bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۴ - ۰۷ تير ۱۳۹۴
مدیرکل آب و خاک جهاد کشاورزی استان بوشهر از تغییر شیوه آبیاری در 9400 هکتار از اراضی دشتستان خبر داد.
مدیرکل آب و خاک جهاد کشاورزی استان بوشهر از تغییر شیوه آبیاری در 9400 هکتار از اراضی دشتستان خبر داد.

 منصور نوذری ظهر امروز در نشست با کشاورزان و نخلداران و بهره‌برداران آبپخش اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های کشاورزی در استان و به ویژه شهرستان دشتستان مورد توجه و تاکید قرار دارد و امیدوار هستیم به اهداف مورد نظر برسیم.

وی افزود: تامین آب مورد نیاز کشاورزان مورد تاکید مسئولان قرار دارد و امیدوار هستیم با تلاش مضاعف به نتایج مورد نظر برسیم.

مدیر کل آب و خاک جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به وضعیت بحرانی آب در استان خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی وضعیت آب به هیچ وجه مطلوب نیست و باید با برنامه‌ریزی اساسی به نتیجه مورد نظر برسیم.

نوذری تصریح کرد: با تدابیر اتخاذ شده توسط مسئولان ارشد استان، تغییر شیوه آبیاری نخیلات در دستور کار است امیدواریم به فضل خدا شاهد تحولات خوبی باشیم.

وی از اجرای طرح آبیاری تحت فشار به صورت پایلوت در آبپخش خبر داد و ابراز داشت: با برنامه‌ریزی از قبل صورت گرفته، 6500 هکتار از اراضی آبپخش تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار می‌گیرند که امیدواریم به زودی محقق شود.

مدیر کل آب و خاک جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با تلاش انجام گرفته، در مرحله اول طرح، 170 هکتار از اراضی کانال جهانبخشی روستای چهاربرج اجرا خواهد شد.

نوذری با بیان اینکه 9400 هکتار از اراضی دشتستان آبیاری تحت فشار می‌شوند گفت: علاوه بر 6500 هکتار اراضی و نخیلات آبپخش، 2400  هکتار از اراضی نخلستان دالکی و سعدآباد و 500 هکتار در منطقه اهرم نیز در برنامه آبیاری تحت فشار قرار دارند.

فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: