bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۲۱۸
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۶ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: به طور میانگین 17 درصد از دانشجویان قلیان و 15 درصد سیگار مصرف می‌کنند.
ابوالحسن ریاضی در حاشیه برگزاری شصت و دومین ستاد ملی ساماندهی امور جوانان در وزارت ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران افزود: مصرف سیگار و قلیان در میان زنان کمتر است اما رشد استعمال قلیان در میان آنان نگران کننده است.

وی افزود: متاسفانه بیشترین ماده دخانی مصرف شده از سوی جوانان قلیان است. با توجه به آسیب جدی که قلیان به سلامت وارد می‌کند برنامه دانشگاه عاری از دخانیات را برای سال آینده پیش بینی کرده ایم.

ریاضی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: به منظور شناسایی وضعیت سیمای زندگی دانشجویان پیمایشی در بین 71 دانشگاه دولتی و مراکز مشاوره  اجرا شد. موج اول را سال گذشته انجام دادیم و دانشجویان در حوزه‌های مختلفی مورد پرسش قرار گرفتند.

معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه روش ما خوداظهاری و نمونه گیری بوده است گفت: این کار با هدف وضعیت دانشجویان انجام شد و شامل موضوعات مختلفی مانند میزان خواب، فعالیت جسمی، مدت زمان گذران اوقات فراغت، مصرف سیگار و قلیان، انگیزه‌های درسی، باورهای دینی، خشونت، رفتار پر خطر و سوء مصرف مواد مخدر می‌شد.

وی درباره میزان رضایت دانشجویان از رشته تحصیلی خود گفت: حدود 70 درصد از آنان به رشته تحصیلی خود علاقه دارند اما 27 درصد از آنها علاقه‌ای به رشته خود ندارند که این میزان عدد بسیار قابل توجهی است.

ریاضی با اشاره به یافته‌های مربوط به باورهای دینی دانشجویان گفت: بیش از 90 درصد از دانشجویان دین باور هستند و 80 درصد در به جا آوردن نماز اهتمام دارند.

وی با بیان اینکه 65 درصد از دانشجویان به آینده خود خوش بین نیستند اظهار کرد: میزان خوش بینی دانشجویان از سال اول نسبت به سال چهارم کاهش یافته است.

معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان با اشاره به پیش بینی درس مهارت‌های زندگی گفت: بر اساس یافته‌های این پیمایش دانشجویان در مهارت‌های زندگی خود ضعف‌هایی دارند بنابراین دو واحد درس مهارت‌های زندگی در ترم آینده به آنان ارائه می‌شود. علاوه بر آن قصد داریم مراکز مشاوره را به منظور ارائه مشاوره کارآفرینی و مهارت تحصیلی تقویت کنیم. همه دانشگاه‌ها در این زمینه مراکز مشاوره دارند.موافقت‌نامه‌هایی با سایر دستگاه‌ها مانند وزارت بهداشت تنظیم شده است. ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز در زمینه آموزش و پیشگیری اقدامات خوبی کردند.

ریاضی با بیان اینکه آئین نامه کانون همیاران سلامت تصویب شده است گفت: این آئین نامه سال آینده به صورت سراسری اجرا می‌شود.

وی با اشاره به میزان استفاده دانشجویان از اینترنت گفت: بر اساس نتایج پژوهش ما کمتر از 5 درصد از دانشجویان روزانه بیش از هشت ساعت از اینترنت استفاده می‌کنند.

معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان با اشاره به فعالیت‌های ورزشی دانشجویان گفت: حدود 23 درصد از دانشجویان هیچ ورزشی را انجام نمی‌دهند. همین امر باعث شده که برای سال آینده پیش بینی راه اندازی 100 اتاق سلامت در خوابگاه‌ها را مطرح کنیم تا فقر حرکتی آنها کاهش بیابد.

ریاضی تاکید کرد: اتخاذ سیاست‌های تنبیهی در حوزه دانشجویان درست نیست چرا که آنها از نظر شخصیتی در بالاترین سطح هستند و باید با آنها تعامل داشت.

وی در پایان اظهار کرد: پیمایش شناسایی وضعیت سیمای زندگی دانشجویان با طراحی 110 پرسش انجام شد و قرار است تا قبل از شروع ترم آینده یافته‌ها را دسته بندی کنیم. این اطلاعات در سه سطح دانشگاه‌ها، منطقه‌ای و ملی بر اساس 9 منطقه دسته بندی می‌شود.
برچسب ها: جامعه ، قلیان
نام:
ایمیل:
* نظر: