bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
لیست خرید برانکو خیلی ساده‌تر از آن بود که سردرگمی باشگاه را باعث شود. لیستی که بازیکنان معرفی شده در آن تعدادشان حتی از انگشتان دو دست کمتر بود و باشگاه‌نشین‌ها عاجز از برآورده کردنش.
 لیست خرید برانکو خیلی ساده‌تر از آن بود که سردرگمی باشگاه را باعث شود. لیستی که بازیکنان معرفی شده در آن تعدادشان حتی از انگشتان دو دست کمتر بود و باشگاه‌نشین‌ها عاجز از برآورده کردنش. به جای خرید از این لیست، بالادستان غیرفنی برانکو تیم دلخواه خودشان را در ذهن تصویر می‌کردند و با همین تصورات بود که به بازارچه تابستانی نقل و انتقالات پا گذاشتند

 غیر از این اگر بود آیا نباید دست‌کم یکی از بازیکنان مورد نظر پروفسور و معرفی شده از سوی او با پرسپولیس قرارداد می‌بست؟ البته که باشگاه آنها را هم به مذاکره فرا خوانده اما این مذاکره‌ها را طوری پیش می‌برد که بازیکنان منتخب برانکو راهی جز گذشتن از پرسپولیس را پیش‌روی خود نبینند. تیم مورد نظر مرد کروات اما آنقدرها هم پرستاره نبود که باشگاه از پس ساختنش برنیاید.

آقای سرمربی بنا را بر بازگشت قطعی حسین ماهینی و محمدحسین کنعانی‌زادگان گذاشته و فقط خواسته بود از بین بازیکنانی که قراردادشان به پایان رسیده مهدی طارمی، امید عالیشاه، لوکا ماریچ و میلاد کمندانی بمانند و البته در هر پست هم یک بازیکن جدید جذب شود.

رشید مظاهری برای دروازه‌، مرتضی پورعلی‌گنجی، شجاع خلیل‌زاده و خالد شفیعی برای قلب خط دفاعی، سروش رفیعی و داریوش شجاعیان برای بستن کمربند میانی تیم، وحید امیری و شاهین ثاقبی برای بال‌های چپ و راست و کاوه رضایی هم برای جانشینی مهدی طارمی در خط حمله.

تا اینجای کار اما باشگاه با علیرضا بیرانوند قرارداد بسته، با سیدجلال حسینی- که برانکو بارها گفته بود نیازی به او ندارد- به توافق رسیده و ساسان انصاری را هم به جای سروش رفیعی جذب کرده که نه تنها سرباز بودنش اجازه پوشیدن پیراهن پرسپولیس را نمی‌دهد، بلکه او بعد از پایان خدمت سربازی‌اش باید یک نیم‌فصل هم برای فولاد بازی کند و بعید است خوزستانی‌ها با جدایی‌اش موافقت کنند.

به همین خاطر پرسپولیسی‌ها کار ساده‌تر را انتخاب کرده و به جای رفیعی، ساسان انصاری را جذب کردند که شاید انتخاب سرمربی کروات نبوده اما خرید موفقی به حساب می‌آید. حداقل اینکه عملکرد فصل پیش‌اش قابل دفاع است. انصاری از 30 بازی لیگ پانزدهم، در 28 بازی در ترکیب ثابت فولاد به میدان رفته و غیر از 9 گلی که زده، 4 پاس گل داده و یک پنالتی هم گرفته است.

مهم‌تر اینکه هر سه پنالتی‌ را که بر عهده‌اش گذاشته بودند، گل کرده و این کاری است که ستاره‌های مدعی پرسپولیس از انجامش عاجز بودند و با هدر دادن پنالتی‌هایشان نقش زیادی را در از دست رفتن قهرمانی ایفا کردند. حالا اما می‌توان امیدوار بود که این خرید جدید، کابوس پنالتی‌های از دست رفته را از خواب شبانه پرسپولیس بزداید. اینکه ساسان انصاری چقدر می‌تواند به پرسپولیس کمک کند، چیزی است که در طول فصل مشخص خواهد شد

اما عجیب اینکه سرمربی کروات پرسپولیس همچنان اصرار دارد که خرید‌های جدید باشگاه همه از لیست او بوده‌اند: «هر بازیکنی که به پرسپولیس می‌آید، من انتخاب کرده‌ام و از این بابت هیچ مشکلی نیست.

در مورد ساسان انصاری هم باید بگویم که من در جریان جذب او بودم و در این رابطه کاملاً با باشگاه هماهنگ هستم. انصاری بازیکنی بود که خودم روی او نظر داشتم و باشگاه با هماهنگی من او را جذب کرد. امیدوارم بقیه بازیکنان مدنظرم هم به زودی جذب شوند تا تمرین‌ها را با بازیکنان بیشتری آغاز کنیم.»

با شنیدن دوباره این حرف‌ها باز یک پرسش تکراری در ذهن‌مان بالا و پایین می‌پرد و آن، اینکه پرسپولیس و یا حتی خود برانکو- که مسوول مستقیم نتایج پرسپولیس است- از این سکوت نابجا چه سودی خواهند برد که آقای سرمربی اینقدر بر آن اصرار می‌ورزد و همه تصمیم‌های خوب و بد باشگاه را بی‌هیچ اعتراضی به جان می‌پذیرد؟
برچسب ها: فوتبال ، پرسپولیس
نام:
ایمیل:
* نظر: