bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۱۹۴
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۸ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
محمد‌امین صیادی در گفت‌وگو با بامداد جنوب:
فوتبال ساحلی یکی از طرفدارترین ورزش‌های کشور است و که هر سال ورزشکاران زیادی را به خود جلب می‌کنند. در استان بوشهر این ورزش از محبوبیت خاصی برخوردار است و جوانان بااستعدادی زیادی در شهرهای ساحلی به این ورزش می‌پردازند.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: فوتبال ساحلی یکی از طرفدارترین ورزش‌های کشور است و که هر سال ورزشکاران زیادی را به خود جلب می‌کنند. در استان بوشهر این ورزش از محبوبیت خاصی برخوردار است و جوانان بااستعدادی زیادی در شهرهای ساحلی به این ورزش می‌پردازند. هم‌اکنون از استان بوشهر دو تیم دریانوردان پارس جنوبی و موج گناوه در لیگ برتر فعالیت می‌کنند و این دو باشگاه از نظر وضعیت در جدول و مسائل مالی تفاوت زیادی با هم دارند.
از تمام این مسائل که بگذریم د‌ر شهر گناوه این رشته علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب کرده است. تا آنجا که برخی از فوتبالیست‌های چمن به این رشته می‌آیند. یکی از این فوتبالیست‌های جوان و بااستعداد، محمد‌امید صیادی، بازیکن موج گناوه است که به‌تازگی از سوی کادر فنی تیم ملی به اردوی تیم بزرگسالان دعوت شده است. صیادی که سال‌ها در تیم پرسپولیس گناوه در چمن فوتبال بازی می‌کرد، حدود دو سال است که به این رشته روی آورده و پیشرفت چشم‌گیری نیز در این رشته داشته است. به همین دلیل بامداد جنوب امروز به سراغ این ملی‌پوش گناوه رفته است تا از تلاش‌هایش برای رسیدن به این سطح جویا شود.

محمد‌امین صیادی در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که من ابتدا در رشته فوتبال فعالیت می‌کردم، گفت: فوتبال را از باشگاه پرسپولیس گناوه آغاز کردم و زیر نظر آقای کرمی در تیم زیر 10 سال باشگاه فعالیتم را آغاز کردم. کرمی که در تیم مربی من بود چیزهای زیادی را به من آموخت و بسیار به ایشان مدیون هستم.
وی در پاسخ به این سوال که چرا از فوتبال چمن به فوتبال ساحلی رفت، پاسخ داد: من به مدت 10 سال در خدمت تیم پرسپولیس گناوه بودم. زمانی که این تیم با سرمربیگری نادر جعفری به لیگ دو رفت، به مدت دو سال زیر نظر وی در این لیگ بازی کردم. در سال 94 پس از صحبت‌هایی که با نیکونژاد، سرمربی تیم فوتبال ساحلی موج گناوه داشتم، به عضویت این باشگاه درآمدم. خوشبختانه حضورم در این تیم بسیار خوب بود و دست‌آوردهای مهمی را کسب کردم.
ملی‌پوش بوشهر فوتبال ساحلی در مورد دعوت به تیم ملی بزرگسالان با بیان این‌که سال گذشته به اردوهای تیم «ب» ایران دعوت شده بودم، افزود: قطعا دعوت شدن به تیم ملی برای هر بازیکنی یک افتخار محسوب می‌شود، چراکه آرزو هر فوتبالیست این است که به تیم ملی دعوت شود. با وجود این‌که من به تیم ملی دعوت شده‌ام ولی باور کنید در این چند سال مسوولان هیچ حمایتی نکرده‌اند و حتی از من تقدیر هم نکردند. سال‌هاست که این اتفاق رخ می‌دهد و ما کاملا تنها هستیم. من به‌عنوان یک ورزشکار از مسوولان ورزشی شهر بسیار دلخور هستم، چراکه آنها ما را تحویل نمی‌گیرند. از روزی که من به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت شده‌ام، هنوز یک مسوول تماس نگرفته است که به من تبریک بگوید و فقط چندتا از رسانه‌های گناوه با من در تماس بودند.

صیادی در پاسخ به این سوال که آیا از موج گناوه بازیکن دیگری هم می‌توانست به تیم ملی دعوت شود، یادآور شد: قطعا در تیم بازیکنان دیگری هم هستند که می‌توانستند در اردو تیم ملی شرکت کنند. ولی متاسفانه از آنجا که تیم موج گناوه در جدول مسابقات لیگ برتر شرایط خوبی ندارد به همین دلیل نگاه‌ها به این تیم کمتر تیم‌های صدر جدول مانند پارس جنوبی است. اگر شرایط تیم ما بهتر شود قطعا بازیکنان بیشتری از این تیم به تیم ملی دعوت می‌شوند.
وی در مورد تاثیرات نیکونژاد در پیشرفتش در فوتبال ساحلی با بیان این‌که 100 درصد روی پیشرفت من تاثیرگذار بود، ادامه داد: من از روی که به تیم موج گناوه آمدم، از وی چیزهای زیادی را آموختم و از آن آموخته‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده کردم. من زمانی که 18 ساله بودم به این تیم پیوستم ولی ایشان، با وجود این‌که بازیکنانی بهتر از من داشت، از همان ابتدا به من میدان دادند و روحیه زیادی به من داد و قطعا زحمت‌هایی که نیکونژاد برای من کشید، را هرگز فراموش نمی‌کنم.
بازیکن موج گناوه در مورد وضعیت فوتبال ساحلی استان با بیان این‌که به غیر از تیم ما، تیم دریانوردان پارس جنوبی در لیگ برتر حضور دارد که به‌نوعی پرافتخارترین تیم ایران است، افزود: این تیم از طریق پارس جنوبی حمایت کافی می‌شود و این، تفاوت بزرگ میان تیم ما و آنها است. تیم ما از طریق جیب شخصی حمایت می‌شود. تیم دریانوردان سرشار از بازیکنان ملی‌پوش است و فقط بازیکن ملی‌پوش می‌خرند ولی ما به‌دلیل مشکلات مالی مجبور هستیم بازیکنان فوتبال را فوتبال ساحلی بیاوریم و تمام نکات و قوانین این رشته‌ها را به آنها آموزش دهیم و باید از نو یک بازیکن را بسازیم. اگر مسوولان از ما حمایت کنند، فوتبالیست‌های خوب و با استعدادی زیادی در گناوه هستند که می‌توانند به دست‌آورد‌های بزرگی برسند. من فقط امیدوارم مسوولان از ما حمایت کنند به‌خصوص در نیم فصل دوم که اگر این تیم در لیگ برتر حفظ شود، قطعا در سال بعد می‌توان اسپانسری را برای باشگاه پیدا کرد.

ملی‌پوش بوشهر فوتبال ساحلی در مورد برنامه‌هایش برای آینده گفت: من در ابتدا فصل پیشنهادهای خوبی داشتم ولی به‌خاطر تیم شهرم که به آن خیلی مدیونم، تا به الان به آن پیشنهادها توجه نکردم و پا به پای تیم آمدم. ولی اگر وضعیت به همین شکل باشد و مسوولان حمایت نکنند، همان‌طور که آقای نیکونژاد در جریان است چند پیشنهاد خوب دارم و اگر تیم موج گناوه فقط با جیب نیکونژاد، که مرد تنهای تیم ما هستند و تمام مشکلات بر دوشش است، اداره شود، من در نیم فصل پیشنهادها را بررسی می‌کنم و اگر خدا بخواهد در نیم فصل دوم در تیم دیگری به فعالیت خود ادامه می‌دهم.
صیادی ادامه سخنان خود با بیان این‌که فوتبال ساحلی هم‌اکنون یکی از رشته‌هایی است که مورد توجه مسوولان قرار گرفته است، تصریح کرد:‌ فوتبال ساحلی رشته ثابت شده در ایران است که هم‌اکنون تیم ملی ما در رنکینگ جهانی 6 دنیا قرار دارد. در زمانی که من به تیم جوانان و امید‌های کشور دعوت شدم، خان شهریاری، رئیس فدراسیون گفت که تمام اهداف و تمرکزش روی جوانان این رشته است. اگر جوانانی باشند که به این رشته علاقه دارند و استعداد خوبی در این رشته داشته باشند، قعطا آنها هم می‌توانند پیشرفت کنند. فوتبال ساحلی در ایران طرفداران زیادی پیدا کرده است و آینده درخشانی را در پیش دارد. حتی برخی از بازیکنان مطرح جهان هم برای بازی در لیگ ایران به اینجا می‌آیند. ولی تنها تیمی که در لیگ ساحلی کشور محروم است، تیم موج گناوه است، چراکه تمام‌ تیم‌های لیگ از جوانان و بازیکنان بسیاری خوبی استفاده می‌کنند و این اتفاق زمانی در تیم ما رخ می‌دهد که مسوولان از این تیم حمایت کنند، چراکه در گناوه استعدادهای خوبی پیدا می‌شود
وی یادآور شد: همین الان تیم نوجوانان ما حدود یک است که تاسیس شده است، فعالیت خود را به‌خوبی ادامه می‌دهد و من هم برای پیشرفت این این تیم و بازیکنانی که در این تیم بازی می‌کنند، آموزش‌های لازم را به آنها می‌دهم ولی اگر وضعیت تیم بزرگسالان ما به همین شکل باشد قطعا آن بازیکنان نوجوان که در تیم‌های پایه موچ بازی می‌کند، ناامید می‌شود و برای جلوگیری از چنین اتفاقی، باید از این بازیکنان حمایت شود.

بازیکن موج گناوه با بیان این‌که از مسوولان شهر بسیار گله‌مند است، تصریح کرد، گفت: گناوه یک شهر تجاری است و تیمی که در این شهر است باید از طرف همه مسوولان حمایت شود. من امیدوارم که مسوولان حرف‌های ما را بشوند، چراکه واقعا حیف است که این تیم نابود شود. سهمیه لیگ برتر، یک امتیاز خوب برای شهر گناوه است. امیدوارم در نیم فصل دوم حمایت‌ها از این تیم بیشتر شود تا موج بتواند با روحیه بیشتری در مسابقات شرکت کند. باور کنید قراردهای بازیکن‌های ما خیلی کم است و آنها بیشتر برای کسب درآمد به شغل‌های آزاد روی آورده‌اند. 
محمد‌امین صیادی در پایان با بیان این‌که اینجا جای دارد از آقایان نیکونژاد، جعفری، کرمی و همه کسانی که در رسیدن من به این سطح کمک فراوانی کرده‌اند تشکر می‌کنم و دست آنها را می‌بوسم، خاطر‌نشان کرد: همچنین جا دارد از پدر، مادر و برادر بزرگم تشکر کنم، چراکه من هر چیزی که دارم، فقط به‌خاطر آنها است و مدیون آنها هستم و البته خدا را شکر می‌کنم توانستم اندکی از تلاش‌های که آنها برای من کرده‌اند را با حضور در تیم ملی جواب بدهم. در پایان جای دارد از رسانه‌ شما برخی از سایت‌های ورزش که از تیم موج گناوه حمایت ویژه‌ای کرده بودند تشکر ویژه‌ای کنم و امیدوارم رسانه‌های بیشتر به ورزش استان اهمیت بدهند.
برچسب ها: ورزش ، فوتبال ، ساحلی
نام:
ایمیل:
* نظر: