bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۵ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
دوست‌محمدی در پاسخ به این سوال که در مسیر این موفقیت چه کسانی حامی و مشوق وی بودند، بیان کرد: در وهله اول پس از الطاف خداوندی، خانواده‌ام همراه و مشوقم بودند و پس از آن معلمان هنرستان، فنی و حرفه‌ای استان و فنی و حرفه‌ای کشور که از همه آنها قدردانی می‌کنم.
بامداد جنوب- هدی خرم‌آبادی: بوشهر باز هم خوش درخشید. این روزها موفقیت جوانان بوشهری از گوشه و کنار استان در بخش ورزش، هنر، کنکور و المپیاد ریاضی شنیده می‌شود. این بار هم موفقیتی دیگر از آن جوانان بوشهری برای استان و میهن اسلامی رقم خورده است.

این موفقیت از آنجا چشمگیر است که برای نخستین‌بار در این حوزه اتفاق افتاده و آن هم از آن یک دختر شده است. این موفقیت برای جامعه دختران و زنان ایرانی بسیار حائز اهمیت است، چراکه به زنان و دختران اعتماد به نفس و باوری می‌دهد که می‌تواند آنان را برای ادامه مسیر زندگی و انتخاب‌هایشان یاری‌رسان باشد. نرگس دوست‌محمدی دختر 21 ساله بوشهری در مسابقات بین‌المللی مهارت برزیل موفق به کسب دیپلم افتخار (مدالیون) شده است. در همین خصوص با وی گفت‌و‌گویی داشتیم.

نرگس دوست‌محمدی که در حال حاضر 21 سال سن دارد و دانشجوی رشته کامپیوتر است در خصوص موفقیتش در مسابقات جهانی برزیل به بامداد جنوب گفت: رشته اصلی من از دوم هنرستان، گرافیک بوده است. سال 90 با مسابقات آشنا شدم و امسال اولین سالی بود که در این مسابقات شرکت کردم. 

وی در پاسخ به سوالی درباره سطح برگزاری مسابقات با بیان اینکه این مسابقات از سه سطح شهرستانی، استانی و کشوری تشکیل شده که در نهایت نفر برتر کشوری به مسابقات جهانی می‌رود، افزود: این مسابقات سالی یک‌بار در کشور و دو سالی یک‌بار در سطح جهانی برگزار می‌شود که نفرات برتر دو سال مسابقات کشوری در مسابقات جهانی شرکت می‌کنند. 
وی در ادامه با اشاره به این‌که او برای حضور در این مسابقات با دو خانم از سنندج و تبریز و سه مرد از گیلان، زنجان و قزوین، رقابت کرده یادآور شد: مقام‌های اول تا سوم این مسابقات به‌ترتیب به کشورهای ایتالیا، چین‌تایپه و برزیل اختصاص داشت.

این دختر جوان بوشهری گفت: من در ‌این مسابقات به کسب دیپلم افتخار (مدالیون) موفق شدم و باید یادآور شد که زمانی نمره خام نفرات دیگر به کسانی که مدال گرفته‌اند نزدیک است به آنها دیپلم افتخار یا مدالیون اعطا می‌شود. 

دوست‌محمدی در پاسخ به این سوال که در مسیر این موفقیت چه کسانی حامی و مشوق وی بودند، بیان کرد: در وهله اول پس از الطاف خداوندی، خانواده‌ام همراه و مشوقم بودند و پس از آن معلمان هنرستان، فنی و حرفه‌ای استان و فنی و حرفه‌ای کشور که از همه آنها قدردانی می‌کنم. 

وی در پایان خطاب به همه دختران ایران‌زمین تاکید کرد: در این مسابقات چه در سطح شهرستان، چه در سطح استان و چه در سطح کشوری و جهانی بیشتر شرکت‌کننده‌ها و البته مدال‌آوران دختران هستند. همین امر بیانگر این مطلب است که دختران همواره نقشی تاثیرگذار در جامعه دارند که خلاف اعتقاد برخی به ناتوانی و ضعف زنان در پاره‌ای از مسائل، این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد. زنان و دختران در همه بخش‌ها می‌توانند با همت و تلاش‌های مستمر به اهداف خود دست یابند و مراحل ترقی و پیشرفت را طی کنند.

در همین زمینه نظر آقای کازرونی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان را جویا شدیم. وی در یک گفت و‌گوی تلفنی به بامداد جنوب گفت: این مسابقات که هر دوسال یک بار برگزار می شود، شرایط سنی دارد و شرکت‌کنندگان در آن نباید بیش از 22 سال سن داشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که در این مسابقات چند کشور شرکت داشتند و رتبه ایران در جهان چند است، بیان کرد: 42 کشور در این مسابقات شرکت داشتند که هنوز رتبه ایران از لحاظ تیمی اعلام نشده است و ما به‌محض قطعی شدن آن را رسانه‌ای خواهیم کرد، چراکه به این افتخارآفرینی جوان بوشهری می‌بالیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای بوشهر در ادامه تاکید کرد: از بین 17 شرکت کننده ایران در این مسابقات، نتیجه تلاش و پیگیری مسوولان و البته خود جوانان کسب یک نقره، یک برنز و ده دیپلم افتخار (مدالیون) بود. کازرونی درباره زمان برگزاری مسابقات گفت: مسابقات سال جاری که برزیل میزبان آن بود، از 21 تا 24 مردادماه برگزار شد و تیم کشورمان سه‌شنبه 27 مرداد به میهن بازگشتند. 

این مقام همچنین در پاسخ به این سوال که این موفقیت را مرهون چه عواملی می‌دانید گفت: با توجه به این‌که بوشهر برای نخستین‌بار در این مسابقات شرکت می‌کرد، این امر در وهله اول پس از لطف و عنایت خداوند، نتیجه تلاش و زحمت خود نرگس دوست‌محمدی و در وهله دوم به‌علت حمایت و پشتیبانی مناسب نخست استان و سپس کشور است و در وهله بعد که عامل بسیار مهمی هم است، کسب مهارت‌های عملی در سنین پایین است. 

کازرونی با اشاره به این‌که ما در بخش نظری چه در سطح استان و چه در سطح کشور موفقیت‌های چشمگیر و بسزایی داشته‌ایم، یادآور شد: در حال حاضر جامعه کنونی ما بیش از هر چیز دیگری به کسب مهارت‌های عملی نیاز دارد، چراکه مهارت‌های نظری را همگان به‌راحتی می‌توانند فرا گیرند اما آنچه در این بین مهم و کارساز است، آموخته‌های عملی است. 
وی همچنین با بیان این‌که کسب مهارت‌های عملی از آغاز دوره نوجوانی حائز اهمیت است، گفت: ما برای توسعه به نیروی متخصص و کارآمد انسانی نیاز داریم و در این زمینه توانمندسازی نیروی جوان باید در دستور کار باشد. از آنجا که نخبگان مهارتی کم هستند، باید بستر لازم و فضای مناسب برای این منظور فراهم شود و همه مسوولان باید در این زمینه همکاری و حمایت کنند. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر خاطرنشان کرد: برای تشویق و ایجاد شور و نشاط در جوانان قراردادی را با آقای آذین، رئیس ملی نخبگان استان بسته‌ایم تا این افراد موفق طی فرآیند مربوط جذب بنیاد ملی نخبگان و از حمایت‌ها و تسهیلات آن بهره‌مند شوند. 

کازرونی در پایان یادآور شد: همچنین در این مسابقات از هر کشور یک داور انتخاب می‌شود که افتخارآفرینی دیگر جوانان بوشهری در این راستا هم رقم خورد. حامد کارگرزاده، کارشناس ارشد رشته فناوری کامپیوتر به‌عنوان داور کارشناس فنی همراه تیم بود. 

بنا بر این گزارش نکته‌ای که بسیار برجسته است، وجود پتانسیل‌ها و استعدادهای ناب در استان زر‌خیز بوشهر است. گاهی این استعدادها بنا به دلایلی همچون نداشتن استطاعت مالی کشف نمی‌شوند و از هر گونه تحصیل چه در زمینه علم و چه در زمینه هنر محروم می‌مانند. در حالی که اینان سرمایه‌های این مرزبوم هستند و بنابراین لازم است بنیاد ملی نخبگان و دیگر نهادها نگاه و برنامه‌های جدی و ویژه‌ای را برای این گوهرهای ناب در نظر بگیرند


نام:
ایمیل:
* نظر: