bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۳ - ۰۷ تير ۱۳۹۴
در 2 هزار هکتار از اراضی دشتی انتقال آب به‌صورت غیرمجاز صورت می‌گیرد.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت سهامی آب منطقه‎ای بوشهر گفت: در 2 هزار هکتار از اراضی دشتی انتقال آب به‌صورت غیرمجاز صورت می‌گیرد.


 علی باشی زادگان پیش از ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت آب شهرستان دشتی اظهار داشت: در دشت مند باید 13.5  میلیون مترمکعب آب را کاهش دهیم و طوری برنامه‌ریزی شود تا در واحد سطح عملکرد تولید را بالا ببریم.

وی افزود: در دشت خورموج و در مرحله اول باید 6.3 دهم میلیون مترمکعب آب کاهش پیدا کند در دشت چاه گاه 1.6 دهم میلیون مترمکعب، باغان 1.1 دهم میلیون مترمکعب در مرحله اول و در دشت پلنگ نیز باید 800 هزار مترمکعب کاهش پیدا کند.

باشی‌زادگان تأکید کرد: هدف این نیست که کشاورزان را محدود کنیم بلکه هدف این است تا کشاورزان را نگه‌داریم و دولت باید اقدامات قهری خود را مقابل افرادی که از چاه‌های غیرمجاز استفاده می‌کنند انجام دهد. در شهرستان دشتی به همان اندازه که چاه‌های غیرمجاز اثر مخرب می‌گذارد انتقال آب نیز اثر منفی می‌گذارد.

 وی بابیان اینکه در  2 هزار هکتار از اراضی دشتی انتقال آب به‌صورت غیرمجاز صورت می‌گیرد، ادامه داد:  بالغ‌بر 191 حلقه چاه مجاز و پروانه دار اقدام به انتقال آب می‌کنند و در منطقه مند تعداد 54 حلقه نزدیک به 600 هکتار، خورموج 22 حلقه نزدیک به 270 هکتار، چاه گاه 65 حلقه در دشت پلنگ 40 حلقه با 385 هکتار در باغان 10 حلقه با 62 هکتار سطح زیر کشت به‌صورت غیرمجاز اقدام به انتقال آب می‌کنند که اثر تخریبی آن‌ها کمتر از چاه‌های غیرمجاز نیست.

فارس
برچسب ها: بوشهر ، دشتی
نام:
ایمیل:
* نظر: