bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۱ - ۲۳ تير ۱۳۹۵
مدیر عامل ایرانجوان با انتقاد از سهامداران؛
بار دیگر به شروع فصل جدید رقابت‌های لیگ یک نزدیک می‌شویم و اکثر تیم‌های کشور در حال بستن تیم و ترکیب مورد نظر خود هستند. ولی در بوشهر مساله فرق می‌کند و در اینجا به جای این‌که در این موقع سال در حال بستن تیم خود باشند، درگیر مسائل و مشکلات داخلی و مدیریتی باشگاه هستند.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: بار دیگر به شروع فصل جدید رقابت‌های لیگ یک نزدیک می‌شویم و اکثر تیم‌های کشور در حال بستن تیم و ترکیب مورد نظر خود هستند. ولی در بوشهر مساله فرق می‌کند و در اینجا به جای این‌که در این موقع سال در حال بستن تیم خود باشند، درگیر مسائل و مشکلات داخلی و مدیریتی باشگاه هستند. نمونه بارز آن تیم ایرانجوان بوشهر است که فصل گذشته با وجود مشکلات مالی زیاد، توانست در لیگ یک ماندنی شود ولی مسوولان باشگاه به جای این‌که مشکلات این تیم را برای فصل جدید حل کنند، بیشتر درگیر مشکلات داخلی بودند و کار به جایی رسید که هر کسی از آنها پشت تریبون‌ها بر ضد دیگری حرف می‌زد.
در نهایت مسوولان باشگاه ایران جوان پیشنهادهایی به شورا و شهرداری بوشهر دادند که این دو نهاد از این تیم حمایت کنند ولی به‌دلیل زیادی بودن مبلغ پیشنهادی باشگاه ایرانجوان، احتمال این‌که شهرداری این رقم را بپذیرد خیلی کم است. طی روزهای گذشته هم جلساتی بین مدیران باشگاه و سهامداران و مالکان برگزار شد و همگی به توافقاتی رسیده بودند که به‌دلیل مخالف بودن بعضی از اشخاص، این توافقات هم از بین رفت تا تیم ایرانجوان در حالی که تا شروع لیگ یک فقط 24 روز مهلت دارد، هنوز از مشکلات داخلی رنج ببرد و نتواند تیم خود را تشکیل دهد. این در حالی است که چهار بازیکن از این تیم جدا شده است و طبق گزارشاتی که ما طی این هفته نوشتیم، کاپیتان این تیم، مهدی شکوهی نیز از این تیم جدا می‌شود.

در نهایت ما برای روشن شدن همه مسائل به سراغ مدیر عامل باشگاه ایرانجوان رفتیم تا ببینیم که در نهایت این تیم در مسابقات امسال شرکت می‌کند یا خیر.
رضا فرهمندنیا در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که در مورد شرکت کردن یا نکردن تیم ایرانجوان در لیگ دسته باید بگویم این تیم در لیگ شرکت می‌کند، گفت: به هر حال تیم در لیگ یک کشور است و باید با قدرت در مسابقات حاضر شویم. در مورد وضعیت تیم هم حرف و حدیث‌های زیادی این روزها گفته می‌شود ولی بحث اصلی این است که چه گروهی باید باشگاه و باشگاه‌داری را بر عهده بگیرند. این مبحث دقیقا پس از پایان مسابقات فصل گذشته شروع شده است و متاسفانه تا الان هم ادامه دارد و ما هم منتظر هستیم که بالاخره این موضع به کجا می‌رسد و نتیجه آن چیست. 
وی در ادامه افزود: بنده به‌عنوان مدیر اجرائی باشگاه ایرانجوان کماکان منتظر تصمیم و توافق مالکان و سهامداران و دوستانی که مشغول مذاکر هستند، هستیم. همان‌طور که من قبلا هم گفته بودم باشگاه در فصل 95 بدون پشتوانه و حمایت‌کننده مالی و بدون ساز و کار بودجه‌ای نمی‌تواند وارد مسابقات شود. حالا این ساز و کار بودجه‌ای می‌تواند از خود باشگاه باشد یا از طریق منابع، اسپانسر و یا هر شخص دیگری که می‌خواهد با باشگاه همکاری کنند. به هر حال باید وضعیت روشن شود. همین الان وضعیت باشگاه ایرانجوان مشخص نیست و شاید امروز تا فردا همه چیز معلوم شود. امیدوارم کار توافق هر چه زودتر صورت گیرد، چراکه این مساله واقعا دغدغه هواداران و نگرانی‌های جامعه فوتبال بوشهر را به‌دنبال داشته است. حدود 4 الی 5 هفته به شروع مسابقات مانده و نباید بیشتر از این فرصت را از دست بدهیم. به غیر از اقدامات فنی که باید برای بازی انجام داد، اقدامات دیگری هستند که باید پیش از شروع مسابقات انجام شود؛ یعنی سازمان لیگ تکالیفی را بر باشگاه حاکم کرده است که بایستی تا قبل شروع بازی‌ها این تکالیف ز سوی باشگاه انجام شود. از جمله: ارائه پروانه باشگاه، معرفی مدیر عامل، هیات مدیره و... . حتی سازمان اعلام کرده است که اسپانسر باشگاه باید معین شود. با توجه به شرایط که در قوانین لیگ یک وجود دارد بر ما واجب است که این تکالیف را انجام دهیم. 

مدیر عامل باشگاه ایرانجوان در مورد توافق و کمک‌های احتمالی شهرداری بوشهر یادآور شد: بعد از حضور هواداران در باشگاه ایرانجوان، آنها در محل ساختمان شورای شهر حضور پیدا کردند و با آنها مذاکره کردند. ما به همراه جمعی از هیات مدیره باشگاه در جلسه‌ای با شورای شهر حضور یافتیم و مذاکرات اولیه انجام شد. در این جلسه ما مقدار بودجه‌ای که برای باشگاه نیاز بود به‌صورت رسمی اعلام کردیم ولی تاکنون از طرف شهرداری و شورای شهر در مورد این موضوع پاسخی دریافت نکرده‌ایم که آیا به این باشگاه کمک می‌کنند و اگر می‌خواهند حمایت ‌کنند میزان بودجه‌ای که در اختیار ما قرار می‌دهند، چقدر است. 
فرهمندنیا در پاسخ به این سوال که سعید مفتخر در فصل جدید سرمربی ایرانجوان بوشهر می‌ماند یا از این تیم جدا می‌شود، پاسخ داد: در واقع تا زمانی که سهامداران باشگاه به توافق نرسند و کار ما به‌صورت رسمی برای حضور ایرانجوان در فصل جاری شروع نشود، حقیقتا سرمربی هم مشخص نمی‌شود و بایستی ببینیم که کادر رهبری و هیات مدیره باشگاه چه جمع‌بندی در این موضوع خواهند داشت، من نمی‌تونم جواب مشخصی بدهم که آقای مفتخر که زحمات زیادی برای این تیم کشیده است، در سمت سرمربی این تیم در فصل جدید، می‌ماند یا خیر. به هر صورت این یکی از موضوعاتی است که جواب آن به روزهای آینده موکول می‌شود.

وی در پاسخ به سوال که چرا باید در این موقع از فصل بین سهامداران و مالکان باشگاه ایرانجوان اختلاف پیش آید، تصریح کرد: همان طور که همه می‌دانند در فصل گذشته من در شرایطی باشگاه را تحویل گرفتم که یک هفته مانده بود، لیگ دسته یک شروع شود. در آن یک هفته تیم بسته شد و تمرینات انجام شد و واقعا کمتر کسی فکر می‌کرد که این تیم با این شرایط بد در لیگ بماند اما با تلاش همه مسوولان و مدیران باشگاه و مجموعه کادر فنی و خواست خدا، آن‌چه وظیفه ما بود انجام شد و تیم در لیگ ماند. من به‌عنوان مدیر عامل پیش‌بینی می‌کردم چنین مشکلاتی در باشگاه رخ دهد ولی انتظار هم نداشتم که به این شکل و مانند فصل قبل با مشکلات مواجهه شویم. من دو ماه قبل از پایان مسابقات فصل گذشته گفتم باشگاه باید وضعیت خود را روشن کند و بدون اسپانسر، منابع مالی و روشن نشدن وضعیت باشگاه همه دچار مشکل می‌شویم. 
مدیر عامل باشگاه ایرانجوان در این مورد افزود: متاسفانه باید بگویم کسانی‌ که هم‌اکنون برای حل مشکلات باشگاه درگیر هستند، زمانی که ما وضعیت نابسامانی داشتیم و هیچ‌کس به باشگاه نگاهی نمی‌کرد، هیچ کدام از آنها به ما توجهیی نکردند و حمایتی از ما نکردند. به هر حال ما هم مسوولیتی داشتیم و تمام وظایف خود را انجام دادیم و الان حداقل انتظاری که از این اشخاص داریم، این است که این‌گونه با باشگاه برخورد نکنند و هر چه سریع‌تر( البته باید یک ماه پیش این ‌کار انجام می‌شد) مشکلات را حل کنند. به هر صورت فقط 24 روز دیگر تا شروع مسابقات مانده است و امیدواریم و به هر شکل ممکن، هر کسی می‌تواند با شرایطی که در باشگاه حاکم است، به این تیم کمک کند و کسی توقع بیش از اندازه از باشگاه ایرانجوان نداشته باشد، امیدوارم کسانی که به این باشگاه می‌آیند کار خود را بر دوش دیگری نگذارند. من همیشه گفتم که اگر نام ایرانجوان مهم است، باید خیلی چیزها را برای آن فدا کرد.

فرهمندنیا در پایان در مورد این‌که که در سمت خود می‌ماند یا خیر، گفت: خب این مساله به تصمیم مدیران آینده باشگاه ایرانجوان بستگی دارد و باید ببینیم کادر مدیریتی جدید باشگاه، اگر تشخیص داد و همه امکانات فراهم بود که در خدمت باشگاه هستیم و در غیر این صورت شخص دیگر به جای من که توان کار کردن در چنین پستی را دارد، در باشگاه شروع به کار می‌کند.
در ادامه این گزارش یکی از با تعصب‌ترین تماشاگران این باشگاه صحبت‌هایی کرد که خواندن آن خالی از لطف نیست. صحبت‌های بسیار جای تامل دارد.
باقر شيباني که يكي از هواداران متعصب باشگاه ايرانجوان به‌شدت از سهامداران و مسوولان تيمش انتقاد كرد. اين هوادار با ‌تعصب گفت: دلمان گرفته و نمي‌دانيم به كجا و كي پناه ببريم. باشگاه ايرانجوان با بيش از 70 سال سابقه مانند هر سال، دچار مشكلات تكراري است كه همه ما را خسته كرده‌ است. اين چه شيوه تيمداري و باشگاه‌داري است كه فقط در بوشهر انجام مي‌شود؟ اگر تيم متعلق به مردم است پس بايد مردم برايش تصميم‌گيري كنند. چرا فقط بايد بيست و اندي نفر براي يك تيم تصميم‌گيري كنند‌؟ اصلا آنها پيشكسوتان بزرگ و عزيز ما بوده و هستند اما مردم از اين مشكلات تكراري خسته شده‌اند.

وی در ادامه صحبت‌های خود یادآور شد: زندگي و عشق ما همين ايرانجوان است كه در گرما و سرما كنارش هستيم اما بايد يك تصميم جدي گرفته شود تا تكليف روشن شود. همه تيم‌ها سرمربي انتخاب كرده و به‌دنبال يارگيري هستند اما باشگاه ما هنوز نمي‌داند متعلق به كدام گروه است؟ ايرانجواني بايد به فكر ايرانجوان باشد نه خداي نكرده سهام و تفكرات شخصي.
شيباني تصریح کرد: دل پر دردي داريم كه ديگر صبرمان هم لبريز شده، هر روز خبر جدايي يك بازيكن از ايرانجوان را مي‌شنويم. اين تيم به آژاكس بوشهر معروف شده و هر ساله تعدادي جوان را راهي ليگ برتر مي‌كند، اين افتخار ماست اما بايد از اين فرصت به سود باشگاه استفاده كنيم نه براي تضعيف آن. بزرگان باشگاه و همه آنهايي كه تيم را دوست دارند بايد پشت يك ميز مشكلات را حل كنند. وقتي نمانده به شروع ليگ يك، باز هم قرار است روز آخر با سلام و صلوات تيم را راهي كنند؟ اين هم شد تيم‌داري؟ اين فقط حرف من نيست بلکه حرف دل خيلي از هواداران ايرانجوان است كه به گوش مسوولان مي‌رسانم.
اين هوادارا ايرانجوان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر فرد يا گروهي قرار است بيايند و هزينه كنند، چه ايرادي دارد؟ اين همه كينه و خودخواهي براي چيست؟ هوادار چه گناهي دارد؟ يك نفر پاسخ ما را بدهد. ايرانجوان ملك شخصي هيچ كس نيست و بايد مقابل مردم پاسخگو باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: