bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۵ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
هشدار بامدادجنوب در مورد مدیریت آب جدی گرفته نشد؛
«بی‌آبی» در استان بارها سوژه گزارش‌های بامداد جنوب بوده و ما سعی کردیم فریاد مردم را رسا و محکم به گوش مسوولان کشوری و استانی برسانیم تا بدانند که...
بامداد جنوب: «بی‌آبی» در استان بارها سوژه گزارش‌های بامداد جنوب بوده و ما سعی کردیم فریاد مردم را رسا و محکم به گوش مسوولان کشوری و استانی برسانیم تا بدانند که مدیریت ناصحیح آب چه بر سر مردم این دیار آورده است. همچنین در آن گزارش‌ها هشدار دادیم که در صورت تداوم این بی‌مدیریتی، شاهد پدیده مهاجرت روستائیان خواهیم بود که به‌دنبال خود پیامدهای منفی دیگری خواهد داشت.
 این در حالی است که به گزارش تسنیم، با توجه به بحران کم‌آبی در استان برخی روستاییان مهاجرت خود را آغاز کرده‌اند، به‌گونه‌ای که برخی از روستاهای این استان بیش از ۵۰ روز است از آب شبکه محروم هستند.

وضعیت آبرسانی به روستاهای استان به‌حد فاجعه رسیده است. ساکنان روستای باغک از توابع تنگستان به‌شدت از وضعیت آب گلایه‌مند هستند، به‌گونه‌ای که افت فشار آب در شبکه آبرسانی این روستا مردم را دچار بحران کرده است. دهیار باغک شمالی با بیان این‌که بحران کم‌آبی مردم این روستا را کلافه کرده است، گفت: روستاییان اکنون بیش از 40 روز است که از آب شبکه بی‌بهره هستند و این در حالی است که براساس نوبت‌بندی باید هفته‌ای سه روز آب در شبکه آبرسانی منتقل شود.
خالق مسعودنژاد با بیان این‌که برخی از روستاییان برای حل مشکل خود روستا را ترک کرده‌اند، افزود: تانکرهای آبرسان به اندازه کافی وجود ندارد که این مهم بحران مردم روستا را دوچندان کرده است. رئیس شورای اسلامی باغک جنوبی نیز با اشاره به این‌که افت فشار آب در شبکه آب‌رسانی به‌نوعی این شبکه‌ها  را بی‌ارزش کرده است، افزود: مردم روستا به‌سبب این مشکل عزم مهاجرت به دیگر نقاط کرده‌اند.

علیباش پژمان با بیان این‌که در روستای باغک جنوبی 1500 نفر ساکن هستند، گفت: بیش از 45 روز است که آب در شبکه آبرسانی وجود ندارد و مردم  مجبور شده‌اند به آب‌انبارهای قدیمی که غیر بهداشتی است، روی آورند.
در همین حال، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان می‌گوید: به‌سبب فرسودگی شبکه‌های آبرسانی، توزیع آب از طریق شبکه آبرسانی در برخی روستاها با مشقت انجام می‌شود.
روح‌الله طاهریان‌پور با اشاره به این‌که اعتبارات برای اجرای طرح‌های اضطراری آبرسانی روستاهای استان ابلاغ نشده است، یادآور شد: برای اجرای طرح‌های اضطراری آبرسانی 400 میلیارد ریال پیش‌بینی شده که تاکنون هیچ اعتباری تخصیص نیافته است. 
خدا را شاکریم که قلم ناحق نزدیم و خود مسوولان نیز لب به اعتراف گشوده‌اند و در زمانی که بحران بی‌آبی به فاجعه بدل شده است، از اعتباراتی می‌گویند که تخصیص نمی‌یابد. آیا تامین اعتبار برای خروج از بی‌آبی اولویت استان و مردم است یا تخصیص اعتبار به فلان طرح گردشگری یا امید اجتماعی یا ... ؟؟؟


نام:
ایمیل:
* نظر: