bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۲۴۰
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۹ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
به‌دنبال برق‌گرفتگی جوان 22 ساله در برازجان؛
حادثه‌ها در کمین هستند و هر بار به‌نوعی خودنمایی می‌کنند تا قدرت خودشان را به رخ ما بکشند و به ما هشدار دهند که «ابن‌الوقت» باشیم، کاری را به فردا موکول نکنیم
بامدادجنوب- هدی خرم‌آبادی:
حادثه‌ها در کمین هستند و هر بار به‌نوعی خودنمایی می‌کنند تا قدرت خودشان را به رخ ما بکشند و به ما هشدار دهند که «ابن‌الوقت» باشیم، کاری را به فردا موکول نکنیم، دلی را نشکنیم و از حق‌الناس بترسیم. قدر یکدیگر را بدانیم و در ترویج مهر و مهربانی به جای عداوت و کینه‌توزی همت گماریم. 
22 سال دارد. اهل روستای بی‌بی مهلت، بخش خشت و کمارج از توابع شهرستان کازرون است. مجرد است. او در کماست اما قلبش می‌زند. قلبش به موازات تپش قلب خانواده‌اش می‌زند و دستان لرزان دایی‌اش در راهروی بیمارستان، دانه‌های درشت تسبیح را می‌چرخاند. احساس می‌کنم صدای دانه‌های درشت تسبیح همچون صدای تیک‌تیک قلب داریوش آشوری است که در جدال برای زنده ماندن به سر می‌برد.
روز دوشنبه 8/6/95 در ابتدای خیابان سازمانی برازجان داریوش شهریاری که نیروی پیمانکاری اداره برق است، دچار برق‌گرفتگی می‌شود و اکنون در کماست. آریا اعمایی که در همان محل حادثه سمبوسه و فلافل‌فروشی دارد و شاهد عینی حادثه بوده، در این خصوص به بامداد جنوب گفت: ساعت هشت شب فرد حادثه دیده که برای انجام ماموریتی کاری روی تیر برق رفته بود، دچار برق‌گرفتگی می‌شود. وی با بیان این‌که فرد حادثه‌دیده همین‌جور می‌لرزید و کسی نمی‌توانست به او نزدیک شود، افزود: تا برق را از پایین و برق اصلی را هم از بالا قطع کردند، حدود 15- 20 دقیقه طول کشید و شهریاری هم روی سیم برق آویزان بود. 

وی با اشاره به این‌که چهار-پنج نفره تلاش کردیم او را پایین بیاوریم، خاطرنشان کرد: آن موقع قلبش نمی‌زد و سیاه شده بود. پس از این‌که به بیمارستان منتقل شد، اطلاع دادند که در کماست و فقط قلبش می‌زند و زنده بودنش 50-50 است. وی خاطرنشان کرد: شهریاری و دیگر نیروهای همراهش برای این کار مهارت کافی را نداشتند، ضمن این‌که وسایل ایمنی به‌همراه نداشتند. 
برای جویا شدن از حال داریوش شهریاری به بیمارستان برازجان مراجعه کردیم. عبدالکریم نوری، دایی فرد حادثه‌دیده در گفت‌وگو با بامداد تصریح کرد: قلب و نبض در شرایط ایده‌آل و خوبی است ولی درجه هوشش روی شش است. وی در خصوص جزئیات حادثه افزود: شهریاری می‌خواسته سیم مخابرات را روی تیر برق وصل کند و برای این منظور از کنار شبکه برق بالا رفته که یکی از سیم‌ها شل بوده و داریوش بر اثر برخورد با آن دچار برق‌گرفتگی می‌شود. نوری در پاسخ به این سوال که شهریاری نیروی کدام اداره بوده، گفت: داریوش نیروی پیمانکار برق بوده که فیبر نوری برای اداره برق برازجان می‌کشیده است و در حال انجام ماموریت خود (سیم‌کشی از ایستگاه مخابرات برای اینترنت اداره برق) مشغول بوده است. وی با بیان این‌که شهریاری نیروی قراردادی اداره برق بوده، در پاسخ به این سوال که چرا بدون تجهیزات اقدام به چنین کاری کرده، افزود: تجهیزات ایمنی کامل بوده است اما گاهی حادثه این‌چنینی به‌سبب نشتی کابل‌ها اتفاق می‌افتد. نوری با تاکید بر این‌که حادثه به‌علت یک نشتی کوچک رخ داده، در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که آیا شهریاری بیمه دارد یا خیر، یادآور شد: بله. بیمه تکمیلی را در جریان نیستم اما بیمه تامین اجتماعی و حوادث دارد. 

افزایش آمار حوادث و وقایع ناگوار این‌چنینی باید درس عبرتی باشد برای همگان. هم مسوولان و هم مردم. این‌گونه حوادث ضرورت نظارت مسوولان و به‌ویژه پیمانکاران را در خصوص به‌همراه داشتن تجهیزات ایمنی نیروها و البته استفاده کردن از آنها را می‌طلبد. همچنین این نکته را یادآوری می‌کند که هر کسی خودش، «پلیس» خودش باشد. اگر هر کسی به این درک و فهم برسد که برای تامین رفاه و ترویج قانونمندی در جامعه، از خودش شروع کند و خود را ملزم به رعایت قانون کند، بی شک این فرهنگ به همه افراد اجتماع و در بین همه سطوح و طبقات تسری پیدا می کند و دیگر نیازی نیست پیمانکاران به نیروهای خود در جهت استفاده از تجهیزات ایمنی سختگیری کنند. شهروندان نیز ضرورت دارد که توجه بیشتری به این مسائل داشته باشند. این که ممکن است کابل برقی نشتی و به دنبال آن خطر و تهدیدی را رقم بزند، بر همگان روشن است اما گاهی بی‌توجهی منجر به چنین حوادثی می‌شود که گاه غیر قابل جبران است و تنها خاطره‌ای تلخ را برای اطرافیان رقم می‌زند. 
باری به هر حال، «لطف الهی بکند کار خویش». هیچ‌گاه نباید از سابقه لطف ازل ناامید شد. بامداد جنوب برای سلامتی داریوش آشوری دست به دعا برداشته و از خداوند منان خواستار بازگشت این جوان 22 ساله به آغوش خانواده‌اش است.

برچسب ها: جامعه ، برق گرفتگی ، کما
نام:
ایمیل:
* نظر: