bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۹ - ۱۰ تير ۱۳۹۴
عضو هیئت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بعضی از بانوان ورزشکار برای حضور در مسابقات از جیب خود هزینه می‌کنند، گفت: باید انقلابی در ورزش زنان ایجاد شود.

محمدجواد نظری مهر  با بیان این‌که ورزشکاران خانم فعالی زیادی در استان‌های مختلف کشور حضور دارند٬ گفت: حضور تعداد زیادی بانوی ورزشکار توجه و برنامه‌ریزی بیشتر و بهتری را از سوی وزارت ورزش و جوانان برای این بخش طلب می‌کند. در رشته‌های زیادی ورزشکار خانم داریم حتی الان کشتی‌گیر خانم هم داریم و شرایط برای حضور بانوان در این رشته درحال مهیا شدن است. وزارت ورزش نیز باید جوری برنامه‌ریزی کند که فعالیت بانوان در رشته‌های مختلف هم راستا با آموزه‌های دینی باشد و ارزش‌های دینی را تحت الشعاع قرار ندهد.

نماینده بندرگز، بندرترکمن، کردکوی در پاسخ به این‌که آیا زیرساخت‌های ورزش بانوان درحال حاضر مناسب است یا خیربیان کرد: زیرساخت‌ها و امکانات خوبی در کشور داریم. الان سالن‌هایی وجود دارد که هم خانم‌ها و هم آقایان می‌توانند از آن استفاده کرده و به راحتی ورزش کنند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: فرصت برای ورزش بانوان در همه جای کشور وجود دارد و این فرهنگ درحال جا افتادن است. بانوان باید بیشتر  به میادین ورزشی بیایند ما استعدادهای زیادی در ورزش بانوان داریم که باید برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم این افراد باید شناسایی شوند.

این نماینده مجلس با تأکید بر حضور پررنگ‌تر بانوان در ورزش همگانی خاطرنشان کرد: ورزش همگانی برای همه است و خانم‌ها هم باید مشارکت بیشتری در این بخش داشته باشند و تأثیرگذاری خود را نشان دهند.

باید به دستمزد بانوان ورزشکار نگاه ویژه‌ای شود
نظری مهر درخصوص تفاوت زیاد دستمزد بین بانوان و مردان ورزشکار اظهار داشت: در بحث دستمزدها در کشور ما قانون تعریف شده‌ای وجود ندارد شما حتی می‌بینید حقوق کارگران سازمان‌های مختلف تفاوت‌های آنچنانی دارد٬ در سطح کشور تعریف ثابتی وجود ندارد. باید به دستمزد بانوان ورزشکار نگاه ویژه‌ای شود چون در حق آن‌ها جفا شده است وزارت ورزش باید این موضوع را بررسی کند چون نیاز به دگرگونی دارد مسئولان باید انقلابی در ورزش بانوان ایجاد کنند. کسی که همه زندگی خود را برای ورزش حرفه‌ای می‌گذارد باید حق و حقوقی داشته باشد و وزارت ورزش باید به این فکر کند.

منشی اول فراکسیون ورزش مجلس درباره میزبانی ایران در مسابقات مختلف ورزش بانوان تصریح کرد: متأسفانه در داخل به خوبی برنامه‌ای برای میزبانی کشورمان در عرصه‌های ورزشی درنظر گرفته نشده؛ باید شرایط برای میزبانی مسابقات بانوان فراهم شود و شاهد رشد این قضیه باشیم. حتی بعضی از بانوان ورزشکار ما برای حضور در مسابقات از جیب خود هزینه می‌کنند درصورتی که در همه جای دنیا دولت، مدال‌آوران را کاملا تحت پوشش قرار می‌دهد. ما در داخل کشور استعداهای زیادی داریم نباید بگذاریم ورزشکاران ما به خارج از کشور بروند.

منبع:
مهر
نام:
ایمیل:
* نظر: