bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۶ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
امید سه‌کناری در گفت‌وگو با بامداد جنوب:
هندبال یکی از رشته‌های اصلی کشور ایران است که در سال‌های نه چندان دور، بازیکنان ایرانی در این رشته هنرنمایی می‌کردند و جام‌های زیادی را به‌دست آوردند.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: هندبال یکی از رشته‌های اصلی کشور ایران است که در سال‌های نه چندان دور، بازیکنان ایرانی در این رشته هنرنمایی می‌کردند و جام‌های زیادی را به‌دست آوردند. سال‌های که این ورزش در کل کشور به‌عنوان یک ورزش عمومی یاد می‌شد. مسوولان در آن زمان تصمیم گرفتند که کار استعداد‌یابی را به مدارس بکشانند و البته در این راه، بازیکنان بزرگی پدیدار شدند. البته کسانی هم بودند که از راه‌های دیگر وارد این رشته شدند. 
ولی حال قصه بسیار تغییر کرده است و با افت فنی این رشته در برخی استان‌ها به‌ویژه استان بوشهر، در سطح ملی این رشته نتوانسته است انتظارات را برآورده کند. همین چند ماه پیش بود که سالن هندبال برازجان که یکی از شهرهایی موفق در امر پرورش هندبالیست‌های تازه‌کار در سال‌های گذشته، به مزایده گذشته شد و این باعث شد که تمرین‌های تیم‌های بزرگسالان و نونهالان این شهر که روزی در کشور حرفی برای گفتن داشتند، بسیار محدود شود.
به همین دلیل ما برای پاسخ به این سوال که چرا هندبال ایران با وضعیت عجیبی روبه‌رو شده است به سراغ هندبالیست ملی‌پوش برازجانی، امید سه‌کناری رفتیم. بازیکنی که یکی از بهترین‌های تیم ملی به شمار می‌رود و وجودش برای هر تیم یک نعمت است. وی که در فصل گذشته به‌دلیل مصدومیت، مسابقات را از دست داده بود، عزم خود را برای فصل جدید جمع کرده است که با تمام توان برای تیم خود به میدان برود.
امید سه‌کناری در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که در فصل گذشته به‌دلیل مصدومیت نتوانستم در مسابقات شرکت کنم، افزود: لیگ امسال هم از نظر مالی برای بازیکنان و قدرت و هم از نظر کیفیت تیم‌ها شرایط خوبی نداشت.
وی در مورد دعوت به تیم ملی هندبال با بیان این‌که به‌دلیل برگزاری مسابقات المپیک و حضور نیافتن تیم ایران در این مسابقات، سال خلوتی را در پیش داریم، افزود: در کل ما یک مسابقه بیشتر نداریم. البته من امیدوارم مسوولان یک برنامه‌ریزی مناسب برای این تیم بکنند. در کنار این موضوع، با وجود این‌که بازی‌های زیادی در پیش نداریم ولی امیدوارم با برگزاری اردو‌های متعدد، بازیکنان دور هم جمع شوند. فدراسیون باید از این فرصت به دست آمده به خوبی استفاده کند و وضعیت باشگاه و هندبال کشور را در مقایسه با سال گذشته بهتر کند.

ملی‌پوش برازجانی در پاسخ به این سوال که چرا برخی از بازیکنان تیم ملی و مسوولان هندبال از تیم ملی انتقاد می‌کنند، تاکید کرد: در سال گذشته با وجود این‌که مصدوم بودم ولی برای دیدن بیشتر بازی‌های می‌رفتم و حرف‌های زیادی را شنیدم. بیشتر انتقادها به سرمربی تیم ملی، عرفان اسماعیلاگیج بود و کسانی که از وی انتقاد می‌کردند، پیشکسوتان و کارشناسان هندبال بودند و من فکر می‌کنم این مساله در همه رشته‌ها رخ می‌دهد. من هم که فعلا به‌عنوان بازیکن به تیم ملی خدمت می‌کنم، بیشتر سعی می‌کنم کارهای که مربی از من می‌خواهد را انجام دهم. این‌که مربی دارای صلاحیت کافی است یا خیر، بر عهده فدراسیون هندبال و کارشناسان و پیشکوستان است. به نظر من، بازیکنان هندبال بهتر است به جای پرداختن به حواشی در زمینه مختص خود که شامل تمرینات و حضور در مسابقات است، فعالیت کنند. 
سه‌کناری در مورد برنامه‌های خود برای فصل جدید لیگ هندبال با بیان این‌که خدا را شاکرم که مصدومیتم به‌طور کامل رفع شده است، تصریح کرد: دور جدید تمریناتم کم و بیش شروع شده است و از آنجا که هنوز از آمادگی کافی برخوردار نیستم، با شرکت در تمرینات و اردوها آمادگی جسمی‌ام بیشتر می‌شود و این یک فرصت خوب است. تیم‌های لیگ برتری احتملا از یک ماه‌ دیگر شروع به گرفتن بازیکن جدید می‌کنند و من دو پیشنهاد دارم ولی هنوز آن را بررسی نکرده‌ام، چراکه فعلا در تلاش برای رسیدن به آمادگی کامل هستم. فکر می‌کنم وقت کافی برای انتخاب تیم جدید دارم و امیدوارم هر اتفاقی که رخ می‌دهد، به صلاحم باشد.

وی در مورد وضعیت هندبال استان بوشهر به‌خصوص شهر برازجان با بیان این‌که من فکر می‌کنم جو بدی بر ورزش‌های مختلف کشور حاکم است، افزود: به هر حال یک فکری پشت این اتفاقات است و با وجود این‌که نمی‌توانم بگویم این فکر درست است یا نادرست، فکر می‌کنم که شهرهای که در رشته‌های خاص افتخاراتی خوبی را کسب کنند، خدمات ویژه‌ای را برای آنها در نظر گرفته شود. من تا آنجا که اطلاع دارم، هندبال برازجان ضربات سختی را خورده است حتی همین الان تیم بزرگسالان این شهر در طول روز فقط دو ساعت تمرین دارد و این وقت برای تمرین یک تیم هندبال بسیار کم است. به هر حال شهری مثل برازجان که سابقه خوبی در هندبال داشته است، برای به‌دست آوردند موفقیت‌های گذشته، مسوولان آن شهر باید جلساتی تخصصی برگزار کنند و برای هندبال شهرستان فکر اساسی کنند.
این ملی‌پوش هم‌استانی تصریح کرد: در کنار این، زمان دو ساعته اصلا برای تمرین کافی نیست و زمان آن باید بیشتر شود تا هندبال برازجان شأنی که در سال‌های گذشته داشته بود، بتواند آن را الان هم حفظ کند. برازجان استعداد‌های زیادی در رشته هندبال دارد و این بازیکنان با‌استعداد باید در وقت کافی و مناسب تمرینات خود را شروع کنند تا بتوانند روند رو به رشد خود را حفظ کند و در غیر این صورت این بازیکنان با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شوند. 
سه‌کناری در ادامه افزود: من فکر می‌کنم که اگر در این یک سال شرایط ویژه‌ای برای هندبال برازجان در نظر گرفته شود و وقت تمرین آن را افزایش داده شود، هندبال این شهر می‌تواند به فرم سابق خود برگردد. البته مشکلات زیاد هندبال در برازجان مختصص امسال نیست و این مشکلات ریشه در سال‌های گذشته دارند. الان حدود 5 سال است هندبال در برازجان رو به افت بوده ولی من دوست ندارم وارد جزئیات این افت شوم. 
وی در مورد موضوع افزود: آن روندی که هندبال این شهر در گذشته داشت و در بخش نونهالان برازجان یکی قدرت‌مند‌ترین تیم‌های ایران بود و همیشه جزء چهار تیم برتر بود، هم‌اکنون اصلا مشاهده نمی‌کنیم و همان‌طور که گفتم در 5 سال گذشته وضعیت هندبال به شکل عجیبی در این شهر خراب شده است و علت آن باید هر چیزی که باشد باید برای پیدا کردن آن به سال‌ گذشته نگاه کنیم، تا ببینیم در کجای کار مشکل ایجاد شده بود. امیدوارم به همت مسوولان و پیشکسوتان هندبال، شرایط به وجود آید‌ که بتوانیم آن وضعیت سابق را داشته باشیم و در رده‌های ملی بازیکنان بااستعداد بوشهری مشاهده کنیم. البته در کنار این اتفاق، دوست دارم که تیمی از استان بوشهر هم بتواند در مسابقات لیگ برتر صعود کند تا باز هم بتوانیم در مسابقات کشوری حرفی برای گفتن داشته باشیم.
امید سه‌کناری در پایان گفت‌وگو با یادآوری این موضوع که ورزشکاران ما در هر رشته‌ای زحمت زیادی می‌کشند، تصریح کرد: آنها فشار زیادی را در تمرینات، اردوها و سفرهای مختلف تحمل می‌کنند. من امیدوارم اگر راهی باشد که نه تنها در رشته هندبال، بلکه در رشته‌های ورزشی دیگر که ورزشکاران آن رشته‌ها که در تلاش هستند برای استانشان افتخار آفرینی کنند، از طرف مسوولان آن ارگان ورزشی، این رشته‌ها بیشتر مورد حمایت قرار بگیرند. در پایان هم از رسانه خوب شما تشکر ویژه‌ای می‌کنم.
نام:
ایمیل:
* نظر: