسابقات جهانی با شرکت در یک رویداد به سطح بالای آمادگی برسد.

شهرام حیدری
نام:
ایمیل:
* نظر: